Jump to content
Crusader

Full face mask Dye I4

Recommended Posts

Dag allemaal,

Tanden zijn mij net iets te lief, en afgelopen zondag die directe hit op mijn bril zette mij ook even aan het denken.

ik overweeg deze Dye I4.

http://shop.dyepaintball.com/dye_euro/i4-goggle-system-black.html

careta_dye_i4_bl_5006027ddf574.png

https://www.youtube.com/watch?v=F4ktATCDYiw

https://www.youtube.com/watch?v=CjYmuU4oDQY

Iemand ervaring mee ?

Kost wel weer zo'n slordige 130 euro  :huh:  :huh:  :huh:  :huh:  :huh:

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor gear om er toch maar eens op uit te gaan. Na wat zoeken ben ik al grotendeels overstag om dus ook een I4 te gaan halen. Kost inderdaad wel weer wat (maar ja, wat niet in deze hobby) Soms tref je hem wel wat goedkoper aan door een aanbieding zoals hier  (kijk dan ook naar de tweede pagina voor maskers die ook net wat goedkoper zijn) en ook hier

Nog geen ervaring mee dus maar dacht dat je hier misschien wat aan zou hebben :D

Nee, het prettige is het grote vizier rondom, en het is compact, bij elkaar niet meer dan een normale bril met mondbescherming. Je kunt gewoon door de scope kijken, zelfs de wat lagere iron sights, het kan dat je dan een beetje drukt, maar das alleen met de hele lage sights.

Ben ook van plan deze te kopen wat zijn jullie ondervindingen hiervan? Heb op youtube een filmpje gezien dat ze vanop nog geen meter met 340fps erop schoten en zat nog niet eens een deukje in dus leek me wel oke  :) . Is deze zijn geld waart of toch beter wat anders?

Maar... Ik denk dat het wel het richten makkelijker maakt ? niet

Blijkbaar is het ontwerp zodanig dat het masker een soepel gedeelte heeft wat het "wang-stock-contact" beter mogelijk maakt .

iets wat toch niet evident lijkt met de meeste maskers.

Ik ben om!

Aan het eind van een dagje skirmen loop ik vaak zo te dampen dat m'n bril vrijwel constant beslaat, ongeacht hoeveel FogTech ik er tegenaan smeer. Ik had dus al een tijdje m'n oog op deze maskertjes, maar nooit in het echt kunnen proberen. Vandaag was het zover. De laatste game van de dag (a.k.a. zweetstand: MAXIMAAL) kon ik de Dye i4 van een teamgenoot lenen en besloot 'm even goed op de proef te stellen met veel sprintjes en hijgwerk.

Niet alleen voel je je onsterfelijk met zo'n masker (godmode!), ik had ook werkelijk NIET ÉÉN DRUPPEL CONDENS. Dat was met mijn lichaamstemperatuur onmogelijk geweest met iedere andere bril.

Maar goed, ik ben blut dus ik ga even op zoek naar een shop die er eentje wil sponsoren in ruil voor een (Dye i4) banner op dit forum B) Ik kan het oprecht iedereen aanbevelen!

@aac Het richten is inderdaad iets lastiger, maar met een T1 op een riser nog steeds prima te doen. Het masker buigt mee waar nodig.