Jump to content
Airsoft Elite
Huurpaard

Ervaringen met Specna Arms?

Recommended Posts

@aac: you're welcome

@mata: nee ik hou niet van die tan basecoat. Dat spuit ik liever zelf zodat het er wat af kan bladderen en zo een look geeft alsof ie al jaren in gebruik is. Zelfde trouwens met m'n gear, het moet er uitzien alsof het dagelijks gebruikt wordt.

Ik heb trouwens wel vier van die dark earth hi-caps van gunfire hun eigen merk gekocht wil ik wel eens proberen. Die waren met de sale €4.80 /st. haha!

Wel heb ik de meegeleverde M90 veer er in gezet. De 100 was out of stock. Even kijken wat dit doet. Ben benieuwd!

Een b03 bij ons deed volgens mij net geen 300 fps met de m90.

Mij leek de standaard tan kleur ook niets. Wilde dat ook zelf tzt eens doen. Ik krijg nog een tan midcap van specna met de volgende bestelling mee. Was benieuwd naar de kleurstelling.

Net terug van de skirm en de A03 is helemaal top!! Helemaal voor wat hij koste. Hij maakt een heerlijk geluid. je hoort zegmaar echt de lucht die hij verzet. Niet alleen dat zachte electro 'fiepje'.

De standaard meegeleverde 90 veer deed ±360 op de chrono, dus da's ook prima. Verder had ik heel wat kills, ook door bosjes heen en zelfs een headshot door een gat in een golfplaat van zo'n 40 x 40 cm op een afstand van, ik schat, 30 a 40 meter.

De standaard meegeleverde 9,6 accu heeft het prima gehouden en de RoF was ook gewoon prima!

Wel een aantal misfeeds, daar daar gef ik de goedkope mags de schuld van.

Ik ben erg tevreden!

Thanx Mata!

Top dat je zo tevreden bent. Ik ga hem zondag pas echt in het veld uit proberen. Tot dusver alleen nog maar wat targets in de tuin kunnen pakken. 360fps met de m90 lijkt me wel erg veel (Had je niet de standaard m120 er in? Of wel omgewisseld met die uit de doos?). Mijn A03 had ik met een m100 op 345/350, de B02 waar echt net daar voor de m100 ingezet had schoot 365. Natuurlijk kan het ook zijn dat mijn compressie niet helemaal 100% is. Dit ben ik vergeten te testen toen ik met mijn gearbox aan het knoeien was.

Met een 7.4 LiPo gaat de RoF naar ongeveer 12 p/s. Ik dacht dat hij met de 9.6 NiMH op 8/9 p/s zat. Op zich ook al snel zat naar mijn mening. De misfeeds heb ik ook gemerkt, maar die had ik alleen als ik de magwel en mag vasthield ipv de handguard. Ik drukte dan perongeluk de mag wat naar achter. 

Ik ben wel benieuwd wat je als eerste zou upgraden aan deze AA. Zelf neig ik een beetje naar in ieder geval een andere piston en pistonhead + sorbopad. Ook wil ik wel eens een wide bore barrel gebruiken.

(Deze LiPo heb ik laatst nog besteld met fatsoenlijke lader. Past ook prima, om nog niet te spreken over de prijs:))

Ja vreemd van die fps... ik heb meteen toen ik hem uit de doos haalde de veer gewisseld. Jammer dat er niet op staat welke veer er in die verpakking zit. Maar het lijkt me dat die 120 ver over de max fps gaat. Gearbox heb ik niet open gehad.

De misfeeds heb ik grotendeels opgelost met een stuk gaffertape om de mags.

VOG aanvraag is onderweg :) Dus nu hopen dat deze snel binnen is...zodat ik ook snel eigenaar mag zijn :D

Vraagje over de lipo`s.... zijn hiervoor nog speciale adapter stekkertjes voor nodig?

Of is het beter om gelijk alles te voorzien van Lipo vriendelijke connectoren met een mosfet van (Flash) ertussen?

Wat denken jullie?

De meeste connectoren die ik tot zp ver heb gezien zijn deans en mini tamiya. De specna heeft mini tamiya. Mijn lipo's hebben deans en ik zet daarom alles om naar xt60 (moet toch gaan solderen). Van alles heb je verloopjes maar als het niet nodig is is dat altijd beter/handiger.

Vandaag voor het eerst mijn A03 op een skirm gebruikt. Lekker buiten spelen in de modder. Ben er erg tevreden over, op de chrono deed de mijne met een m100 355 fps. De b02 van mijn buurman 370! Gelukkig mocht hij wel meespelen, maar alleen op semi.

In deze buiten omgeving waren er aardig wat stukken waarbij je op 35-45 meter (soms verder) kleine hoofdjes moest raken en dat was best pittig. Op die afstand heb ik het idee dat de bbs aardig wat afwijking hadden van elkaar. Maar hoe ga ik het verbeteren.

