Jump to content
Gryphon

Inkoopactie: K-Tech amplifiers voor extra *POP!*

Recommended Posts

https://www.youtube.com/watch?v=UXG2esM_WQ0

Hey troops! Ik heb iets leuks voor jullie, denk ik :)

Een tijdje terug kwam ik een video van Whatareyoubuyen tegen waarin ze de K-Tech amplifier presenteerden. Een amplifier is een klein busje dat je op je loop schroeft dat, in tegenstelling tot een silencer, het geluid juist versterkt. Met name (uitsluitend?) bij gas pistolen/geweren maakt het de schoten significant harder en dus lekker intimiderend :) Perfect voor SMG's (Kriss Vector, MP7, MP9, etc.) of sidearms.

Ik had zelf al een Madbull Noveske KX3 amplifier op mijn MP9, maar volgens reviews zou-ie met een K-Tech nóg harder knallen. Ik heb even contact gezocht met de vraag of de K-Tech amplifiers al in Europa verkrijgbaar zijn en werd geholpen door een ontzettend enthousiaste dude, die het te gek vond dat ik hun amps in Nederland wil rocken.

Zo te gek, zelfs, dat ik éénmalig een order mag plaatsen met enorme korting en al m'n vrienden mag uitnodigen. De prijs is dan $ 19,99, i.p.v. $ 34,99 (retail). De verzendkosten zullen afhankelijk zijn van hoeveel we er willen bestellen, maar ook die vallen reuze mee.

De amp heeft een 14mm CCW schroefdraad en is beschikbaar in de kleuren: Black, Red, Gold, Green, Matte Black, Matte Red, Matte Gold, Matte Green and Silver. Ik ga zelf voor hyper tactical matte black  :ph34r:

Heb je interesse, stuur me even een PM met gewenste kleur en aantal. Ik wil 15 december bestellen bij 'm.

zxtvgIt.jpg

8APBEab.jpg

Vind dit nu persoonlijk niet echt nodig omdat dit niet echt véél helpt ... 

Nu mijn persoonlijke kennis over geluid etc ligt iets breeder dan bij de meeste mensen heb hier onderzoek voor mijn werk moete doen (was geluidsdemping) maar als je geluidsdemping begrijpt dan zal dit ook wel lukken.

Geluid is een verplaatsing van lucht, deze verplaatsing van lucht komt op ons trommelvlies terecht welk dit omzet in een elektrisch signaal en zo doorstuurd naar de hersenen.

Als men geluid wil versterken zou ik eerder een conische vorm aanraden (wordt vaak gebruikt bij moto's) omdat het geluid door de verbreding van het uiteinde (in dit geval loop) van de ene naar de andere kant geslingerd wordt en een weergalmend effect creërt en zo het geluid dus "harder" maakt. Ook lagere tonen zijn beter hoorbaar dan hoge omdat deze verder dragen, dus zou ook eerder voor een lage toon gaan moest je dominantie uit willen stralen omdat meer mensen dit dan horen. Dankzij de relatief korte conische vorm (ter lengte van een silencer bevoorbeeld) gaat men waarschijnlijk niet zo een groot verschil krijgen maar wel een merkbaar verschil. 

Misschien helpt dit in het kiezen of in @aac zijn geval het maken van een amplifier.

Moest de info niet juist zijn, mag altijd verbeterd worden. Laat maar gewoon weten en dan pas ik het aan.

Mooie uitleg Jordan!

Het grappig is dat de Madbull Noveske KX3 (die ik nu heb) inderdaad een conische "versterker" heeft en de K-Tech een cilindrische. Misschien toch maar bij m'n Madbull houden en veronderstellen dat de Whatareyoubuyen jongens betaald zijn door K-Tech om zo'n lovende review te maken? :)

Mooi zo Jordan. :)

Zo'n dingen wil ik lezen. 

Stay tuned,  als ik me hier ooit 's over ga buigen zal ik je zeker consulteren  ;)

Moest je een ontwerp zoeken dit is iets wat ik zou maken (beweer niet dat dit perfect werkt).

