Jump to content
AAC

Welk wapen wil jij als replica zien?

Recommended Posts

Qua prestaties bedoel je denk ik? Hoewel dat waarschijnlijk wel een factor voor overweging zou moeten zijn kijk ik vaak meer naar ontwerp. Ik heb dus al een paar replica's die eigenlijk nooit zouden werken in het veld maar die gewoon leuk zijn voor de verzameling. 

Hier nog wat replys op gepaseerde posts 

#21 @altum; das een FAL PARA  ja,  de SPECTRE die heeft ook wel iets ,  mooie SAKO snipers,  en jachtgeweren zou ook wel appart zijn, zijn daar trouwens al replica's van ?

#24 @Altum; De XM8 is idd -tesamen met de XM25- het andere "restant " van het OICW program,  dit bleek niet te voldoen aan de eisen, oa door het gewicht van het geintegreerde concept.

Daardoor zijn XM25, en XM8 appart verder ontwikkeld,  XM25 is uiteindelijk in gebruik genomen, door de VS

XM8 zou alleen door Maleisische SF gebruikt worden.

Van de XM8 bestaat trouwens al een Airsoft versie he ?

en een XM25 replica, wat zouden we ons daar moeten bij voorstellen ?

Die STG57, wat een gedrocht he Altum, lijkt wel iets wat ze op Pimp my Gun hebben gemaakt  :D

xm8-poster.jpg

Thanks voor de toegevoegde info aac! Ik zou geld voor die STG neerleggen in aa mits er een beter ogende kolf aan zou zitten. Sommige wapens zijn inderdaad wat minder voor de ogen maar het kan ook hele interessante ontwerpen opleveren. Ik vond de suggesties van Aardvark dan ook zo gek nog niet hoor. 

Die cornershot zou in principe ook moeten werken met een airsoft mits de afmetingen e.d. hetzelfde zijn toch?

Er zijn inderdaad al verschillende versies van de XM8:

hello_kitty_xm8.jpg

Dit was trouwens sowieso een van de wapens die vallen in de categorie "ik vraag me af of die er ook is in aa". Meer in die categorie waarvan ik soms aangenaam verrast was dat ze bestonden: 

De SIG P210 

2111.jpg

De Vector. Inmiddels alom bekend. Ik moést hem hebben vanaf het moment dat ik wist dat hij in aa bestond. 

kriss_super_v_is_just_about_as_sexy_as_y

De Walther WA2000. Ik heb hem nog niet....Moeilijk te krijgen hoewel je hem hier en daar wel vind. Vaak (té) prijzig. Nog even door sparen.

2.5787_Walther_WA2000_Perspektive-.jpg

Ik kan hem je van harte aanraden. Zelfs de verpakking is tof. Een van de betere GBB's. Enige minpuntje wat ik zo kon vinden is dat het magazijn een beetje wiebelt, bekend probleem ook bij andere aa's. Hij is tegenwoordig overigens erg goed te krijgen (toenemende populariteit doet wonderen denk ik) ook hier en daar tegen redelijke prijzen (minder dan 400,-).

Jij hebt wel een hele duidelijke en consequente smaak Aard ;) Keep em comming! Mooi exemplaar. Sniper rifles zijn (tot nu toe) lastig toe te passen in airsoft maar voor collecting vind ik ze soms bijzonder interessant. De PSG was voor mij ook een aangename ontdekking toen ik hem in aa vond. Ik hoop dat er behalve TM nog eens een andere fabrikant komt met een GBB versie. 

Ja, bekend probleem: Airsoft hebzucht. Nooit genoeg, op het randje en er dikwijls overheen...

@aac: Denk niet dat jachtgeweren een succesvolle niche worden. Voor zover ik weet hebben we tot nu toe alleen de Wa Shan:

hs_doublemax_long.jpg

ik denk Altum, in de categorie hagelgeschut, dat ze dan meer voor modellen als deze moeten gaan  

de USAS12 universal sports automatic shotgun)

of de AA12 (Atchinsson Assault) 

voor de AK style fans is er de SAIGA 12 gauche

En ten slotte heb je nog de Pancor Jackhammer, een fullauto shotgun

die het nooit verder dan prototype geschopt heeft

Goeie keuze de MP5 10   (10mm auto)    en de mp5 40   ( .40S&W)  :)

Dacht dat deze zijn ontwikkeld om aan de vraag van de FBI te beantwoorden, de 9mm bleek op een gegeven moment niet meer aan de eisen voor "stopping  power"

te voldoen, de .45 bleek dan weer niet voldoende " penetratievermogen" te hebben.

De 10 mm loste beide problemen op,

Aleen in pistolen bleek de 10mm auto soms te krachtig voor minder geoefende of fysiek minder sterke personen

Dus werd de de 10mm auto vervangen door de .40 S&W , zeg maar een soort 10mm light :P

In de categorie klassiekers&collectibles

De H&K G11 (casseless rifle)

g11k2.jpg

De Automag (.44 Magnum)

1287746524.jpg

De H&K P7 psp 

hktopgun.JPG

marushin heeft blijkbaar een automag.......... vet ding. Vind de Automag3 ook super, maar die hebben ze alleen in spring power (nie echt power met 120 fps haha)

Is die er niet ?

Nope, ik zou er ook een willen, liefst AEG, maar GBB is ook prima, echter wordt het moeilijk om de gehele upper gas tube mee te laten bewegen, daarnaast heb je nog het feit dat het magazijn zo raar schuin zit gemonteerd.

Nope, ik zou er ook een willen, liefst AEG, maar GBB is ook prima, echter wordt het moeilijk om de gehele upper gas tube mee te laten bewegen, daarnaast heb je nog het feit dat het magazijn zo raar schuin zit gemonteerd.

Hmmm stel je voor een replica die dan de 2rd burst aan de juiste rps simuleert... I would cream my mountain flora pants :P

Hmmm stel je voor een replica die dan de 2rd burst aan de juiste rps simuleert... I would cream my mountain flora pants :P

In een AEG prima te doen met wat tuning maar een GBB niet nee XD. Zou wel tof zijn ja 30 RPS out of the box op een 2-round burst.

Aangezien we toch wel ff flink off-topic aan 't gaan waren in een camo-topic, en deze AN-94 conversatie wel best interessant is, ff alles naar hier verkast  :P

Net 's ff wat over bekeken, en ook dat recoil mechanisme ziet er wel vet uit, moet vlgs mij best wel wat uitdaging scheppen voor replica makers