Precisie sowieso puntje 1 en als het kan het vergroten van de afstand. Wellicht dat jullie tips hebben over wat hier voor aan te schaffen.

Tight of widebore? Langer?

Andere hopup?

Merken?

Jammer genoeg is het budget wat beperkt momenteel, maar hopelijk met wat tips zou ik toch wel een doel kunnen stellen en in graduaties upgrades uitvoeren.

Naar alle voorgaande discussies zal ik dit weekend gaan kijken of 0.28 en 0.30 grams BBs beter zijn voor mijn A03 en de B02 van een buur (0.25 was al beter dan 0.20). Daarnaast verwacht ik volgende week een precission barrel met r-hop. De barrel is dan 455mm (6.03) en ik wil gaan kijken wat dat doet met de standaard setup en als er tijd is ga ik het ook proberen met andere onderdelen (Cylinder, piston, heads, nozzle, etc). Misschien ook ooit hetzelfde met een wide bore, maar dat is mij momenteel gewoon te prijzig op het moment.

Ik hou jullie op de hoogte!

Ja klopt, maar ik haal er een silencer bij. Zelfs met de standaard maten van precission barrels zit je al op 300mm en ook dat lijkt me al raar staan achter de flashhider, al valt dat natuurlijk niet zo heel erg op.

Dat durf ik niet te zeggen. Wat je wel kunt doen volgens mij is een barrel + hopup klaar hebben liggen met bijvoorbeeld een silencer. Het wisselen daar van is volgens mij bijna net zo snel als een compleet andere upper er op zetten.

Trouwens, net even snel 3x 15 schoten gemaakt met 0.25 -> 0.28 -> 0.30 en van 0.25 naar 0.28 maakt zo op het oog al een heel verschil. Helemaal als ik zie wat voor een wind hier staat. De BB blijft veel langer in een rechte baan. Ik gok zo dat ik praktisch geen daling zag voor de 30/35 meter.

Dat durf ik niet te zeggen. Wat je wel kunt doen volgens mij is een barrel + hopup klaar hebben liggen met bijvoorbeeld een silencer. Het wisselen daar van is volgens mij bijna net zo snel als een compleet andere upper er op zetten.

Ja, is ook een optie (goedkoop ook), maar ik wil dan ook een andere setup. Ik zou er graag in 1 schroefomdraai een DMR setup van maken. Met een andere kijker, likje verf en misschien zelfs een bipod eronder.  De Mk18 setup wil ik zo houden. Dan kan ik beide systemen runnen op dezelfde gearbox.

Trouwens, net even snel 3x 15 schoten gemaakt met 0.25 -> 0.28 -> 0.30 en van 0.25 naar 0.28 maakt zo op het oog al een heel verschil. Helemaal als ik zie wat voor een wind hier staat. De BB blijft veel langer in een rechte baan. Ik gok zo dat ik praktisch geen daling zag voor de 30/35 meter.

Dat is heel goed nieuws! Met je standaard barrel dus.

Goeie! Ik hoor graag je bevindingen!

Trouwens, alle marui-based upper recievers passen toch op de A03? Zit er aan te denken een losse upper te bouwen met een langere loop zodat ik kan wisselen tussen de games door.

Ja, is ook een optie (goedkoop ook), maar ik wil dan ook een andere setup. Ik zou er graag in 1 schroefomdraai een DMR setup van maken. Met een andere kijker, likje verf en misschien zelfs een bipod eronder.  De Mk18 setup wil ik zo houden. Dan kan ik beide systemen runnen op dezelfde gearbox.

Dat is heel goed nieuws! Met je standaard barrel dus.

Wij zitten blijkbaar op de zelfde golflengte HP  ;)

Zou ik nl. ook willen gaan doen, 

Je kan idd andere upper's gaan  samenstellen, en deze gewoon gewoon wisselen,   in de realiteit is dat trouwens ook heel gebruikelijk.

Op het M4/M16 platform is dat in feite niet meer dan de 2 receiver pinnen uittrekken,  en de complete uppers wisselen , zo kan je heel eenvoudig van CQBR naar DMR switchen, en alles daartussen,  

En dat  op de zelfde lower, met de zelfde stock , de zelfde mags etc.. en heb je dus minder gear mee te sleuren.

Nu bij Airsoft is't wel ff een ander paar kousen,  denk ?

Ik heb zelf nog niet héél hard gezocht, maar op 't eerste zicht zijn AEG uppers "alleen", niet zo 1, 2 , 3 te vinden  :mellow:

Compabiliteit is bij Airsoft ook al een vaag begrip,  en de kans op aanpaswerk is groot.

Da was 't esthetisch aspect .

Maar hoe zit 't nu met de "ballistische &spel" prestaties van de Replica ? 

