Jump to content
Crusader

Full face mask Dye I4

Recommended Posts

Er zullen geen problemen meer van gemaakt worden want de Dye4 is als enige met Valken maskers goedgekeurd door de NABV en staan als recommended op de site, dus dat is reden genoeg om hem altijd op te mogen houden :)

Uh niet dus. De NABV geeft zelf aan (zie eerder vermeld FB bericht) dat de i4 niet is goedgekeurd en dus niet is toegestaan. Nu zal er in de meeste gevallen geen probleem van gemaakt worden, dat ding is inderdaad prima weet ik uit ervaring, maar hou er rekeing mee dat je aankomt op een skirm en hem niet mag gebruiken. Hangt denk ik van de orga af en het wel of niet aanwezig zijn van NABV officials.

Uh niet dus. De NABV geeft zelf aan (zie eerder vermeld FB bericht) dat de i4 niet is goedgekeurd en dus niet is toegestaan. Nu zal er in de meeste gevallen geen probleem van gemaakt worden, dat ding is inderdaad prima weet ik uit ervaring, maar hou er rekeing mee dat je aankomt op een skirm en hem niet mag gebruiken. Hangt denk ik van de orga af en het wel of niet aanwezig zijn van NABV officials.

Volgens mij wel hoor...

su5WhC2.png

My bad, er is kennelijk sinds 12 november iets gewijzigd. FaceBook bericht komt toch echt van de NABV en daar staat echt in dat hij niet is toegestaan.

Oh wel. Prima ding, zelf ook gebruikt.

Ik heb ook meteen zo'n masker besteld.. ik ben op zich heel tevreden met mijn ESS Turbofan goggles, maar voor binnen trekt dat full face beschermings gebeuren me wel.

Ik slinger dus zo'n I4 in het winkelwagentje bij Unit 13, gaat er ineens een dikke korting overheen.... geen idee waar die vandaan kwam. Maar ik heb nu een Dye I4 voor nog geen €94!

5Hmv5Ib.png

https://www.unit13shop.eu/

Edit: Unit 13 heeft nu een kerst sale, dat verklaart de 22% korting.

Ik heb ook meteen zo'n masker besteld.. ik ben op zich heel tevreden met mijn ESS Turbofan goggles, maar voor binnen trekt dat full face beschermings gebeuren me wel.

Ik slinger dus zo'n I4 in het winkelwagentje bij Unit 13, gaat er ineens een dikke korting overheen.... geen idee waar die vandaan kwam. Maar ik heb nu een Dye I4 voor nog geen €94!

5Hmv5Ib.png

https://www.unit13shop.eu/

Edit: Unit 13 heeft nu een kerst sale, dat verklaart de 22% korting.

Uitverkocht helaas

Op het moment gebruik ik vaak de Dye i4 in combinatie met mijn AM0-013. 

Voordat er geschoten kan worden ben ik al tijd bezig om mezelf achter de red dot te plaatsen (T1). Heeft iemand nog tips?

JJ-Airsoft-T1-Red-Dot-with-QD-Mount-Blac

Ik heb ook net me i4 binnen en heb er dezelfde vraag over.. Ik kan op geen enkele mogelijkheid door acogs of sniper scopes kijken.. naar voor plaatsen is ook geen mogelijkheid omdat je dan niks meer door de scope ziet! is hier een oplossing voor? En het tandbescherm gedeelte beschermt dat ook tegen bbs ipv painballs?

Ik heb er nu een high riser op die 2.5cm verhoogt.. helaas nog maar half zicht of ik moet mezelf in vreemde posities manouvreren.. Ik vind de dye i4 een goed ding zit lekker en beslaat niet. maar ik zou als acog liefhebber een alternatief zoeken.

Iemand ervaring met de Dye i4 en combinatie emerson eco fast helm, deze beslaat indoor helaas wel.
De padding uit de helm gehaald, geen rare vloeistoffen gebruikt op de dye i4 om hem schoon te maken, alleen water en doekje, rustig poetsen.

Idee dat het masker mijn vochtige warme damp niet kwijt kan via de helm, ondanks dat er gaten inzitten enzo.
Iemand ervaring of tips?

Iemand ervaring met de Dye i4 en combinatie emerson eco fast helm, deze beslaat indoor helaas wel.

De padding uit de helm gehaald, geen rare vloeistoffen gebruikt op de dye i4 om hem schoon te maken, alleen water en doekje, rustig poetsen.

Idee dat het masker mijn vochtige warme damp niet kwijt kan via de helm, ondanks dat er gaten inzitten enzo.

