Jump to content
AAC

H&K MP7a1 Navy (well) upgrade project

Recommended Posts

geen van beide  :D

de body is nog gewoon gezandstraald Aluminium

En de cap, en bezel zijn de originele kleur.

Uiteindelijk is het de bedoeling dat de gehele flashlight -waneer klaar- een laag Fosco Dessert krijgt .

Om vervolgens dan weer,  te samen met de  volledige geasembleerde MP7, een AOR1 paintjob te ondergaan

Vandaag dus m'n nieuwste aanwinst -deze ROTEX II suppressor van bij Airsoftpeak- , aangepast op m'n MP7 

Bekijk ook hier m'n volledige review.  ;)

Deze sillencer komt compeet met flashider, maar deze heeft een beetje veel speling naar mijn goesting  (0.2mm best veel toch wel naar ISO normen  :unsure: )

En 2 de meegeleverde FH heeft een 14 mm CCW thread  :(

Voor wie het noch mocht weten, ik had eerder de outerbarrel, en flashider - uit full "Airsoft " metal - als 's in m'n handen.

En maakte er dan maar een stalen versie,  met een "normale" schroefdraad van.

Hierdoor is de meegeleverde FH uiteraard ook niet compatibel,  met mijn custom made outerbarrel

bn8DkEB.jpg

Mijn eerder gemaakte Flashhider had - gelukkig - een te grote buiten Ø.

hierdoor,  kon ik hem nog 0.2 mm kleiner draaien, en ineens de spelling verkleinen,  naar 0.02 mm , véél beter  :P

Dit laatste ook vanuit oogpunt,  om  later met custom made internals te gaan experimenteren.

En hiervoor zal ik met héél nauwe doorgangen willen gaan werken, welke een zo goed mogelijke centering vereisen.

Ik zal hier later zeker op terugkomen, maar bij deze,  al wie -denkt- wat verstand te hebben van suppressor- internals

Repport for duty plz ;)  

Ook wil nog een kleine modification bedenken,  zodat de silencer ook niet meer kan roteren.

50TRnL5.jpg

Het geheel in overzicht so far, beetje lapendeken,  de AOR1 camo paintjob, wordt echt onvermijdelijk  :D

sPiEfdN.jpg

Zo als ik eerder aangaf , was ik niet tevreden met het gegeven dat deze suppressor vrij kan rond draaien.

Na wat prullen met de originele huls, kwam ik tot de conclusie dat één het alu wat te zacht was, en twee,  der niet genoeg materiaal meer voorhanden was.

Bleef er dus maar een optie over; een nieuwe maken :(

Maakte dus een nieuwe huls uit staal , en liet er ook wat meer materiaal instaan, om later een uitsparing kunnen uit te frezen, welke op de "flats" van de Flashhider moet pakken.

Hier de "progresspic's"

60OGI5O.jpg

g0Cr7gy.jpg

lPKSfr3.jpg

1d9gXyo.jpg

gYw5VXb.jpg

De linkse set is de originele

21YTHvf.jpg

In samenstelling

M0n7W8k.jpg

RCnZc8c.jpg

Heb me bij deze ook 's proberen bedienen  van het  -voor mij nieuwe- medium namelijk:  Video  :D

Mja vandaag MP7 's wa uitgetest, WELL is standaard toch wel bagger hoor  :P

Eerst half uur liggen kutten met het standaard batterijtje , eer ik contact had, vervolgens vielen de highcaps der telkens uit. 

Moest ik eerst de lipjes verder omplooien eer ze achter de magcatch bleven hangen pff...

Ben igg benieuwd of ik hier wel wat bruikbaar ga van kunnen gemaakt krijgen ?

Hier nog een "before-upgrades"  filmpje van een chronotest, moet zeggen het was al de 2e sessie en de accu was blijkbaar AL wa leeg aan't geraken   :(

de eerste keer is niet gefilmd maar toen deed hij rond de 200 a 208 fps, en de rof was 30 a 34 rps

He AAC, hoe is het afgelopen met die S&S offset mount waar je aan begonnen was? Ik heb een leuk lampje waar ik ook zoiets voor zoek! ;)

Hey HP, wel die staat eigenlijk ff on hold, die body moet ik opnieuw maken want die past niet echt  goed,

wss. toch ergens iets fout gelopen met afmetingen uitrekenen, of anders komt het miss omdat die MP7 niet echt 1:1 is :unsure: 

Intussen had ik dan weer die suppressor aangekregen, en nu ben ik weer eerst een custom 9.6V accu, in een LA-5/ peq aan 't proberen knutselen.

Ik ben nog wel ff bezig met dat ding  :)

Vandaag nog 's wat aan't prullen geweest met m'n MP7  :)

Voor de battery mod, -welke op zich nog niet volledig klaar is - de bekabeling naar buiten omgeleid.

Hiervoor maakte ik een adapterblokje, welke past in de contactpunten van de batterij,

de kabeltjes lopen vervolgens naar boven door de toprail , en zullen uiteindelijk in een custom made LA-5- battery case komen.