En gaat dit bij Airsoft ook zo'n verschil opleveren ?

Je zal zeker met de cilinder volume vs looplengte ratio moeten rekening houden.

En  switchen naar "full-sniper" zal ook wel niet echt evident zijn  denk ?

Voor zover ik begrijp , spelen deze met een hogere FPS , en semi Auto only,  juist toch he ?

@Mata

Inner barrel en hop up unit "liggen" ahw los in de upper receiver,  en kunnen der zo uitgenomen worden.

Barrel&hop, of complete upper receiver wisselen duurt even lang.   ;)

@HP

Is een Block II CQBR geen MK18  ;)

@aac het is voor mij ook vooral qua uiterlijk die switch. Maar een langere barrel kan geen kwaad als ik maar genoeg lucht weet te verplaatsen. Full sniper zal het niet worden aangezien mijn gearbox full auto kan. Dus ik zit sowieso aan de 360 fps grens.

Maar euh, geen mk18... oeps. *facepalm*

Leg eens uit? Ik verdiep me niet goed genoeg merk ik al! Ik las dit namelijk:

"the complete CQBR-equipped carbine has been type-classified as the Mk 18 Mod 0"

(Bron: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Close_Quarters_Battle_Receiver)

@aac het is voor mij ook vooral qua uiterlijk die switch. Maar een langere barrel kan geen kwaad als ik maar genoeg lucht weet te verplaatsen. Full sniper zal het niet worden aangezien mijn gearbox full auto kan. Dus ik zit sowieso aan de 360 fps grens.  Precies

Maar euh, geen mk18... oeps. *facepalm*

Leg eens uit? Ik verdiep me niet goed genoeg merk ik al! Ik las dit namelijk:

"the complete CQBR-equipped carbine has been type-classified as the Mk 18 Mod 0"

(Bron: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Close_Quarters_Battle_Receiver)

Het M16/M4 platform , is er door de jaren een geworden van tientalen varianten, niet altijd even eenvoudig te benoemen idd  ;)

Maar om nu niet te ver uit te wijden, blijven we ff bij het Mk18 en CQBR verhaal

De  Close Quarter Battle Receiver,

verwijst eigenlijk alleen naar de upper receiver met een  10.3" barrel , KAC RAS, en A2 front sight als voornaamste kenmerken

Deze wordt gewoon op een M4A1 lower gezet.

cqbr.jpg

De MK18 mod 0

Is de enige MK18 die er is eigenlijk, deze is ontwikkeld door de fameuze CRANE division , de gunsmithers van de US Navy zeg maar.

hij kan een 10.3" of een 14.5" barrel hebben, verder zijn de KAC RAS , A2 front, en LMT rear sight, de typische CRANE stock, en de Aimpoint Comp M2 sight

de voornaamste kenmerken, 

hij staat ALTIJD op de  LOWER RECEIVER VAN EEN M16.

hieronder een tipisch voorbeeld,  en ook het iconische MK18 crane logo op de magwel 

mk18mod0.jpg  MK18CRANE.jpg

De Block II CQBR

wordt wel meer voor MK18 block II uitgescholden   :D,  dit komt doordat de RIS II rail  op de CQBR

Door Daniel Defense MK18 RIS II   wordt genoemd , ook KAC spreekt over een MK18 front flip up sight ?

Zal wss wat sexyer staan op hun product page of zo ? weet ni ?

De block II CQBR bestaat uit een 10.3" barrel, DD RIS II, en MK12 low pro gasblock als basis componenten.

De gebruikte  accesoires zijn die uit het SOMOD block II program, alhoewel der een aantal van de oorspronkelijke kit

als stelselmatig worden vervangen door andere items.

Hieronder een typische Block II CQBR ,  (of bekijk de jouwe en mijne zijn allebij correcte replica's   ;) )

cd616e6e9b27007c3f2b7901285e7acc28726ff8

Maar nu je het thema aangezwengeld hebt @HP ;)

Je/we zouden een AEG receiver set kunnen halen,  bij voorkeur met juiste markings .

-Je bestaande gearbox in de nieuwe lower receiver,  MET markings  

-en dan heb je dus een upper over, waar je een andere build mee kan gaan doen  ;)

-ben je gelijk van die witte USMC af :) (en op die uppers staat sowieso toch niks .)

Kijk. Daar heb ik wat aan. DD bracht me dus op het verkeerde spoor met hun RIS II!

Ik ga mijn signature aanpassen. Tsss!

Maar om het bij Specna Arms te houden in dit topic, ik ga er even vanuit ik het beste van hun een andere upper kan scoren ivm pasvorm garantie. Al hun lowers zijn hetzelfde namelijk. Lees deze review: http://tinyurl.com/pjzbopc. Groot nadeel, ze verkopen (nog) geen losse onderdelen.