Jump to content
Airsoft Elite
Sign in to follow this  
liteonit

Mijn HK417- 16 inch editie (RECON)

Recommended Posts

Na een tijdje wat afwezig te zijn geweest op dit forum ivm drukte, toch maar besloten om eens tijd te maken om wat foto's van mijn speeltje te maken  :)

Zoals ik aangaf heb ik een drukke periode achter de rug, en daardoor helaas nog niets met m'n HK kunnen doen.

Ik heb hem inmiddels al een paar maanden, maar ligt tot heden netjes opgeborgen in zijn tas.

Heeft zelfs nog geen enkele BB afgeschoten - zelfs niet in de huiskamer! :lol:  :P /schaam

Moet toegeven dat m'n HK417 toch iets groter (en zwaarder) is als ik in eerste instantie had verwacht.

Mede daarom ook de accessoires daar een beetje op afgestemd; flinke scope erop zodat het e.a. beter in balans is.

Het is waarschijnlijk niet altijd even praktisch, maar m'n oog wil ook wat leuks om naar te kijken (een van de redenen waarom ik voor een grote scope heb gekozen)

De afwerking van de HK417 is na mijn mening dik in orde, en het voelt allemaal stevig en degelijk aan.

Ik heb de 16 inch (RECON) versie, welke een paar maanden terug uitgebracht was.

Deze heeft zoals de 12" versie, standaard een 6.03 inner barrel, en zou volgens de specs out-of-the-box op 360FPS moeten schieten.

Alles bij elkaar geteld was het toch nog een aardig bedrag :rolleyes:  maja.... ik heb weinig "dure" hobby's, en moet ergens geld in stoppen. Liever in wat Airsoft spul/gear, als dat ik me kapot zuip in de kroeg toch  :D

Hoop in de winter periode toch eindelijk eens rustig de tijd te krijgen voor airsoft.

Ik denk dat ik eerst eens een avondje binnen kuier bij IAPS voor een tryout/advies, vooral om m'n HK eens te leren kennen en afgesteld te krijgen.

Vooral de plaatsing van de scope heb ik mee zitten stoeien. Heb 'm al op een spacer gezet, maar nog altijd dat ik snel last krijg van m'n nek / of er onder de verkeerde hoek doorheen kijk.

Maar eerst eens wat aan m'n spierkracht en conditie doen, want de HK weegt toch aardig wat hehe... na een paar minuten dat ding in m'n handen gehad te hebben merk ik dat toch wel. :rolleyes:

Hoe dan ook, tijd voor een paar pics. Sucktastic kwaliteit bij gebrek aan een fatsoenlijke camera.

Pics zijn van een paar maanden terug toen ik 'm snel ff "opgebouwd" had.

Binnenkort eens wat nieuwe maken, maar dan met 'n fatsoenlijke lens ;-)

417-1.jpg

417-2.jpg

417-3.jpg

417-4.jpg

417-5.jpg

417-6.jpg

417-7.jpg

417-8.jpg

417-9.jpg

417-10.jpg

mooie dmr,  goeie keuze van scope,  suppressor en bipod,  levert mooi kloppend  plaatje op vind ik. ;)

Dat big elevation wheel vind ik er persoonlijk niet uitzien, maar het zal zeker wel practisch zijn denk ? 

Heb je er verder nog plannen mee ?

Thanks heren :)

@ Aac;

Zo denk ik er ook over - ik vond een kleine scope er gewoon niet uitzien op zo'n grote rail.

Degree wheel wil ik idd ook van de scope halen. Zonder dat wiel kun je 'm ook prima gebruiken, en daarnaast lijkt het mij dat je die extra precisie binnen de airsoft wereld toch niet nodig hebt  :lol: 
Degree eraf slopen maakt het geheel nog een stuk strakker.

Bipod dat eronder zit is van VFC zelf. Vond 't persoonlijk de mooiste icm deze AA

@sifu;

Jij inmiddels terug in Tilburg? ;-)

Denk dat ik 't voorlopig ff zo hou, en eerst maar eens dat ding verder onder de knie krijg   :)

Wordt tijd dat ie eens gebruikt wordt na maanden in de tas te hebben gezeten hehe.

Maar eerst ff een plekkie zoeken om dat ding eens te leren kennen, en met hulp van iemand anders te checken en (beter) af te stellen.