Jump to content

Recommended Posts

201941-190309-details1%5B1%5D.jpg

Volgens de nieuwe wetgeving is het straks toegestaan om airsoftapparaten te importeren uit het buitenland mits je lid bent van een erkende airsoftvereniging. Het aanbod in België is groot, maar hun wapenwetgeving verbiedt (web)shops om airsoftapparaten te versturen naar het buitenland. Duitsland is wat dat betreft soepeler, echter zijn alle AEG's en GBB's daar semi-automatisch, omdat hen wetgeving vol-automatische airsoftapparaten verbiedt. Gelukkig is dat snel te verhelpen :-)

Bij het Nederlandse Combat Shop kun je voor ± € 8,50 een vervangende "selector plate" kopen (voor G36, M4 en AK modellen). De selector plate is het palletje aan de achterkant van je fire selector switch die uiteindelijk de aanvoer van BB's reguleert. Vervang de Duitse selector plate voor een "normale" en voila: je uit Duitsland geïmporteerde AEG is ineens vol-automatisch.

De plates bestel je hier

Voor tutorials voor het vervangen van je selector plate kun je zoals altijd bij YouTube terecht. Soms moet je gewoon even zoeken op "[wapentype] disassembly" en je krijgt alles haarfijn uitgelegd.

Succes! Wellicht kunnen ervaringsdeskundigen hier hun tips delen.

Mijn ervaring beperkt zich tot een Umarex H&K G36C, waarbij ik flink heb moeten wrikken om de lower receiver los te krijgen. Dat voelde niet helemaal goed, maar het is allemaal gelukt. Overigens ben ik niet bijzonder handig, dus hopelijk gaat het jullie beter af. Ik ben er in totaal een half uurtje zoet mee geweest.

Goedenavond mede airsofters!

Hopelijk kunnen jullie mij helpen bij het volgende vraagstuk.

Ik wil graag uit Duitsland de GHK m4 halen alleen is deze single fire only. Is dit makkelijk zelf weer om te zetten naar full en singlefire? Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.

Alvast bedankt!

Het enige wat ik zo kan verzinnen is je AA niet in duitsland aan te schaffen.

Aangezien replica's daar worden aangepast om alleen maar semi te schieten.

Waarschijnlijk niet het antwoord waar je naar zocht, maar denk ik wel het makkelijkste en misschien het veiligste want je zal waarschijnlijk je garantie weggooien als je hier aan gaat sleutelen.

Correct me if im wrong!

Enige reden om deze aan te schaffen in Duitsland is dat die daar wel leverbaar is momenteel. De prijs ligt ook aanzienlijk lager.

In Nederland weet ik alleen dat Pirosport hem verkoopt alleen deze heeft hem niet op voorraad en weet ook niet wanneer ze weer binnenkomen.

Ik heb een hele tijd terug hetzelfde gedaan en bleek vrij eenvoudig: gewoon een nieuwe selector plate of selector switch kopen via Begadi , EbairSoft of eHobbyAsia. De selector plate is het plaatje dat je verschuift door aan de fire selector switch te draaien, één van de twee is aangepast in het Duitse model om full-auto uit te schakelen. Welke van de twee dat is moet je even googlen ben ik bang.

GHK M4 Selector Switch

https://www.youtube.com/watch?v=9IhcU1kxtiw

@ Gryphon

Jouw post uit 2013 had ik ook al gevonden :)

Maar een GBB heeft toch geen fire selector plate? Had zelf wel bedacht dat als ik een originele GHK fire selector zou bestellen en plaatsen de optie weer zou moeten werken. Zou alleen graag bevestigd krijgen dit die theorie klopt.

Mij altijd een raadsel gebleven maar ik ben dan ook niet de meest technische persoon. Ik heb zowel Duits aangekochte semi's als full auto gbb's en kan zelfs bij vergelijk bijna geen verschil vinden waar het nu ligt. Een overduidelijk contactpunt of verschil etc...

Onderaan de volledig automatische Viper Tech M4 en daarop de Duits aangekochte semi only M16A4 van G&P/Western Arms. Het enige wat ik kan zien is dat het rood omcirkelde plaatje een heel klein beetje beweegt bij het overhalen van de selector maar werkelijk minimaal en het doet eigenlijk niet overduidelijk iets. De fire slectors zijn eigenlijk nagenoeg hetzelfde in tegenstelling tot die in Gryphon's clip. 

Ben het eigenlijk wel eens met Hug. Gewoon meteen full auto kopen. Scheelt weer wat werk. Ik moet ook zeggen dat afhankelijk van het model het mij minder stoort geen full auto te hebben. Bij mijn MP7 stoorde het mij bijvoorbeeld totaal niet. Bij mijn 416 blijf ik het echter jammer vinden..

YJsqfgl.jpg

Guest Sabbas

Mooiste was geweest als het identieke replica's waren geweest. Als ik naar dat filmpje van Gryphon kijk zie je wel een duidelijk verschil in de selector switch maar bij jou niet.

Zelf schiet ik het meest in semi auto maar de mogelijkheid hebben voor full auto is wel fijn.

De replica is zo lastig te krijgen in Europa en van buiten de EU duurt helaas langer. Iemand ervaring mee hoe lang een replica bij de douane blijft liggen?

Mijn Vector is een half jaar onderweg geweest. Dat was gewoon vanuit Zwitserland. Geef echt de voorkeur aan EU landen. Geeft het niet te snel op. Soms zijn bepaalde merken toch makkelijker te krijgen dan je denkt. Landen waar je misschien niet meteen aan denkt zoals Frankrijk en Italië hebben soms best nog onverwachte dingen in hun assortiment. 

Bedankt voor de tips. Ben aan het zoeken geslagen en heb waarschijnlijk iets gevonden bij een Hongaarse winkel. Alleen is de hele site in het Hongaars zonder de Engelse taal. Heb ze een mail gestuurd dus ben benieuwd

Is geen knoop aan vast te binden hoelang de douane kan duren.

Heb verhalen van maanden gehoord, maar ook van paar dagen.

Ik heb een replica uit de States laten komen en die was een week na verzenden binnen dus zo kan het ook.

Jongens sorry voor de necro post, maar ik wilde even voor de zekerheid vragen of dit ook nog steeds is voor de nieuwe VFC HK416 V2 AEG versies, gezien iemand die ik ken deze wil halen maar de prijs tussen NL en Duitsland scheelt nog al en de V2 is niet makkelijk te halen, dus als dit slechts een selector plate vervangen van een tientje max is dan is dat snel verdient. Ik gok erop dat het wel zo is, maar als iemand het kan confirmen is dat toch even wat handiger.

Veel meer dan dat kan het volgens mij ook niet zijn  :mellow:  

Nee klopt, mogelijk dat het een speciale mosfet bevat maar daar gaan we niet van uit, scheelt toch even gauw 100-150 euro tussen een S-AEG HK416 in Duitsland en eentje in Nederland.