Jump to content
Crusader

Full face mask Dye I4

Recommended Posts

Nope ... Heb geen verstand van dit soort zaken en probeer er het beste van te maken  :)

Heb wel een tweede laag er op gezet. Met het terug in elkaar schuiven komen er wel wat krassen in de verf maar ... als je zo dicht op me zit dat je dat ziet... heb ik toch al een probleem :)

Na een hele hoop positieve reacties te hebben gezien over de i4, ben ik zelf zeer geïnteresseerd geraakt in dit masker vooral voor indoor.

Ik zou dan met de tijd graag zoiets willen hebben: http://imgur.com/a/8VaTj

Nu is mijn vraag of dat het mogelijk is om hierbij ook nog een headset te dragen?(Comtac 2 of Bowman) ik ben namelijk geen fan van oortjes.

@HugLife Ik vrees van niet man. Niet comfortabel, tenminste. De i4 steekt namelijk over je oren heen (ter bescherming) dus een EVO headset daaronder is geen optie; eroverheen misschien wel, maar dat lijkt me niet lekker zitten. Toevallig ben ik vanmorgen ook op zoek gegaan naar een oortje om te combineren met m'n i4 en Midland G7 porto. Denk dat het gewoon zoiets wordt:

Midland%20MA-21-Ll.jpg

Het oortje zelf is vrij plat (i.t.t. bijvoorbeeld dit model) dus zou prima onder de i4 moeten passen en blijft daardoor hopelijk ook goed op z'n plek. Bevalt het niet dan is er met € 17,95 geen man overboord :-)

Hallo ik ben nieuw op deze forum.

Ik ben op zoek naar beginners gear.

in plaats van eerst een airsoft apparaat te kopen ga ik eerst kijken naar

airsoft goggles/maskers (veiligheid staat toch op de eerste plaats vind ik )

Ik heb de dye i4 zien staan , maar nu zit ik met de vraag:

Is de dye i4 goed kwa veiligheid en fogging?

Is de dye i4 fullface masker te combineren met een fast helm ? :

http://www.taiwangun.com/en/helmet-protection/fast-helmet-replica-tan-8fields-2?from=listing&campaign-id=21

Willen jullie me wat raad geven bij het kopen van een goggles/of fullface maskers

Groeten ,

Andreas

ondertussen ben ik in bezit van een Dye I4.

Bevalt uitstekend moet ik zeggen.

Heb wel mijn scope hoog en ver moeten zetten op mijn HB om goed het puntje te zien.

Standaard zit er een clear-lens bij, ik heb nu deze erbij http://www.gopaintball.nl/dye-i4-lens-hd.html

RnJe5nW.jpg

Speciaal voor buiten.

In Arnhem heb ik de dye 2 keer gebruikt en daar heb ik al een aantal BB's om mijn vizier gehad.

Niks aan de hand.

Ook bij rsl, buiten dus bevaltie prima.

Hier zie je ook hoe ver ik m'n scope gezet heb.

14 juni met de nieuwe lens.

Hoe bevalt de nieuwe lens? Ik heb op het moment een clear lens maar zit te twijfelen om een andere te nemen. 

Nieuwe lens bevalt mij uitstekend.

Nog maar 2 skirms, ik vind het contrast beter.

Is ook een kwestie van smaak.

Ook makkelijk erin te zetten.

Wat ik nu nog wil doen is de dye OD maken, net als little boadda gedaan heeft.

gewoon spuiten

Dye i4 rocks :) Alleen wel weer "vervelend" als men dan weer roept dat er een paintballer op het veld loopt...

Anyway ... Het OD spuiten gaat prima zolang je het rubberen (zwarte) deel maar met rust laat.

Is wel een top mask waar ik geen fogging (met 30 graden) in heb gehad!

Dye i4 rocks :) Alleen wel weer "vervelend" als men dan weer roept dat er een paintballer op het veld loopt...

Ah ja, dat zeggen die jongens die we 2 uur later allemaal naar hun spawn toe schieten omdat ze niks meer zien door hun brilletjes B)  Liever goed zicht dan tacticoolness.

Gisteren bij Dark Forest de Dye i4 getest en moet zeggen dat het een hele verbetering is ten opzichte van mijn andere Goggles (Fosco GX1000)

Van fogging had ik zoiezo geen probleem met mijn goggles, Maar ook de Dye i4 fogged totaal niet! (27+ graden)

Maar waar ik wel last van had met mijn goggles was dat het rubber wat de full seal aan je gezicht geeft na verloop van tijd irriterend ging drukken op mijn wenkbrauwen, wat een lichte hoofdpijn veroorzaakt bij mij. (en nee de goggle zit niet te strak)

Daar heb ik met de Dye i4 totaal geen problemen mee gehad omdat er een flinke laag foam tussen zit.

Ook geeft het in het veld een meer zelfverzekerder/veiliger gevoel omdat je een Full Face masker draagt, dus je durft nogal wat sneller op de frontline te komen.

Het enige wat ik wel jammer vindt is dat ik niet meer achter meer achter mijn T1 reddot kom die standaard al op een High QD mount staat.

Tenzij ik de stock van mijn HB uitklap kan ik mijn masker zo plaatsen dat ik achter de "cheek weld" dus op de 2 balkjes mijn wang leg.

Alleen dan kan ik mijn reddot nog zien, ik persoonlijk speel altijd met de HB stock ingeklapt want ik heb graag mijn replica dicht op me.

Dus ik zal met de tijd de High QD mount op nog een riser moeten zetten ben ik bang.

Dus heb gisteren maar een beetje de BB spray moeten volgen, maar dat ging nog aanzienlijk goed.

Ook heeft ie gisteren al goed z'n functie volbracht want ben zeker 2-3 keer op mijn masker geraakt, dus in mijn ogen is de Dye i4 het zeker waard!

2 weekenden geleden bezig geweest met de verfspuitbus.

Ook meteen de blaaspijp van zoonlief OD gemaakt  :)

Gewoon met schilders scheur tape de boel afgeplakt

Jz2Teno.jpg

ZIgQppc.jpg

Alleen Ja, heeel erg kras gevoelig.
beste is nog 1 of ander laagje erover heen.
Tips ?