Het kleine smalle ingangetje mout je outer barrel voorstellen waar je normaal ook silencers enzo opdraait.

Vanaf dat punt zou ik een conische vorm voorstellen tot op een 2 a 3 mm van de rand af, en van daaruit een cilindrische vorm te maken (voor de richting te bepalen van het geluid.)

Zou deze ter lengte van een silencer maken (puur voor estetisch zicht en groote, maten zijn dan ook makkelijke te vinden). Zou ook het oppervlak binnenin zo glad mogelijk maken en de ruwheid van de binnekant zo klein mogelijk proberen te krijgen, onzuiverheden zorgen weer voor een daling van geluid. 

Voor de rest zou ik ook aanraden om een tightbore barrel te gebruiken (zodat de druk wat geconcentreerder blijft achter de bb) en er zo dus ook "harder" uit komt zeg maar (het geluid dan). Hoe minder druk dat er weg kan hoe beter. Geluid is een verschil in 2 drukken. Dus ook een goede afdichting aan de innerbarrel (bij de hopup) is ook aangeraden, niet enkel voor het geluid  :P . But you get the picture i think  ;) .

Volgens mij zou dit moeten werken om het iets harder te krijgen en een dieper geluid,( wat meer onderzoek zou wel het beste zijn denk ik) . Het blijft airsoft dus zonder een subwoofertje of geluidsbox op je replica te zetten gaa je nooit het geluid krijgen van een echte rifle  :ph34r: .

iw7zev.jpg

Mooie uitleg Jordan!

Het grappig is dat de Madbull Noveske KX3 (die ik nu heb) inderdaad een conische "versterker" heeft en de K-Tech een cilindrische. Misschien toch maar bij m'n Madbull houden en veronderstellen dat de Whatareyoubuyen jongens betaald zijn door K-Tech om zo'n lovende review te maken? :)

Ik zeg niet dat ze niet werken, ze gaan eerder een ander geluid geven en vormen. Maar een conische vorm gaat dit beter doen. Heb een kleine foto van een moto, link is erbij om deze als wallpaper te bekijken. Als je naar de uitlaat kijkt (na waar de 2 buizen samen komen) gaat dit een beetje conisch en dan cilindrisch. Het conische gedeelte zorgt voor de versterking en het cilindrische eerder voor het behoud van (nagelang de ruwheid van het oppervlak etc maar zo diep wil ik niet gaan) en wat meer te richten. Geluid gaat alle kanten op wanneer dit de kans krijgt dus hoe langer de cilinder hoe beter men het hoort als men ervoor staat. 

Een leuke test dieje eens kan doen, heb ik gedaan in het 3de leerjaar (test kwam van de leerkracht) hij legde zijn horloge op de houte stok van een borstel en liet je aan het uiteinde luisteren. Je hoorde de klok percies tikken alsof je je oor er net boven zou houden. Geluid verspreid zich ook door matterialen. dus de exacte materialen die er gebruikt moeten worden weet ik niet.

Nog een leuke is als je muziek op zet met je gsm en je sluit je "geluidsbox" zeg maar af met je hand maar laat een opening aan 1 kant van je hant dan zal het geluid vlak voor je hand groter zijn dan aan de andere kant. "soort van" sound amplifying. Vind hier niet direct een foto of video van  :(

191064.jpg

http://www.motorbike-wallpapers.com/bulkupload/MotorBike/Yamaha/Yamaha-Chopper-Black.jpg

Thx Jordan , goeie informatie , zoals ik al zij,  da zijn dingen die ik wil lezen.  ;)

Die Noveske KX3 suppressors/amplifiers  (naargelang hoe je 't bekijkt RS of Airsoft )

Zijn ook zo trechtervormig uitgevoerd , kun je wel zien op deze afbeelding van Madbull

tannoveskekx3.jpg

En aan gezien jij toch wel wat van geluid afweet

Moet je deze topic op Arnies Airsoft over airsoft silencers der  maar 's op nalezen.

