Jump to content
LJ.NL

Airsoft sukkels

Recommended Posts

In Baarn zijn zondagochtend twee mannen aangehouden die met een gasdrukpistool om zich heen aan het schieten waren op de Spoorstraat.

Een getuige zag dat en belde de politie. Die hield de mannen van 19 en 21 jaar staande en besloot hun auto aan een onderzoek te onderwerpen.

In de kofferbak vonden agenten een balletjespistool en onder de auto lag een pot met kogellagers. Ook werd een gaspatroon in beslag genomen. De mannen moesten mee naar het politiebureau voor verhoor.

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1213409/politie-haalt-pistool-uit-kofferbak-van-baarns-duo.html

Dit soort berichten zijn natuurlijk niet in het voordeel van het beeld dat de maatschappij van airsoft krijgt. Maar zouden dit soort idioten ook een bedreiging vormen voor onze hobby? Zeker nu het nog redelijk in de kinderschoenen staat..

Of zou de overheid wel zo nuchter zijn om in te zien dat dit soort figuren dit ook wel doen zonder dat airsoft legaal is..

Laten we hopen dat ze geen lid zijn en dat de replica niet in Nederland aangeschaft is..

Wat een idolen zeg, echt jammer dat sommige mensen niet in de gaten hebben dat ze bezig zijn om een geweldige sport te vernietigen.

Pas was er ook nog iemand in Roermond die ook een lekker handig bericht op Faceboek had gezet :(

lxYQ3X1.jpg

https://www.facebook.com/lmind/posts/751762144887187

Die vent is wel goed aangepakt als ik die reacties zo lees! Dat is dan wel weer mooi :D

Vermoedelijk een airsoft replica ...

http://nos.nl/l/701284

701283.jpg

In een trein op Utrecht Centraal is een man aangehouden die een nepmachinegeweer bij zich had. Een passagier van de intercity vanuit Den Bosch zag dat de man een sporttas bij zich had waaruit de loop van een geweer stak en waarschuwde de politie.

Op Utrecht Centraal doorzocht de politie met zeven man de trein en hield de man aan. Het geweer bleek nep, maar ook echt lijkende nepwapens zijn verboden. Er is proces-verbaal opgemaakt.

Volgens ooggetuigen bleven de deuren van de trein dicht bij aankomst op het station en mocht niemand de trein uit. Inmiddels is de trein verder gereden naar Schiphol.

Gekostumeerd feest
De 22-jarige man is later op de dag vrijgelaten toen bleek dat hij van een gekostumeerd feestje kwam. Het nepwapen paste niet helemaal in zijn tas. Waarschijnlijk wordt de man niet vervolgd.

Oké, dus die kunnen we ook altijd nog inzetten ;)

Een prent heeft hij wel in ieder geval wel aan zijn broek hangen.

Denk niet dat een NABV'er wel vervolgt wordt.

Van een NABV'er mag je uitgaan datie wat slimmer is.

a) niks uit zijn tas laat steken B) alleen vervoert indien nodig dus zeker niet voor een feestje maar alleen voor een skirm of van-naar winkel zou ik zeggen.

Misschien maar beter dat ze het over nepwapen hebben en niet over airsoft replica,

En ja hoor, weer een nieuwsbericht waarbij Airsoft in een slecht daglicht komt:

http://www.telegraaf.nl/buitenland/23156609/___Jihadistenkamp_in_Ardennen___.html

Trainingskamp jihadisten in de Ardennen'
BRUSSEL - 

Radicale moslims in België hebben een trainingskamp opgezet in de Ardennen om zich voor te bereiden op de jihad. Volgens de Belgische kranten Het Nieuwsblad en De Standaard onderzoekt de politie de zaak.

trainingskamp10703649_1497501780521510_7

Foto: FACEBOOK

2 / 8

play.png

Foto's van het kamp zijn op Facebook opgedoken. Ze staan op de pagina van een radicale moslim uit Brussel. „Dit is verontrustend en lijkt in niets op gewoon gezellig paintballen onder vrienden”, stelt de politie. „Dit heeft veel weg van een radicaal trainingskamp.

1e opmerking van collega's kreeg ik alweer. Ik geef het een halfjaar totdat dit doorslaat en Opstelten besluit dat Airsoft maar helemaal niet meer beoefend mag worden. :(

Ik vind het er gewoon uitzien als een skirm waar toevallig een radicale moslim uit Brussel bij is. Kan nergens uit opmaken dat dit een "Jihad trainingskamp" is. Liever dat die radicale moslim met airsoftgeweren schiet dan met échte ;)

Een andere hobby van mij is het houden van reptielen. Ik ben negatieve berichten over mijn hobby wel gewend. Honderden mensen in Nederland die verantwoord reptielen houden maar vrijwel alleen berichten over ontsnapte gevaarlijke slangen. 

Hier is het hetzelfde. Honderden die deze sport beoefenen en 1 idioot die het verziekt.