Jump to content
AAC

H&K MP7a1 Navy (well) upgrade project

Recommended Posts

Ben ondertussen weer een klein projectje gestart  :)

Ga nl m'n  MP7 (WELL)  upgraden naar de Navy versie,  ik wil dat hij er -uiteindelijk-  als onderstaande gaat uitzien  :)

daarvoor ga ik om te beginnen, die folding foregrip verwijderen, en een Wilcox Rail aanmaken

bovenop komt er een peq box met een betere batterij, en een T1

ten slotte wil ik er miss nog een H&K MP7 Rotex II suppressor bijmaken

onderaan het eerste progress aan de wilcox rail , op de achtergrond de Well

MP7-Navy-640x420.jpg

vbDati7.jpg

OSPPjlD.jpg

Vandaag de Wilcox Rail afgewerkt.

Normaal wordt nok  -op de MP7-  van de folding grip er  afgezaagd , om de rail te kunnen plaatsen.

Maar dat kon ik niet over m'n hart krijgen, en is bovendien onheroepelijk.

Dus daarom verkoos ik een uitsparing in de rail te frezen waar de nok een stuk doorkomt.

die wil ik daarna dan verbergen in een foregrip 

GoSJNMa.jpg

t7nHcUm.jpg

Hh1ksZ2.jpg

Had wat onvoorziene "vertraging" opgelopen in m'n projectje

de outer barrel leek verbogen, en bij het demonteren  is deze gewoon verder afgebroken

(vervaardigt uit minderwaardig zinc-alloy), dus eerst hiervoor een nieuw exemplaar moeten maken 

bn8DkEB.jpg

daarna wat geprul met de hele assembly

X9n78cW.jpg

gelukkig toch nog in elkaar gekregen

D66AhFU.jpg

eind goed al goed 

P8MFPqt.jpg

Vervolgens me gebogen over de WILCOX rail en MAGPUL stubby foregrip

eYD06X5.jpg

Maar echter het hele plan dat ik had , om de nok van de originele foregrip te behouden, en weg te werken IN de rail,  en foregrip.

bleek toch niet echt goed uitvoerbaar , en dan toch maar voor de drastische weg gekozen :(

dNSfPsi.jpg

het eindresultaat tot dusver

v4qePto.jpg

KNjvt9O.jpg

NtKG6Ky.jpg

vaABtTw.jpg

VxBUJku.jpg

MP7-Navy-640x420.jpg

Ben er zelf ook nog niet helemaal zeker van of ik die Tan foregrip laat zitten  :mellow:

ik probeer altijd een beetje de wat "slordige" "spec-op- look" te benaderen , dat wel

de bovenstaande is een beetje een voorbeeld hiervan.

Miss. dat het contrast wat beter wordt als de peq/box erop komt ?

want die lijken dan weer echt nep in't ,  zwart vind ik .

De fixed foregrip met WILCOX rail voelt wel een stuk beter aan dan de originele

folding grip moet ik zeggen

Gozer, jij kunt je gewoon een nieuwe replica maken! Gouden handjes!

Ik denk dat het met de peq box erbij al een stuk beter zal staan. En mss moet je de grip op je fore grip wat donkerder van kleur maken, dark earth. Dat breekt ook al.

Ik wil ergens de komende tijd m'n MP7 project eindelijk  's gaan verderzetten 

uiteindelijk wil der ook een AOR1 paintjob opzetten, kwestie van de DEVGRU-factor behoorlijk wat op te trekken  ;)

Nu weet ik dat er hier op 't forum wel wat gasten rondhangen met de vereiste skils

Dus bij deze heet ik iedereen welkom die me kan/wil  voorzien van tip's & advies .

mrmacmanmp71tgu2t.jpg

Ja... En bij de gedachte van de hoeveelheid werk dat daar ingaat zitten ook meteen weer weggevlucht! Youtube staat vol met tips en trucs voor het spuiten van digital camo, maar de echte truc zit 'em vooral in het goede "gereedschap". Dwz een goede airbrush, goede tape, goede stencils, etc..

