Jump to content

Recommended Posts

Heeyhooi.

Ik zit nu vol op in de aanvraag procedure van mn NABV lidmaatschap maar ik kom niet verder...

Ik wil de VOG schriftelijk aanvragen bij de gemeente maar hoe komen de gegevens van de NABV er dan op ?

Groetjesss

als jij een profiel aanmaakt bij de nabv dan heb je daar een "dashboard"

daar staat vog pas en betaling

als je vog aanklikt dan kan je dat op 2 manieren doen

1 via digi.id

2 via een pdf bestand die je direckt aanvraagt bij de nabv via de link die er bij staat aanklikken en printen

alle gegevens van de nabv staan er al op vermeld

zelf vul je dan je eigen gegevens in en die breng je ondertekend naar het gemeentehuis

je betaald en wacht af

krijg jij je vog dan stuur je die door naar de nabv

wacht je weer af

er is iets veranderd met de pasjes voor nieuwe leden, daar kan je info over vragen .....als je al iemand te pakken krijgt

Beste mensen
ik heb een vraag ik ben net lid geworden hier
omdat ik paar dagen bezig ben om na te denken om lid te worden bij nabv
ik heb de regels beetje door gelezen maar iets snap ik niet

regel voor verzamelaar je moet actief zijn met het beoefenen van airsoft sport
dat is (thuis) training of evenementen en of schietbanen of ook kopen van airsoft

maar iets is me ook opgevallen dat er in de regel staat dat je ook actief moet zijn met evenementen met mensen van 20 spelers

en op internet heb ik verder weer gezocht dat dat niet nodig is behalve dat je ook alleen thuis mag trainen
ik vind thuis trainen makkelijker omdat bij ons helemaal geen activiteiten zijn met airsoft en ook omdat ik alles met de fiets moet doen

ik heb ook al gekeken voor wapens wat ik dan wilde kopen

dat is zowiezo

-ASG BT5 A5(€179)
- ASG DAN WESSON 2.5 Revolver(€118)
-WE M1911 GOLD full (€229)

En later wil ik natuurlijk nog meer kopen en leg ik elke maand 50 euro voor op zei of 100 ligt er aan wat ik net allemaal kan missen

dat wilde ik weten dankje wel helaas  gaat skirm mij niet lukken omdat ik zelf geen rijbewijs heb en ik aardig eindje moet reizen voor dat ik ergens iets kan  doen en of ik zou het met openbare vervoer moeten doen maar of dat is toegestaan weet ik niet ik zat al te denken om keer met een taxi te gaan maar bij dichts bij zijnde is al 65 euro en dan nog de koste zelf daar al :S

Oke bedankt ik ga zorgen dat ik lid word al doe me vader nog wel zeikerig over om dat ik weer moet sparen -.- ben oud en wijs genoeg  om het zelf te weten dus ga het gewoon doen heb al een kastje die op slot kan dus hij kan er zowiezo niet bij en word elke week ff knallen ;)

Nou ik woon in Arnhem en hier in arnhem heb je er een namelijk CQB City Arnhem, ben er zelf nog niet geweest maar zal binnekort zeker gebeuren :P

Wel jammer dat je er geen in de buurt hebt maarja wie weet met de tijd he, is pas 2,5 jaar ongeveer legaal in Nederland dus afwachten tot het hopelijk nog meer uitbreidt

Volgens mij hoef je nog niet eens een evenement/prive skirm aan te maken om thuis te oefenen. Ik heb weleens gehoord dat de minister minimaal 1x deelnemen aan een evenement verplicht heeft gesteld, dat kan dan ook een prive skirm zijn die je zelf aanmaakt. Helemaal waterdicht en kraakhelder is het allemaal nog niet volgens mij.

