Jump to content
Gryphon

Load-out inspiratie

Recommended Posts

Laten we wat pics posten van de eenheden die je aanspreken qua uitrusting. Hier eentje die jullie misschien/waarschijnlijk nog niet kennen: de Deens equivalent van de SEALs! (via dit Reddit draadje)

Had Dit topic eigenlijk nog niet echt goed bekeken !   :ph34r:

Shame on me  :unsure:  

Ik trek ook maar eens een oud topic uit de motteballen... ik ben hier toch al wel een tijdje over aan het nadenken geweest en met het bestellen van de AK was het klaar. Ik ga OPFOR! Mijn inspiratie komt uit verschillende hoeken, vooral films. Van de week nog Behind Enemy Lines gekeken met de load outs van die Bosnische Serviërs. Er is er geen een hetzelfde; OD broek, camo jack, OD Tactical vest/Chest rig of andersom, overalls, bontkragen, bivakmusten en legerhelmen. Ik hou daar wel van... gebruiken wat er voor handen is. De enige gelijke noemer is toch wel de... AK!  :D

453218296_91a65f0076.jpg

Opfor Airsoft clubje... 

Mijn persoonlijke Favoriet DEVGRU, aka SEAL TEAM SIX

Tegenwoordig allom bekend geraakt door de UBL raid uiteraard .

Tegenhanger van het "operational detachement- D"  aka "DELTA FORCE."

Opgericht in 1987,  door Richard Marcinco,  na de kater van operation Eagle Claw werd het duidelijk dat de vs wat aan hun anti terror warfare moesten doen

DEVGRU zijn een zogenaamde Tier 1 eenheid, een "best of the best" selectie, je kan je niet kandidaat stellen voor DEVGRU , je teamleden moeten je aanbevelen

2 x per jaar worden kandidaten gekozen uit de aanbevelingen, welke dan een verder gezette opleiding krijgen die vooral uit tactical shooting technieken bestaan.

Alle teamleden hebben al meerdere jaren ervaring in "gewone" SEAL teams, en hebben minstens al de rang van Sergeant, de gemiddelde leeftijd is rond de 30 jaar.

Reeds ervaren SEALS dus,  Naast anti terreur, en meer complexe missies, test DEVGRU ook nieuwe tactieken  en materiaal uit

vandaar de benaming DEVelopment GRoUp,  der zijn in feite niet echt veel foto's van ze te vinden.

Ingeval van loadout inspiratie hier de voornaamste items ; de H&K 416 (géén M4's ! ) , de H&K MP7 navy,  en de MK 25 (P226 navy)

tegenwoordig dragen ze voornamelijk de,  Cry precision BDU ,  Marine "CIRAS" plate carrier,  en Ops-core Fast Helmet, alles in AOR1 camo.

http%253A%252F%252Fscontent-a.cdninstagrSSNSWampPOJOCOCO.jpg

C31405FD-812A-43CA-A18F-BE29C1E08E27-161

Ingeval van loadout inspiratie hier de voornaamste items ; de H&K 416 (géén M4's ! ) , de H&K MP7 navy,  en de MK 25 (P226 navy)

tegenwoordig dragen ze voornamelijk de,  Cry precision BDU ,  Marine "CIRAS" plate carrier,  en Ops-core Fast Helmet, alles in AOR1 camo.

@aac :  Dit ben ik toch niet helemaal met je eens! ik ben zelf ook een groot fan van Devgru, is ook mijn loadout geworden.

Het klopt indd dat de HK416 ook word gebruikt!  Maar zeker niet te vergeten de M4!

En zelfs in verschillende varianten.

Maar voorderest gave fotos! :)

Edited by Berny

Hmm... mischien was ik met "géén M4's alleen 416's"  wat extreem ja. 

In principe hebben DEVGRU toegang tot het volledige U.S. arsenaal, dus ook M4's 

En der zullen vast al wel DEVGRU operators met een M4 hebben rondgelopen, zeker vroeger voor de 416 der was.

En der is ook nog wel nog wel zoiets als T&E  (Test & Evaluation) guns , zoals de  "War Sports LVOA welke momenteel getest worden.

Maar zeg nu 's,  waarom zou je een M4 kiezen als je ook een H&K 416 ter beschikking hebt ?

En waar zag je dan  DEVGRU operators met een M4 ?

En om in de geest van dit topic te blijven. 

Milsim/Airsofters welke hun loadout zo extreem, getrouw willen maken als maar mogelijk zullen sowieso voor de 416 gaan. ;)

Kortom de 416 in looplengtes van 10.4" en 14.5" zijn  de voornaamste primary's van DEVGRU 

Gewone SEALS daarentegen gebruiken dan wel weer géén 416's !

Als team laten we ons "erg vrijblijvend" inspireren door Zweden.  De "stridsvest" die ze origineel gebruiken hebben we vervangen door aantrekkelijkere en gemakkelijker verkrijgbare platecarriers.  En we gebruiken vooral FN Scar en M4. 

Real deal :

1000w.jpg

9962_304223529717248_1246099859_n.jpg

De Jägarna airsoft versie :

jagarnabp2.jpeg

Ik trek ook maar eens een oud topic uit de motteballen... ik ben hier toch al wel een tijdje over aan het nadenken geweest en met het bestellen van de AK was het klaar. Ik ga OPFOR! Mijn inspiratie komt uit verschillende hoeken, vooral films. Van de week nog Behind Enemy Lines gekeken met de load outs van die Bosnische Serviërs. Er is er geen een hetzelfde; OD broek, camo jack, OD Tactical vest/Chest rig of andersom, overalls, bontkragen, bivakmusten en legerhelmen. Ik hou daar wel van... gebruiken wat er voor handen is. De enige gelijke noemer is toch wel de... AK!  :D

453218296_91a65f0076.jpg

Opfor Airsoft clubje... 

Misschien een goeie voor je..

Ik heb daar m'n Flecktarn-d  vandaan maar ze hebben ook veel old school stuff!

~~

b11_05020317.jpg

:D

Misschien een goeie voor je..

Ik heb daar m'n Flecktarn-d  vandaan maar ze hebben ook veel old school stuff!

Ja.. das een fijne site, ik had die link al gevonden via een ander topic van jou! Ik heb ook op verschillende dumpzaken gezocht voor dergelijke camo kleding, maar overal loop ik tegen te kleine maten aan....

Edit: ik zie nu wel grotere maten trouwens, maar ik ben voorlopig even voorzien.. heb m'n eigen OpFor mix gemaakt; fijn mismatchen met OD en Woodland.

Het is geen goede kwaliteit. Het was het eerste pepakura project waar ik aan begonnen ben toen der tijd. Er zit verlichting en ventilatie op.

Maar ja zoals ik al zei het was voor een halloween tocht in het donker en het deed wat het moest doen. De mensen schrokken er goed van toen ze mij in een donker tunneltje tegen kwamen in een flink rook gordijn.

JvbdLqn.jpg

Y2APUA2.jpg