Jump to content
Airsoft Elite
Huurpaard

Ervaringen met Specna Arms?

Recommended Posts

Zoals de titel al zegt, wat zijn jullie ervaringen met de huidige Specna Arms modellen?
Ze hebben wel leuke instap modellen volgens mij en het ziet er allemaal erg netjes uit. Ook dat nieuwe Enter & Convert systeem spreekt me wel aan.

Maar jullie ervaring is mij veel meer waard. Wat doen ze in het veld? Zijn ze accuraat? Maken ze afstand? Misfeeds? Duurzaam? RoF maakt mij niet zoveel uit.

En hun hicap mags zijn die makkelijk aan te spannen? Ik kreeg een tip om voor 'flash mags' te gaan?

Ik heb nu de SA-B04 op het oog.
Leuk om mee te beginnen?

Thanx!

.............................................................................................................................................................................................................................................................................................

update 26-03-2016:

We zijn nu ondertussen bijna 1,5 jaar, en 39 pagina's verder,  daarom deze samenvatting  van onze ervaringen tot dusver.

+ goede prijs kwaliteit ratio

+ goeie service van dealer Gunfire 

+ full metal set , waarbij je bij andere brands meer voor betaalt

+ E&C systeem in de prijs inbegrepen

+ Enorme range aan modellen , wat weliswaar verwarrend kan zijn 

+ 9.6 NiMH inbegrepen in de set

+ Degelijke standaard gearbox, maar zoals bij veel replicas kan deze een paar simpele airseal upgrades gebruiken (nozzle + cylinderhead)

+ Prima te gebruiken met 7.4V Lipo's uit de doos. Deze past bv erg goed: http://www.hobbyking...idproduct=17285
+ veel uitwisselbare onderdelen

+ stock al goede replica waarmee je vooruit kan
+ veel info over te vinden @ dit forum    :)

+ Degelijke standaard gearbox, maar zoals bij veel replicas kan deze een paar simpele airseal upgrades gebruiken (nozzle + cylinderhead)
+ Prima te gebruiken met 7.4V Lipo's uit de doos. Deze past bv erg goed: http://www.hobbyking...idproduct=17285
+ 2 springs meegeleverd. M90 voor ca. 300 fps en een M120 voor ca. 410 fps. Voor de meesten is een M100 goed voor 330 tot 360 fps (afhankelijk van bv loop type en lengte)

+De internals zijn hetzelfde. Met uitzondering van het saec en e&c systeem.

- Die vreselijke witte USMC markings

- Internals zijn erg basic

- Het "full metal" is slechts "crusty" Pot metal

-hop up.. heb het meer gelezen maar de mijne begon al snel vanzelf te verlopen

-vervangbare nozzle lastig te vinden (heb nu bij 6 specna gezien dat we zelf de nozzle hebben ingekort)
-kwaliteit schroefjes / zitten vanuit fabriek vast

- Let op, gebruikt voor E&C systeem een speciale spring guide. Traditionele v2 spring guides passen daarom niet. Met bearings heb je dan tot dusver alleen deze:http://gunfire.pl/pr...duct=1152203349

..................................................................................................................................................................................................................................................................................................

De Upgrade tips van @Mata

Voor echt een hele leuke build met minimale onderdelen zou ik een Specna Arms momenteel uitrusten met:

= MUST HAVES =

- MP5K nozzle (jammer genoeg is het type wat ik nu heb niet meer te vinden op de gunfire site, maar zodra ik een ander getest heb, bv die van SHS zal ik dat nog even laten weten)

SHS High Torque motor (kleine tip, heeft de mogelijkheid diverse onderdelen compleet te stripper in je gearbox, dus let op je shimming en motorhoogte!)

- Een paar shims  :) (shimming is key, elke gearbox die ik nu gezien heb kan er wel een paar gebruiken, liever iets te los dan te strak. Plus check je motorhoogte wanneer de gearbox open ligt!)