Iemand ervaring of tips?

Voor zover ik weet komt de meeste ventilatie van de bovenkant van het masker (heb hem zelf ook), en dat sluit je nu af door er een helm op te zetten.

Dus ik denk dat je dan toch ergens extra ventilatie gaten zult moeten maken of de helm simpelweg niet gebruiken in combinatie met de i4.

Is natuurlijk makkelijk te testen of dit ook echt het geval is door gewoon alleen het masker te dragen zonder helm.

Heb je zonder de helm geen problemen meer dan zul je er voor moeten zorgen dat er gewoon lucht door de bovenkant kan komen.

Dankzij de info op dit forum heb ik er meteen een aangeschaft vanaf mijn eerste skirm en nooit meer omgekeken. Ik heb nooit iets anders gebruikt, super tevreden. Ik speel alleen cqb en vaak op een locatie waar geen pangregel bestaat.

Zelfs met mijn weinige ervaring heb ik al genoeg nasty hits gezien bij brillendragers. Een bb is maar klein en kan overal onder komen of vreemd terechtkomen dus ook onder de rand van een bril zeker als dat het enige is wat een speler draagt.

Elke keer als je een hit op je hoofd pakt ben je blij dat je hem op hebt. Hij beslaat inderdaad nooit. Warme lucht condenseert en het vocht word afgevoerd aan de onderkant van het masker. Een helm werkt volgens mij niet en andere spelers die ik tegenkom spelen net zoals ik met een pet of muts. Je kunt hem makkelijk even omhoog schuiven om wat voor reden dan ook, blijft ook dan goed op je hoofd zitten. 

Het enige welbekende nadeel is inderdaad dat je moeilijker door een dot o.i.d. kan kijken. Ik gebruik alleen maar iron sights of speel alleen met secondary dus heb ik heb daar nooit last van maar ik kan me voorstellen dat het echt lastig kan zijn. Al met al ondanks dat een absolute aanrader. 

Bij Paintball factory Arnhem:

5FxFevY.jpg

Dankzij de info op dit forum heb ik er meteen een aangeschaft vanaf mijn eerste skirm en nooit meer omgekeken. Ik heb nooit iets anders gebruikt, super tevreden. Ik speel alleen cqb en vaak op een locatie waar geen pangregel bestaat.

Zelfs met mijn weinige ervaring heb ik al genoeg nasty hits gezien bij brillendragers. Een bb is maar klein en kan overal onder komen of vreemd terechtkomen dus ook onder de rand van een bril zeker als dat het enige is wat een speler draagt.

Elke keer als je een hit op je hoofd pakt ben je blij dat je hem op hebt. Hij beslaat inderdaad nooit. Warme lucht condenseert en het vocht word afgevoerd aan de onderkant van het masker. Een helm werkt volgens mij niet en andere spelers die ik tegenkom spelen net zoals ik met een pet of muts. Je kunt hem makkelijk even omhoog schuiven om wat voor reden dan ook, blijft ook dan goed op je hoofd zitten. 

Het enige welbekende nadeel is inderdaad dat je moeilijker door een dot o.i.d. kan kijken. Ik gebruik alleen maar iron sights of speel alleen met secondary dus heb ik heb daar nooit last van maar ik kan me voorstellen dat het echt lastig kan zijn. Al met al ondanks dat een absolute aanrader. 

Bij Paintball factory Arnhem:

5FxFevY.jpg

Hier sluit ik volledig bij aan!

Speel je vaak bij paintball factory Arnhem?

Hier sluit ik volledig bij aan!

Speel je vaak bij paintball factory Arnhem?

De mensen met wie ik optrek komen veelal uit het westen/zuiden daarom ben ik daar toen heen gegaan. Ik speel nu altijd in Leeuwarden omdat dit veel dichterbij is. Als de gelegenheid zich voordoet ga ik wel weer eens naar Arnhem maar ik kom er dus niet regelmatig.

De mensen met wie ik optrek komen veelal uit het westen/zuiden daarom ben ik daar toen heen gegaan. Ik speel nu altijd in Leeuwarden omdat dit veel dichterbij is. Als de gelegenheid zich voordoet ga ik wel weer eens naar Arnhem maar ik kom er dus niet regelmatig.

Oh oke! Waarschijnlijk gaan wij zondag 12 feb. die kant op. :)

Nice! Weet niet of je er vaker bent geweest maar ik vind het een super klein veld. Zeker je Dye meenemen...

Ja dat is wel verstandig inderdaad! Vorige keer vlogen de BB's ook op mijn Dye en toen was ik er heel blij mee haha!