Jump to content
Stonewall71

Feeding issues

Recommended Posts

Het is me opgevallen dat het vullen van het magazijn van mijn TM XDM 40 moeilijker is dan een magazijn van een andere sidearm van een ander merk.

Vul beiden met hetzelfde gas op dezelfde manier, echter bij het magazijn van mijn TM stroomt er vrij snel gas langs de vulnippel. Magazijn van de TM is nieuw, het andere magazijn waarmee ik vergelijk is al wat ouder en gebruikt.

Zou dit komen omdat dit magzijn nog nieuw is? Doe ik toch iets verkeerd? Of...??

Het TM magazijn laat zich vullen, kan er gemakkelijk 2 tot 3 keer het magazijn mee leeg schieten alvorens ik weer gas moet vullen. Het wegstromen van het gas bij vullen is niet iets wat wenselijk is.

Op een ander forum werd verteld dat het lag aan de o-ring van de vulnippel. Zijn er meer die hier last van hebben? En wat hebben jullie gedaan om het op te lossen?

Ik las juist dat dit vooral bij TM mags voor komt en het gasverlies is redelijk minimaal van wat ik gezien heb. Ik zou de kwaliteit van de TM mags nemen boven het extra beetje gas voor het vullen.

Maar volgens mij heeft het te maken met de ring in de vulnippel. Weghalen is wellicht een optie, maar hij zit er niet voor niets. De ring zorgt er dacht ik voor dat het vultuitje van de fles iets minder ver over de valve komt dan bij andere mags.

... bij mij stroomt er behoorlijk wat gas langs de nippel tijdens vullen, wat bij magazijnen van een ander merk niet zo is.  Volgens de informatie die ik kreeg op een ander forum is het juist het ontbreken van een o-ring aan de buitenzijde het probleem. Je drukt de tuut van de gasfles in de vulnippel, bij een willekeurig ander merk magazijn dus tegen een o-ring, bij de TM dus klaarblijkelijk niet. Boel sluit niet goed af en gas zoekt de makkelijkste weg naar buiten.

Heb wat zitten googlen, Moondog Industries verkoopt setjes met o-ringen die je in de vulnippel kan plaatsen, lees alleen nu net dat deze weer niet passen in een TM vanwege de kleinere diameter.

Hallo,

Mijn well mb01 voed telkens 2 bbs tegelijk. Behalve aan het begin van een volle magazijn. Ik gok dat de veer in de magazijn te slap is. Ik heb het bij 2 magazijnen. Iemand een idee waar een betere veer te koop is of is het de veer niet?

Klinkt nou niet helemaal als een logische redenering dat het aan de veer van het magazijn moet liggen en dat deze te slap is, echter gaat hij juist double feeden naarmate het magazijn leger raakt?

Ik heb een AA hop up inderdaad. Hij double feed hem ook met de standaard hop up. Ik denk niet dat mijn nozzle scheef staat aangezien de bolt vloeiend glijd. Ik heb dit probleem zelf ook nooit eerder meegemaakt en vind het inderdaad raar. Ik heb bij de ene magazijn de veer uitgerekt en die feed nu beter alleen bij de laaste 4 nog double wat vreemd blijft.