- Flathop (bv Modify setje of Maple Leaf Bucking + Nub)

- Barrel (een beetje afhankelijk van wat je wilt, meestal blijf ik een beetje bij de stock lengte in de buurt. Staal > Alu. Ik heb PDI, Madbull, SHS en Tornado liggen en alles is beter dan de stock barrel. Hier geld over het algemeen wel dat duurder iets beter is. Met de nadruk op iets. Langere barrels (maar ook > 6.08 diameter) hebben al snel een andere cylinder nodig, helemaal als je met zwaarder dan .25 schiet)

= OPTIONEEL =

Lonex hopup (of prowin, maar de laatste heeft soms wat werk nodig, andere keren is het plug&play)

Cylinderhead (sealt veel beter, maar de stock head met PTFE tape kan ook best even mee. Damper mod people!)

- Mosfet (erg goede ervaringen (op wat gestuntel van mezelf na) met Jefftron Drop-in mosfets. Maar welke je ook neemt, een hardwired mosfet is aan te raden, helemaal om dat de high torque motor best een beest is. Plus instant trigger response)

Verder goed de boel smeren. Ik gebruik teflon grease op de tandwielen en sleuven waar de piston en tappetplate door heen gaan (vergeet ook niet iets in de bearings te smeren). Silicon grease op de o-ring van de piston, plus beetje oprikken en ik smeer een beetje rond nozzle van de cylinderhead zodat de nozzle hier goed op sluit en je geen lucht verliest door droge rubbers. 

Specna Arms hoor ik altijd wel prima verhalen over, goede externals voor het geld en daarmee een leuke basis om de basis internals te upgraden.

De vraag of je beter met flash mags kunt spelen kun je het beste zelf beantwoorden: Ik heb 2 hi caps en 10 midcaps, waarbij ik het liefst met midcaps speel, ondanks dat ik een redelijk aanvallende stijl heb. Hi caps vind ik namelijk te veel rammelen en ik word gek van het opwinden, wat met flash mags een behoorlijk kabaal maakt.

Dus, Speca Arms: Prima instapper, Flash hicaps? Als je voor hi-caps gaat zijn flash hi-caps erg nuttig, mits je het enorme kabaal bij het opwinden voor lief neemt. :)

Thanx!

@killaz:

Dus mid-caps (± 100rds toch?) hoef je niet te spannen? 

Dan is het misschien wel makkelijker om er wat meer in m'n vest te hangen en vaker te wisselen dan om steeds te moeten spannen...

@mata:

Ik ben heel benieuwd wat jou bevindingen zijn! keep me posted.

Nou, ze zijn beide binnen en zien er echt heel degelijk uit. Op de buitenkant is er in ieder geval niets op aan te merken. Vermoedelijk haal ik hem later deze week even helemaal uit elkaar om oa een andere veer te plaatsen. Daarnaast zullen er ook nog een serie midcaps en lipo's deze kant op komen. Nu nog iemand zien te vinden in de buurt met een Chrono :( (Assen btw :P)

Ik heb nog weinig foto's gemaakt, maar qua AA hier nog even wat bevindingen:

- De buitenkant is echt top en lekker stevig. Praktisch geen wobble, alleen de stock wiebelt wat en bij de B02 de front rail. Niet storend in ieder geval.

- De standaard hicap van metaal heeft aardig wat bewegingsruimte. Bij de a03 heb ik soms het idee dat als je perongelijk tijdens het schieten het magazijn wat naar je toe drukt, dat deze misfeeds krijgt. We hebben vandaag nog wat midcaps binnen gekregen van Dboys (metaal) en Specna Arms (plastic) en deze zitten beide een stuk beter.

- Qua handleidingen en youtube filmpjes is er niet erg veel te vinden over Specna Arms en soms zitten er kleine verschillen tussen de varianten bij het open halen. Dit kost dus wat geduld de eerste keer.

- De gearbox bij in ieder geval de b02 was helemaal droog. Bij aanschaf dus zeker even checken. Zag er wel strak en netjes uit.

