Jump to content
Crusader

Full face mask Dye I4

Recommended Posts

Matvarnisch, wat is dat dan AAC ?

I dat gewoon bij de gamma te krijgen ?

Klakkenbuis ... inderdaad dat is hem ... we hebben het al eens eerder over onze talen gehad  :D

'T zal toch weer geen waar zijn he Crus ?  :D

Matt = mat (tegenovergesteld van glanzend)

Varnisch = Vernis (zie ook wiki)

onder andere van FOSCO hier bij Amazon bv,   en mischien ook wel bij "de Gamma" ja 

misschien niet onverstandig dat je bij het zelfste merk van verf blijft, ivm met de samenstelling.

Ik bedacht me dat mijn schoonbroer schilder is Nee niet Kojak, andere kant.  :P  :P

Toch maar even advies ingewonnen.

Uiteraard op mijn kop gekregen dat ik niet met een primertje begonnen was.

Zijn tip was aflakken met 2 componenten Trae Lyx vernis.

To be continued, hij ging het ook wel ff voor zijn kleine schoonbroertje meenemen vanuit de groothandel

Kwam net het volgende bericht tegen op facebook:

Er is een toename in het gebruik van volledige gezichtsbescherming in plaats van alleen het dragen van een veiligheidsbril. Op binnen locaties of kleine CQB terreinen is dit zeker geen onverstandige keuze.

We zien echter dat hiervoor ook paintball maskers gebruikt worden. De NABV wil erop wijzen dat dergelijke maskers niet automatisch goedgekeurd zijn voor het gebruik voor airsoft.

Alleen paintball maskers die een EN166 of beter keurmerk hebben voldoen momenteel aan de regels en bieden gegarandeerde veiligheid.

Paintball maskers zijn o.a. volgens de ASTM F1776-10 gekeurd. Deze testmethode is specifiek voor paintball en anders dan de EN166 testmethode.

Het gebruik van paintball maskers zonder EN166 keurmerk bij airsoftevenementen is op dit moment dus niet toegestaan, tenzij men er een veiligheidsbril onder draagt.

De NABV zal laten uitzoeken of de ASTM F1776-10 ook voldoende bescherming biedt bij airsoft gebruik en eventueel reglementen en verzekeringen hierop aanpassen.

Ook de Dye i4 maskers hebben NIET de EN166 keurmerk die verplicht is in Nederland. Let er dus allemaal op, want ze mogen gewoon NIET.

Ja we zijn bekend ermee dat ze bbs tegenhouden en ja ik heb er zelf ook 1 gebruikt zonder problemen, maar de norm is duidelijk en als de fabrikant niet zorgt voor de juiste keuring dan ligt het probleem daar. Wij geloven wel dat ze de juiste keuring kunnen krijgen, maar dat kost geld .

De link naar de product pagina van DYE zelf: http://www.dyepaintball.eu/en/i4-barracks-olive.html

Het zal best wel een keer besproken zijn, maar kan het even zo snel niet vinden. Wat voor scope, red dot gebruiken jullie in combinatie met je Dye I4? Heb een Specna arms SA-A05 waar ik iets voor zoek.

Heb al een ongeloofelijke hoeveelheid BB's op mijn Dye mogen ontvangen (ja ja ik speel nogal "onnozel" :) ) en moet zeggen niet eens een krasje ... En! Heb nog een hoop gehad aan de bescherming op mijn oren want heb me er toch een paar hard op mijn zijkant gekregen dat mijn oren liepen te suizen waar je u tegen zegt!

Dus ik zet lekker mijn Dye op en neem ik wel een onnozel brilletje mee wat vele malen onveiliger is in het geval iemand er een probleem van maakt.

Er zullen geen problemen meer van gemaakt worden want de Dye4 is als enige met Valken maskers goedgekeurd door de NABV en staan als recommended op de site, dus dat is reden genoeg om hem altijd op te mogen houden :) 

TER INFO.  Eigenaar van Ghosttown in Oude-Tonge wilt importeur worden en daar moet een bestelling van minimaal 15 gedaan worden. We zitten intussen al op 8 ongeveer - prijs 100 euro (ook voor de special editions!) dus neem even contact op als je interesse hebt!