Ik ken zelf een video van een modelbouwer, er zijn vast wel video's specifiek voor wapens of AA's. Maar die heb ik niet gezien en kan ik ook niet beoordelen op de inhoud. Deze is wat mij betreft een goede manier om het te doen:

Ja... En bij de gedachte van de hoeveelheid werk dat daar ingaat zitten ook meteen weer weggevlucht! Youtube staat vol met tips en trucs voor het spuiten van digital camo, maar de echte truc zit 'em vooral in het goede "gereedschap". Dwz een goede airbrush, goede tape, goede stencils, etc..

Ik ken zelf een video van een modelbouwer, er zijn vast wel video's specifiek voor wapens of AA's. Maar die heb ik niet gezien en kan ik ook niet beoordelen op de inhoud. Deze is wat mij betreft een goede manier om het te doen:

Thx Furo , is wel een heel werk ja , ben ik al achter.

Weet ook nog uit m'n modelbouwtijd dat camo wel een beetje juist moet gebeuren, kleuren ,en  patroon moeten wel kloppen anders heb je gewoon iets anders .

Het web staat idd vol video's tutorials etc...

ik vond ook nog deze AOR1 paintjob  deze , vind ik ook wel interessant 

2evcdg4.jpg

Battleworn/weathering is cool... maar naar mijn idee pas het mooist als de basis ook echt goed strak was. Het is mijn inziens niet zo dat je een slechte paintjob nog kunt redden met een goede weathering. Misschien is het maken van de stencils nog wel het meeste werk.

Ik zou je in ieder geval erg dapper vinden als je je er aan waagt! Vooral ook omdat het volgens mij ook een stapje uit je comfort zone is en je dit nog niet veel vaker hebt gedaan.

De weathering zou ik er nu direct bij doen denk

Ik ga me der zeker aan wagen, ik was vroeger ook wel fervent modelbouwer , dus is eigenlijk wel een beetje m'n comfort zone.

Die stencils zijn idd het meeste werk ja, maar weet iemand met een plotter die stencils kan snijden , denk

En wil toch ook 's in ons paintjob- topic kunnen posten he    :D​ 

Is er ook nog iets dat je niet kunt/gedaan hebt? :D

AAC de man met de gouden handjes! Ik ben heel benieuwd, veel foto's/filmpje maken spreekt voor zich he?!

haha eerlijk ?

al wat m'n pad kruist, en wat met handenarbeid te maken heeft wil ik op z'n minst 's geprobeerd hebben

als kind wou ik al net als moeder breien, haken, naaien,  maar ook tekenen , schilderen,

ondertussen ben ik alround metaalbewerker van beroep.

was ik schilder in bijberoep, ben ik pro/amateur meubelmaker, sleutel ik aan de auto, en wasmachine indien nodig

Heb ook is tijdje met messen & zwaarden maken bezig geweest, deed lange tijd modelbouw, 

alleen electriciteit is nie zo m'n ding haha

Ben een sub-projectje begonnen, voor op m'n MP7

Ik wil m'n M300 mini scout vooraan op de Picatinny, maar dan kun je niet meer bij je duim bij de achterzijde.omdat hij dan te hoog zit,

gebruik de remote pad zul je dan zeggen , maar die wil ik gebruiken met de LA-5 , en ik wil ook maar zo één switch op de foregrip.

Dus maar een mogelijkheid,  een offfset mount, ik vond deze S&S precision wel bijzonder vet, en een leuk projectje om zelf te maken.

In feite is het gewoon een custom body waarop je de tailcap en bezel van de originele SureFire M300 schroeft.

Attaching-the-IFM-CAM.jpg

Hier wat plaatjes

De Element Surefire M300 Mini Scout in strobe version

aGt7OqW.jpg

De body in progress , schroefdraad partijtjes aan bijde zijden gedraait.

XY6NVin.jpg

3QOMoBI.jpg

Frezen van de rechte vlakken, en details.

TFYzDd3.jpg

moWkkhT.jpg

Afrondingen gefreesd,  Gezandstraald

WGLNTUB.jpg

AE1oTzN.jpg

en gemonteerd

95dGmBR.jpg

cWoCg9G.jpg

haseZW5.jpg