Jump to content
AAC

CQBR block2 project (final chapter)

Recommended Posts

Zo,  na bijna een jaar is m'n CQBR 2  project eindelijk klaar :)

En heb ik ook -net op de valreep- de deathline gehaald voor de Arnies Custom Build Competition 

(voor wie z'n stem wil uitbrengen  ;)

hier nog 's de eerdere chapters: de DD RIS2 , Outer barrel , stock tube , BUIS , suppressor

Ik werkte eerst de outer barrel af,  door de Daniel Defense marking's aan te brengen, en het geheel te zandstralen en spuiten.

Op de foto's zie je de DD barrel marking's, de outer barrel in verschillende fases, let op de DD markings in het lowpro gasblock

je ziet ook een experimentele Surefire Flashhider, en een CQD sling block

ORB90QC.jpg

V2D7t8i.jpg

snJim8v.jpg

gRkDCKf.jpg

KMF5Wwq.jpg

Q97Ap8z.jpg

bAi2EeY.jpg

xPJfO8L.jpg

YNovwdH.jpg

UEWQjgJ.jpg

Vervolgens lukte ik er toch in om 'm Chinese crap receiver in elkaat te zetten,  en de Dragon guns Gearbox in te bouwen

ik monteerde ook een 6.03 presision barrel , en een metalen hop up unit,

m'n eerdere shotgun issue blijkt  ook verdwenen :D  schiet prima nu 

Ik koos voor een flink geweatherde finisch,

en gaf ook de bolt carrier ornament plate,  een thermische behandeling, om verkleuring door de hitte simuleren

ik vond ook QR code stickers , vond ik wel leuk subtiel detail B)  

AiTW4ys.jpg?1

lpE5oZm.jpg

7iQqelm.jpg

csbhu5S.jpg

WmDghAA.jpg

JClhLFe.jpg

Ln0velb.jpg

yShL73Q.jpg

4b9x3YT.jpg

PF5kQCr.jpg

en nog 's met de KAC NT4 qdss suppressor

6RqhA5j.jpg

Zo dat was het eigenlijke "build" werk,  der zullen nog wat kleine accesoires volgen, zoals peq box, flashlight ed.

ik hoop dat het jullie uiteindelijk bevalt en het geen anticlimax is  :unsure:

Ontzettend gaaf geworden AAC! Petje af. Beetje trots zelfs dat mijn afgedankte EOTech replica hier deel van uitmaakt :) Heb je de finish gevierd met een lekker potje Vlaams bier?

Thx Gryph & Sub. ,  maar ben helaas geen bierdrinker :)

Wat oa nog rest is de "target illumination kit" M3X en Dual switch remote heb ik al

Momenteel wacht ik Element hun LA5-PEQ15 af, dit wordt denk ik ?? de eerste functionele Airsoft-LA5-PEQ15

Ik maakte hen ook attent op de UPGRADED PEQ 15 van concurent FMA raade hen aan de features 's te bekijken ed..

Element hebben recent ook een product improvement program, en aangezien ik hen op 't idee bracht een LA-PEQ15

te gaan ontwikkelen, bieden ze me nu free exemplaar aan nog voor deze in de shop's komen  :)

Waar een beetje lobbyen al niet goed voor is he  ;)  ben benieuwd of er wat van gaat komen ?

Ik overweeg miss. om het weatheren nog wat drastischer te doen , en wil nog wat details toevoegen, zoals translation sticker op de stock

chemlights, "Rack numbers" op kliederen enz...

hier wat inspirerende impressies

DSCN1337.jpg

DSCN1620.jpg

IMG_2761.jpg

Picture005.jpg