- Wij hebben de 9.6V NiMH batterij vervangen met een 2400mAh LiPo. Je hoort hierbij dat er wat meer power aanwezig is. Let goed op de maten met Lipos, lang niet alles past. Deze dus wel

- Aangezien wij geen chrono hebben kan ik weinig zeggen over de FPS en welke verandering wat met zich mee brengt. Maar uit de doos is het 100% zeker dat beide over de 400 fps schieten. (Mocht er hier nog iemand uit de regio Assen met een chrono meelezen: Joehoe, hier ben ik :))

- Het vizier wat op de A03 zit is echt bagger :P. Ik raak er niks mee.

Tot dusver ben ik echt blij verrast met deze replica's voor deze prijs.. Er zijn verbeterpuntjes, maar naar mijn mening zijn deze maar erg klein. Ik denk vooral dat de tijd moet uitwezen hoe degelijk ze echt zijn. Als ik er morgen aan toe kom zal ik van beide modellen wat foto's proberen te maken. Misschien ook wel van de internals van de A03.

Zoals gevraagd, hier een aantal foto's (Wel alleen van de A03, de B02 is verder identiek, maar heeft een andere kolf. De buitenkant is bijna helemaal full metal op het handvat en de stock na. Het handvat is goed stevig en ligt lekker in de hand. De stock oogt wel van wat goedkoper plastic. Als je met de AA schud dan hoor je dat wiebelen en in mindere mate de bolt catch. (De angled grip die je hieronder ziet hoort er standaard niet bij)

A03.jpg

A03-2.jpg

A03-3.jpg

A03-4.jpg

De gearbox zit stevig in elkaar en heeft nergens speling en lijkt geshimmed. Wel leek de gearbox grotendeels droog, in ieder geval geen overdaad aan vet. Ik heb alles schoongemaakt en opnieuw ingevet, de gearbox leek hier wel iets soepelen door te lopen.

Gearbox.jpg

Gearbox-2.jpg

De standaard hi-cap mag die er bij zit vind ik niet zo denderend. Deze heeft wat speling en de mid-caps van Specna Arms zelf en van DBoys hebben dit niet. Ze feeden allemaal prima. Hieronder zie je van links naar rechts: SA Hicap (metaal), SA Midcap (plastic) en DBoys Midcap (metaal). De Dboys is een stuk langer maar zit er best leuk uit qua looks op deze AA. Deze zat er in op de 4e foto van boven. De SA midcap is dan wel van plastic, maar voelt lekker solide aan.

Mags.jpg

Hier nog even hoe mijn Lipo past. Deze valt er goed in en heeft minimaal speling.

StockLipo.jpg

Nice! Thanks!

Kan dus geen kwaad een setje midcaps mee te bestellen. Goed te weten ook van die droge gearbox.

Zoals ik al zei, ik denk inmiddels dat ik ook voor de A03 ga. Weet je iets over hoe zuiver hij schiet? Ik weet dat je reddot er nog niet is, maar is ie zeg maar een beetje constant?

Ik heb nog niet kunnen schieten op targets verder dan 10 meter maar alles komt mooi bij elkaar. En mocht dat beter moeten dan ben je waarschijnlijk met een paar tientjes aan upgrades klaar. Uit de doos is het een prima stevig ding. Op de droge gearbox na dan.

Ik heb gisteren wat geschoten op een langere afstand. Ca. 35-40 meter en met de juiste afstelling schiet ik dan als nog alles op een A4tje. Wel wat meer spreiding, maar een persoon op die afstand moet je gewoon prima kunnen raken. Dit is met 0.25 bbs. Zowel met een B02 als een A03. Verder weg zie je duidelijk wat meer daling.

Ik heb gisteren wat geschoten op een langere afstand. Ca. 35-40 meter en met de juiste afstelling schiet ik dan als nog alles op een A4tje. Wel wat meer spreiding, maar een persoon op die afstand moet je gewoon prima kunnen raken. Dit is met 0.25 bbs. Zowel met een B02 als een A03. Verder weg zie je duidelijk wat meer daling.

