Jump to content
Airsoft Elite
Sign in to follow this  
Gryphon

Het grote PolarStar topic

Recommended Posts

polarstar18.jpg

Na eeuwig gedoe met m'n SCAR-H en het zien van een snazzy Systema in deze video van Scoutthedoggie, fantaseerde ik even over hoe heerlijk het moet zijn om een uitstekend presterende AA te hebben waar je geen omkijken naar hebt. Niet dat m'n spaarvarken er vet genoeg voor is, maar ik ging eens op Reddit kijken wat de airsofters daar van Systema vonden. Tot mijn verbazing niet zo heel positief. Samengevat — dit zijn niet mijn woorden: Vroeger stond Systema bekend om de beste upgrade parts maar is inmiddels ingehaald door andere producenten (Lonex, Prometheus en zelfs SHS). De replica's zijn erg realistisch waardoor ze erg in trek zijn bij mil-simmers, maar wat prestaties betreft rechtvaardigen ze het enorme prijskaartje (€ 1400+) niet. Voor hetzelfde geld (een stuk minder, zelfs) kun je als recreatief airsofter beter een PolarStar kopen, zegt de meerderheid in dit topic.

Een PolarStar a.k.a. P* dus. Voor wie nog niet bekend is met PolarStar: Het Amerikaanse bedrijf heeft een "fusion engine" ontwikkeld die de gearbox vervangt voor een HPA (High-Pressure Air) aandrijving. Die HPA gaat van een fles op je rug door een slang naar je replica. Dát, het eveneens stevige prijskaartje en de verkrijgbaarheid van HPA, zijn de nadelen. Voordelen zijn er ook genoeg:

• Nooit meer gearbox troubles (shimming, cycle completion, AoE, etc.)
  • Tot op 1 FPS nauwkeurig afstelbaar en enorm consistent (afstellen op precies 360 FPS is dus geen probleem)
  • Belachelijke rate of fire (70 RPS anyone?)
  • Geen gedoe met batterijen wisselen in-game
  • Meegeleverde FCU (Fire Control Unit) voor instellen van 2-9 round burst mode (en andere zaken)

De PolarStar V2 Fusion Engine (€ 499)

JagPrecision_PolarStar_FusionEngine_V2Ge

Rondlopen met een tank op je rug en een slang langs je zij moet je natuurlijk maar net zin in hebben, maar toen ik onderstaande videos zag van LevelCapGaming's PR-15 (uitgerust met 6.23mm wide bore barrel en R-hop) was ik helemaal om.

https://www.youtube.com/watch?v=4L2_pIN2-f8

https://www.youtube.com/watch?v=Ej5Ap4B9q9I

Als PolarStar gebruikers dit topic vinden; laat vooral even weten wat jullie bevindingen zijn en waar je gastank laat bijvullen :)

In de bovenste YouTube video hierboven heeft LevelCap 'm via een Redline M4 Rear Plate uit de achterkant laten lopen. Dat onderdeeltje is er niet voor de M249 gok ik, maar wellicht is zoiets te vervaardigen? Was jij de Rock City Reaper met de desert camo M249 bij Veluwe Airsoft 2 weken geleden?

Vraag aan jou: waar laat je je gasfles bijvullen?

Klopt ik heb hem weer omgebouwd naar ps foutjes eruit gehaald schiet nu netjes 354 fps constant

Regulator was defect

Ik laat mijn perslucht vullen bij de duikshop vlakbij station Amersfoort adres weet ik zo snel ff niet

Thans voor de tip ik heb namelijk nog een backplate van een sopmod liggen voor een buffertube /stock. Alleen nog zo,n knietje vinden

Ah, die duikshop ken ik wel. Had eerlijk gezegd geen idee dat-ie er nog zat, haha. Goeie tip, thanks!

Misschien kun je het knietje van die Redline set erin krijgen? AAC (forum member) kan nog wel eens handig zijn als het gaat om metaalbewerking :)

Ben je ook bekend met de daytona guns?

Zegmaar de GBB uitvoering van een p*. Dit zou mij persoonlijk meer trekken ivm de recoil!

Werking is geloof ik haast zelfde als een P*, als in gasfles op de rug, leiding naar de daytona gearbox en werkt vervolgens gewoon op AEG mags.

Zal alleen wel iets duurder uitvallen omdat het ingebouwd moet worden in een GBB.

wat een nog beter systeem is is om je gbb om te laten bouwen naar hpa, het enige wat je dan moet aanpassen zijn je mags. je kan bijv ook een flashmag aanpassen zodat je veel bb's hebt. dan heb je dus gewoon een gbb die constant dezelfde fps en rof heeft zonder t nadeel dat je je mannetje niet kan staan tussen alle sproeiers:P

Wat er verder in dat reddit topic staat klopt niet echt allemaal. t zijn allemaal een beetje p* fanboys denk ik zo?

Ze hebben het  bijvoorbeeld over systema aeg parts die inderdaad nogal overpriced zijn , maar dat heeft niks met PTW's te maken omdat dat dus aeg onderdelen zijn.

Verder Schiet een ptw out of the box al met een zieke triggerresponse en de rof ligt ongeveer rond de 21 standaard. Het enige wat wat minder is is de hopup, de roller kan je vastlijmen of vervangen voor een flathop bijvoorbeeld om dan meteen al je bereik te vergroten naar zon 70-80m afhankelijk van bb's en fps.