CusfR2X.jpg

7zniZAJ.jpg

..................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Toen uiteindelijk dan alles op z'n plek zat , en het geheel wou uittesten leek het of de gearbox vastzat, dus die der daarom ook maar 's uitgehaald (was ik eigenlijk niet van plan eerst) en gedemonteerd, al bij al vond ik dat dat toch nog min of meer meevalt voor zo'n WELL, alleen de bearings , en anti reversal zijn van plastic :P

Uiteindelijk bleek alles wel in orde te zijn, maar aangezien ik ook deze week een Grease setje van Element aankreeg

dan maar besloten ineens alles eens te reinigen en opnieuw in te vetten , of dit Element vet nu beter is ? 

dXZTeHe.jpg

Aypp6vj.jpg

vbFchkZ.jpg

b1CGZzj.jpg

Airseal tussen nozzle, cylinder, en cylinderhead was verbazend genoeg goed , alleen de piston ging véél te los , maar na de O-ring flink op te rekken

en te plaatsen met "Airseal Grease" ;)  was dit ook véél beter, de luchtweerstand  is nu merkbaar.

5CWqZuj.jpg

ydmXfsQ.jpg

mw1ZE4q.jpg

vtlUuax.jpg

3wVKUQp.jpg

..................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Ten slotte maakte ik ook nog een outerbarrel fixation mod

Origineel dient de outerbarrel ook om het battery compartiment af te sluiten, die cap zit dan eigenlijk alleen maar vast met een clipje, waardoor het geheel ook erg beweeglijk is, en al zeker met een suppressor gemonteerd, zodus -en aangezien ik dit compartiment ook niet meer nodig heb- een klamp gemaakt welke mede vast zit met de schroeven van de toprail , en waar ik middels een frontale schroef de outerbarrel-cap kan mee fixeren, ik plaattste ook onderaan 2 kleine schroefjes.

coWZcsk.jpg

E0nfFWi.jpg

vpbk8nX.jpg

Slechter zal het wellicht niet zijn, origineel was de gearbox volgepapt met gewoon lagervet , welke volgens mij ook wel werkt hoor.

Wat er in de potjes van Element zit heb je verder het raden naar , staat niks op  :huh:

Het "Airseal grease" zit ergens tussen hele dikke olie en lopend vet.

Het stretchen van de O-ring was zowieso een verbetering, de gearbox lijkt me nu ook soepeler te "klinken" en meer lucht te "puffen"

Maar dit kan ik me ook inbeelden, een FPS test zal hierin uitsluitsel brengen uiteraard :P     

Wow wat een werk! Eigen spullen maken is echt supervet. Als ik al dat metaalwerk zie krijg ik spijt geen ambacht te hebben geleerd.

Ga je trouwens de internals niet upgraden? Ziet er niet zo solide uit, dus ik vraag me af of de boel heel blijft als je er meer power uit gaat halen.

Wow wat een werk! Eigen spullen maken is echt supervet. THX

Als ik al dat metaalwerk zie krijg ik spijt geen ambacht te hebben geleerd. Kan je nog altijd he  ;) 

Ga je trouwens de internals niet upgraden? Ziet er niet zo solide uit, dus ik vraag me af of de boel heel blijft als je er meer power uit gaat halen.

Neen ben ik niet van plan eigenlijk, die WELL is bij nader inzien niet zo'n geweldige kwaliteit, en wellicht de kosten niet waard , het is nu al wel gek genoeg   :P 

En wat bedoel je met "meer power" ? door een krachtiger batterij zal het motortje wat sneller draaien en de FPS wat omhoog moeten gaan, meer niet.

De plastic lagertjes kunnen bijgevolg wel sneller slijten ja, door de O-ring te rekken, is hopenlijk de FPS wat beter geworden maar verder is alles nog 't zelfste hoor

Talent is ook een factor denk ik :P Bovendien verdien ik mijn brood op een andere manier en naast een gezin en airsoften blijft er dan weinig tijd (en geld) over. 

Voor een WELL is al dat werk aan die mooie externals inderdaad een beetje tegenstrijdig vergeleken met de internals ;) Ik zag dat de MP7 maar 180fps gaf en maakte de aanname dat je hem richting de 300-350 ging upgraden. 

Talent is ook een factor denk ik :P  Mja, een beetje basishandigheid is wel meegenomen , maar je moet het vooral graag doen .

Voor een WELL is al dat werk aan die mooie externals inderdaad een beetje tegenstrijdig vergeleken met de internals ;) Ik zag dat de MP7 maar 180fps gaf en maakte de aanname dat je hem richting de 300-350 ging upgraden. 

Ik ben in de eerste plek verzamelaar/gunsmiter (wanabee) , en dit is mijn manier van Airsoft beoefenen, alhoewel ik me tot voor kort nooit zo veel met internals heb bezig gehouden moet ik wel toegeven dat dit me tegenwoordig wel meer begint te intereseren, nu blijft deze MP7 maar een AEP , en geen V2 , je bent wel wat beperkt in je mogelijkheden sowieso, je hebt wel upgrade parts van Nine Ball

Maar dat is deze Well niet waard vind ik, ik ontdekte eigenlijk maar gaandeweg de "kwaliteit van Well, en dat hij niet op 1:1 is !

Desalnietemin wil ik dit projectje toch nog wel afwerken.