http://arniesairsoft.co.uk/forums/index.php?/topic/213840-insides-of-an-airsoft-silencer-pictures/

@aac kreeg een error toen ik de link wilde openen. We couldn't find that page zegt ie. En ik zou ofwel zo maken of gewoon hetzelfde maar dan vanaf daar cilindrisch gaan en wat langer. Is dan ook bijna weer puur estetisch en minder met geluid buiten de richting gaat "iets" gerichter zijn maar niet veel. (kan ook gedempt worden hierdoor door de ruwheid) heb hier niet direct de berekening rond gedaan maar denk dat het korter zoals zei het hebben dan wel beter is. Omdat je dan geen ruwheden hebt. Is ook hoe hoog je de waarde van het oog legt natuurlijk.

Ik zou gewoon bij die novesk blijven. Als ik onbeperkt geld had en zag de 2 systemen zou ik voor novesk gaan, lijkt me veel legitiemer dan die andere.

Thx Jordan , goeie informatie , zoals ik al zij,  da zijn dingen die ik wil lezen.  ;)

Die Noveske KX3 suppressors/amplifiers  (naargelang hoe je 't bekijkt RS of Airsoft )

Zijn ook zo trechtervormig uitgevoerd , kun je wel zien op deze afbeelding van Madbull

tannoveskekx3.jpg

En aan gezien jij toch wel wat van geluid afweet

Moet je deze topic op Arnies Airsoft over airsoft silencers der  maar 's op nalezen.

http://arniesairsoft.co.uk/forums/index.php?/topic/213840-insides-of-an-airsoft-silencer-pictures/

@aac kreeg een error toen ik de link wilde openen. We couldn't find that page zegt ie. En ik zou ofwel zo maken of gewoon hetzelfde maar dan vanaf daar cilindrisch gaan en wat langer. Is dan ook bijna weer puur estetisch en minder met geluid buiten de richting gaat "iets" gerichter zijn maar niet veel. (kan ook gedempt worden hierdoor door de ruwheid) heb hier niet direct de berekening rond gedaan maar denk dat het korter zoals zei het hebben dan wel beter is. Omdat je dan geen ruwheden hebt. Is ook hoe hoog je de waarde van het oog legt natuurlijk.

Ik zou gewoon bij die novesk blijven. Als ik onbeperkt geld had en zag de 2 systemen zou ik voor novesk gaan, lijkt me veel legitiemer dan die andere.

De link die ik hier "plakte" lijd naar Arnies Airsoft, waar een tijdje geleden een hevig topic woede , over of het al dan niet mogelijk is Airsoft replica's te "suppressen"

Tot dan had ik altijd aangenomen dat Silencers op aeg's niet functioneel waren, (leek me ook aannemelijk) behalve GBB dan.

Toen ik daar echter  vol overtuiging "replyde" dat Airsoft suppressor 100% estetisch waren (of om een inner barrel in kwijt te kunnen)

Werd deze These genadeloos gekelderd door 100% believers die daar duidelijk anders over dachten, uiteindelijk bleken der zelfs

youtube filmpjes te zijn waar dit zelfs met Db metingen wordt aangetoond. Interessant.

Ondertussen heb ik ook ondervonden dat m'n DIY CQBR toch duidelijk anders klinkt met m'n DIY QDSS suppressor der op !

en das maar een holle stalen buis, zonder foam, of baffles  :blink:

Vast staat dat ik  zeker ga uitproberen, wat hier mee mogelijk is, waneer ik nog 's een suppressor ga maken  ;)

(dat zal dan trouwens of de SUREFIRE SOCOM of de B&T ROTEX II voor m'n MP7 build worden.)

@aac heb deze post gelezen ;-) haha had er zelf ook niet zover bij nagedacht hoor dacht ook dat het puur estetisch was. Maar zo blijkt maar is dat niets is wat het lijkt ;-) haha.