Ok bedankt voor de update!

Volgens mij is dit stock uit de doos  wel aardig zuiver toch? en al eerder gemeld dat met een paar upgrades dit beter kan worden.

Ja stock uit de doos prima, heb alleen een Madbull m100 spring geplaatst en de gears wat gesmeerd. Maar ik verwacht eigenlijk dat als je de downgrade bij gunfire laat doen dat dit gewoon goed zou moeten zijn. Let alleen wel op dat de standaard mag die er bij zit wat los zit, wel te verhelpen met een stukje tape.

Ja de meegeleverde is van metaal. Zelf gebruik ik de plastic midcaps van specna. Ook heb ik er een van dboys (metaal) maar die is een stuk groter. Ik denk dat deze minder goed in een vest passen. Het verschil kun je wel in 1 van de fotos zien die ik eerder heb geplaatst.

@smelly22 ik kijk vooral naar midcaps en die waren bij gunfire op dat momemt niet in metaal op die van dboys na. Op dit moment stoor ik me er niet aan want qua look zie je het niet direct. Ik wilde eerst even kijken welke me het best bevielen. Binnenkort wil ik ook even een paar G&G midcaps meebestellen (http://gunfire.pl/product-eng-1152201358-Mid-cap-type-magazine-for-the-M4-M16-type-replicas.html). Irriteer me er nog wel eens aan dat je zo 3/4 bbs kwijt bent als je van mag wisselt.

Wat ik er eventueel nog wil aan toe voegen;

Deze replica ziet er bijzonder netjes en fraai uit.

Mooie DD RIS 2, met markings, Crane stock, KAC BUIS, A2 grip, en niet zo goed zichtbaar,  maar denk ook een KAC flashhider ?

allemaal correcte  M4 CQBR parts  :)

Het jammere der een beetje aan vind ik die witte markings, hoe fraai ze ook mogen zijn 

zeker dat prachtige USMC logo , zelfs op  de drum van de KAC rear sight. das niet authentiek 

ik weet dat 't muggenziften is maar 't weerhoud wel van een "eventuele" acurate build ermee te maken  :(

Die van mij krijgt waarschijnlijk een weathered look / snakeskin paint job. Zoiets als onderstaande voorbeelden.

Vallen meteen die witte markings minder op!  ;)

SnakeskinPaintjob.jpg  1kq0ud6.jpg

Leuk te zien dat er nog liefhebbers zijn van weathered/used look replica's dacht al dat ik de enige hier was   :) 

Die rechtse block 2 heeft de zelfde loadout  als de mijne  trouwens  

Zo'n "wheared off"sand/tan coating heb ik zelf ook nog in overweging.

Miss alleen de lower receiver, zodat je de suggestie creert dat er nog een andere upper is , geeft een 'tacticoole" appearance . 

En dan nog wat "Rack numbers" erop "kloderren" met een white marker 

Zo'n weathered look is best gaaf, maar kun je je AA niet beter gewoon veel gebruiken en dit natuurlijk laten gebeuren? :P

De mijne zal uiteindelijk ook wat worden bijgespoten, maar vermoedelijk meer in mijn camo of earth kleuren.

Ja! En ik ben erg tevreden! Zondag ga ik er voor het eerst mee aan de slag op het veld (helemaal out-of-the-box, dus ook geen LiPo). Ik zal die bevindingen hier delen.

Verder heb ik voor AAC een aantal foto's gemaakt van de markings. Die liggen er namelijk op. En zijn niet gegraveerd. Misschien biedt dat perspectief? ;)

post-466-0-62875100-1420228380_thumb.jpg

post-466-0-12272400-1420228392_thumb.jpg

post-466-0-04578000-1420228408_thumb.jpg

HP, had je er trouwens al een andere veer in? En had je niet de half tan versie genomen? Was heel er benieuwd naar de kleuren. Heb wat verschillende tinten voor bij zien komen en heb zelf daarom de zwarte gepakt.