Jump to content
Stonewall71

Feeding issues

Recommended Posts

Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een G&P XM177E1 met vijf lowcaps (King Arms VN style, plastic 85 rds). Nou heb ik vrij veel speling in de mags en houden ze na een aantal schoten op met feeden. Als ik het magazijn er dan uithaal vallen er spontaan een BB of 4 uit. Deze zitten dus los in de receiver. Ik dacht eerst dat het aan de mags lag maar ook de midcap die bij de replica kwam heeft dit probleem. Ik begin dus te twijfelen.

Wie weet waar dit aan ligt en hoe ik dat kan verhelpen?

g_g-120r-mid-cap-magazine-for-gr16-_blac

Ik heb een tijd geleden 5 G&G Mid caps gekocht en ik vind het hele fijne en betrouwbare mags om te gebruiken, maar nu stuitte ik vorig weekend toch op een feeding probleem. Op een gegeven moment kreeg ik een misfeed en bij het checken van de mag zag ik dat er 2 bb's naast elkaar vast waren komen te zitten net voor de monding van de mag. Heb het toen opgelost door even de mag tegen iets hards aan tikken zodat de bb's weer los kwamen en ik kon weer schieten, maar daarna gebeurde het jammergenoeg nog een paar keer dat ze weer naast elkaar vast kwamen te zitten.

Heeft er iemand hier ervaring mee hoe dit te voorkomen is, want als al deze magazijnen op den duur ditzelfde probleem beginnen te vertonen dan wil ik dat graag voor zijn.

Ik had ook een dergelijk probleem met een van mijn ak mags, bleek er een klein o-ringetje van de speedloader in gevallen te zijn. Check dus even of er niets in de bb-baan gekomen is.

Het kan ook zijn dat je hem te vol hebt gepropt met je speedloader, dus probeer hem niet tot de nok toe te vullen.

Die twee dingen zullen de problemen in 9/10 oplossen.

Ik had de magazijnen gevuld met een laatste restpartij bb's die ik nog had liggen dwz extreme precision en bioval bb's gecombineerd. Hoorde gisteren van iemand dat de jam waarschijnlijk door de bioval bb's veroorzaakt wordt doordat die net iets kleiner zijn dan de extreme precision bb's. 

Weet niet of dit het echt zou kunnen zijn, maar ik ga er eens op letten of het ook nog optreedt als ik open blaster bb's ga gebruiken.

Je kunt natuurlijk ook de pech hebben dat deze mag gewoon stuk is... hoop het niet voor je, maar ik bedoel meer dat het niet perse een vaker voorkomend probleem van dit type mags hoeft te zijn.

Ik had ook een dergelijk probleem met een van mijn ak mags, bleek er een klein o-ringetje van de speedloader in gevallen te zijn. Check dus even of er niets in de bb-baan gekomen is.

Het kan ook zijn dat je hem te vol hebt gepropt met je speedloader, dus probeer hem niet tot de nok toe te vullen.

Die twee dingen zullen de problemen in 9/10 oplossen.

Dit heb ik denk ik een keer gedaan bij een magazijn. Heb nu ook wel eens misfeeds.

Moet ik dan ff mn mag los halen en de veer weer voorzichtig oprekken?

Maar hoe weet je nou hoe vol je mag zit... ik heb niet bij elke slag even veel balletjes die mn mag in gaan.

Kan dat aan de speedloader liggen? Heb de goedkoopste van TAG-shop genomen destijds.

En dat van dat rubbertje uit de speedloader had ik ook al.

Oke thnx. Ik denk dat ik dat ook maar ga aanhouden. Heb 3x 190rds mids bij me dus daar kom ik vast wel ver genoeg mee.

Wat denken jullie verder van de speedloader, voert een duurdere wel altijd hetzelfde aantal balletjes aan?

Bij de mijne blijven er nog wel eens balletjes steken, dan moet ik hem ff schudden of er tegen aan tikken zodat hij weer los komt.

Ding was 12 euro. Uiteindelijk kom je er wel maar als het veel zou verschillen koop ik wellicht een keer een betere.

Ik gebruik de Sl14, dus 3 keer pompen en de G&G midcaps zijn vol. Verder ook geen feeding issues. Merk wel dat ik de bizar goedkope CYMA m4 mags veel fijner vind in gebruik. Full metal, nooit feeding problemen en het makkelijkst van alle mags om te vullen (qua weerstand).

Goedemorgen,

Relatief laatst een P&J back up replica gekocht, mijn teamgenoten hebben deze allemaal aangeschaft als basis toendertijd en spelen er nu nog steeds regelmatig mee zonder problemen. Helaas heb ik wel een probleem, namelijk beroerd feeden. Hij is volledig standaard en heb met Highcaps van ICS en Midcaps van G&G geprobeerd maar dat maakte geen verschil. Ongeveer 1 op de 7 keer pakt hij maar een BB.

Wat zijn de meest logische gedachtegangen/oplossingen?