niemand in de buurt doet hier aan zo ver ik weet dus kans is klein anders maar keer met de trein weet niet of dat toegestaan is maar we zullen zien :P
en ben van plan om elke maand 50 euro aan de kant te leggen dat gebruik ik dan voor airsoft en rest spaar ik voor me eigen huis en de kosten wat normaal is zit beetjes krap maar maak niet uit 84 euro per jaar en dan 30 euro vog om de 3 jaar moet te doen zijn met dat geld wat ik aan de kant leg die 50 euro en hier in de buurt heb ik een dump zaak dus kan ik gewoon keer kijken voor een leger broek en shirt en pet en dat kan ik later alsnog uitbreiden ben je mischien met 150 euro klaar shirt en broek en dan nog magazijn vesten en weet ik veel wat werk schoenen heb ik nog dus die kan ik voorlopig ook nog ff gebruiken dan :P

zover ik weet hoef je helemaal geen deel te nemen aan een event. Het enige verplichte om replica's in huis te mogen hebben is dat je lid bent van de NABV. Het is ook niet te controleren of men wel daadwerkelijk naar een event gaat. Daar komt ook nog eens bij dat ik normaal helemaal niet in NL speel maar meestal in Belgie. Reizen met openbaar vervoer is ook geen probleem. Zolang je aan de transport voorschriften voldoet. Je mag er zelfs mee het vliegtuig in mits je je aan de voorwaarden houdt.

Als je met de trein/bus wilt reizen, zorg er dan voor dat je je replica's netjes in een stevige koffer hebt en die stop je weer netjes in een tas. Als je dan ook nog eens de koffer van een hangslot voorziet is er niemand die er moeilijk over kan doen volgens de wet. Het gaat er om dat ze niet zichtbaar zijn, en dat je ze niet direct als afdreiging kan gebruiken. Wil je op safe spelen dan kun je je replica ook nog uiteen halen. Ik heb mijn GR15 xl in 2 delen in de koffer met een hangslot erop. Deze zit dan weer in een grote rugzak.

Maar even iets anders, waar woon je dan ergens?

Als eerst bedankt voor de info :P
ik woon in Gorinchem het zou een voordeel voor me zijn om niet verplicht om naar evenement te gaan ik vind wapens gewoon vet en wil daar mee af en toe schieten op me kamer heb een kogelvanger van een luchtbuks maar ik vind een luchtbuks niet zo vet als een airsoft om dat je dat ding elke schot moet herladen en dat heb je met airsoft niet en het lijkt veel echter en je kan dus veel beter mee leren schieten

Ik werd eigenlijk ook lid met het idee om te verzamelen en in m'n tuin te schieten enz, maar nadat ik skirm videos heb gezien ga ik me ook daarop richten. Ik denk dat het gaat vervelen steeds in je eentje thuis schieten en ernaar kijken, maarja ieder z'n eigen ding ;P

Voor verzamelen  hoeft je nikst te doen je heb nu zelfs een optie om je  activiteiten op de site in te vullen , als je kaatje gaat  schieten  reparatie  etc  ,  die print je en scan je naar de de NABV , en je heb aan je verplichting gehouden , moet je altijd doen einde van het jaar een activiteiten lijst mailen papier  ontvang je wel zodra het moet ;) 

hahah maar als je ga verzamelen hoef je toch ook niet echt veel te kopen neem ik aan je kan toch ook de wapens kopen die je wil en dan thuis schieten of moet je dan ook echt veel kopen ?? want ik wou het eigenlijk bij een pistool en revolver en een A5 houden en mischien later nog wat maar daar moet ik dan nog over na denken  skirm lijkt me ook wel vet tja alleen het vervoeren dan he en de afstand :P  als je taxi/trein moet betalen +  kosten om te knallen :P word toch aardig dure dagje denk dat je met de trein dan goed koper uit ben haha

hahah maar als je ga verzamelen hoef je toch ook niet echt veel te kopen neem ik aan je kan toch ook de wapens kopen die je wil en dan thuis schieten of moet je dan ook echt veel kopen ?? want ik wou het eigenlijk bij een pistool en revolver en een A5 houden en mischien later nog wat maar daar moet ik dan nog over na denken  skirm lijkt me ook wel vet tja alleen het vervoeren dan he en de afstand :P  als je taxi/trein moet betalen +  kosten om te knallen :P word toch aardig dure dagje denk dat je met de trein dan goed koper uit ben haha

Ja je moet wel echt verzamelen 1 Replica per jaar moet al genoeg zijn koop je een springer van 30Euro ;) , maar  het word niet nagekeken  ik zelf heb de 22 maar het schieten is echt leuk ik zit ook met vervoer  :(