V2_Package_Contents__88381.1411159439.48

Onlangs ontdekt dat er een nieuwkomer in de HPA markt is: Wolverine Airsoft. Zij (of beter eigenlijk "hij", want Rich Lort runt de boel in z'n uppie) maken de Wolverine SMP, wat staat voor Single Moving Part. De SMP bevat 50% minder onderdelen dan de PolarStar en is daarmee een stuk betrouwbaarder en duurzamer. Daarnaast schijnt-ie ook nog eens 50% zuiniger te zijn dan de PolarStar. Er zijn ook een paar nadelen; zo heb je voor de SMP een bestaande trigger en gearbox shell nodig (maar wie heeft dat nou niet?), en zijn er voor de SMP nog geen aftermarket onderdelen beschikbaar. Toch, met een prijskaartje ($ 389) dat $ 110 lager ligt dan de PolarStar Fusion Engine, zeker de moeite waard om eens te onderzoeken!

https://www.youtube.com/watch?v=RcGhqxW9Wkc

https://www.youtube.com/watch?v=eTJ6N5Wbn00

Ja, ik ken die video, maar ik vind die constructie met dat magazijn veeeel te ingewikkeld. Hoe loopt het gas van het ene magazijne naar de andere? De BB's en gas zullen immers uit hetzelfde mag moet komen. En hoe wissel je snel van magazijn?

Ja, ik ken die video, maar ik vind die constructie met dat magazijn veeeel te ingewikkeld. Hoe loopt het gas van het ene magazijne naar de andere? De BB's en gas zullen immers uit hetzelfde mag moet komen. En hoe wissel je snel van magazijn?

het is dus zo dat die gastank gekoppeld is aan het gbbmagazijn en dat de bb's via dat andere magazijn via een buisje het gbb magazijn ingaan.

dit is best simpel en zorgt niet voor meer gevaar oid.

ipc hoef je ook niks te modden aan de gbb zelf, alleen de mag dus.

Heb je nog steeds de gedachte een polarstar setup te maken Gryphon? Ik lees op een aantal fora namelijk dat locaties hard aan het nadenken zijn om de P* replica's te weren.

Zijn steeds meer gasten die op 358 fps zitten met de chrono, maar daarna flink het kraantje open draaien.

Nu kun je daar als organisatie op inspelen door te zeggen dat ze de stand moeten fixeren, maar makkelijker zou zijn de polarstar gewoon te bannen.

Hi,

Heb sinds een klein jaar een P* en het is super! Trigger response is briljant en consistentie is bijna perfect. Het enig irritante is het feit dat je meerdere keren op een dag moet chrono'en omdat er mensen lopen te klagen.

Zelf schieten we met 4 man in het team P* en weet ik zeker dat er nooit gedraait wordt aan de tank. Wel schieten we met .25 of .30 en chrono'en we dus ook lager. De backpack waar de tank in zit laat ik ook meestal dicht tie-rappen na een fps meting, alsmede een nieuwe meting aanvragen bij een fles wissel. 

HPA heeft een grote toekomst binnen de airsoft en het verbieden van deze apparaten zou heel slecht zijn voor de sport in NL. 

Wat ik het meest grappig vind is dat als je op FB de ene discussie leest dat dan alle AEG mensen zeggen dat ze met een beetje tunen net zo goed schieten als een P*, en in de andere discussie moet het toch wel gebanned worden...

Martijn

ps. is het ook niet zo dat je een split gearbox een ander cylinder kan steken om hogere FPS te halen? Of met NPAS bijstellen? Hoeveel man draait de hopup niet open (of dicht?) om te chrono'en om zodoende op 375 uit te komen?

Op de vraag die hier al eerder gesteld is, maar ik zie dat dit topic al een tijdje stil ligt. Is het tegenwoordig niet zo dat je met een bepaalde stop of draadje de P* een 360 fps limiet kan geven zonder dat je het direct na de chrono weer kan veranderen tenzij je er veel moeite in stopt? 

Mijn vriendin is dus net over op HPA (Tippmann) en de enige manier om haar nu nog te overclassen is een P* kopen, dus het zit wel een beetje in mijn hoofd :)

Grypho, als je interesse in HPA hebt dan adviseer ik jouw naar de Polarstar Jack te kijken of de SMP van wolverine, betaalbaar en past in een veelvoud van systemen in tegenstelling tot een Fusion engine voor een bepaalde type. Wellicht is een redline airstock ook wat voor jouw? Na wat upgraden haal je rond de 800-1000 schoten uit een tankje. 

Check de mijne in deze pixx:

11174462_956417934408781_895736195692984

11174934_956417964408778_306510132319357

11162464_956417944408780_218647708831407

Heb mij na de kerst ook maar gewaagd op het HPA circuit. Zojuist bestel:

- Polarstar Jack

- Redline regulator

- Duikflesje van 1,1L

- Lipo + zakje + lader

Ik heb helaas niet echt hele goede basis want het enige waar deze in kan gaan op dit moment is een ~3KG zware Dboys M4 of mijn huidige Specna Arms SA-07. Het word dus dat laatste, ben wel erg benieuwd!

@garmon Ik waag mij toch niet aan zo'n redline stock, 800-1000 schoten vind ik gewoon te weinig om dan elke keer terug te moeten. Het zou voor mij  net wel net niet genoeg zijn voor een hele dag, dus dan maar een fles, merk er toch niks van.