Jump to content
Gryphon

[GBB] Tokyo Marui Hi-Capa 4.3 en 5.1

Recommended Posts

Zal mijn best eens doen voor zover mijn geheugen het toelaat. :-)

van links naar rechts :

1)  6" dualtone hicapa:  *basis stainless hicapa 5.1 (nieuw gekocht)

" my bitch"                 * Airsoft surgeon black& silver capsicum slide met comp en bijhorende outer barrel ,springguide & cockinghandle

330 fps                    * Airsoft surgeon blowback unit compleet

* madbull 6"  6.01 mm precision barrel

* Nine ball hop up rubber

* shortstroke kit homemade :-)

* AIP 90 ° C-more mount en een C-more replica

* AIP magwell

* originele parts nog in gebruik : spring,frame, parts van de lower

plannen : dit is mijn laatste build (??) en ik zou deze graag mijn vaste CQB replica maken  --) AIP hop up, eventueel een ander trigger . 

2) stainless hicapa : * basis stainless hicapa 5.1 (nieuw gekocht)                  i know, i know i just love that model ...

"no name"        * PDI 6.01 precision barrel

300 fps              * complete AIP blowback unit

* Nine ball hop up rubber

* AIP cocking handle

* shortstroke kit homemade

* silver AIP magwel

plannen: is nu de reserve voor zowel slede gedeelte als de lower als ik ga spelen ( je weet nooit wat er stuk gaat    --) cmore mount en replica

3) rode hicapa : * basis originele hicapa (1,5 jaartjes geleden van een teammember gekocht in nieuwstaat omdat hij hem niet gebruikte) :-)

" red fury"      * originele slide / spring / spring guide / hop up / ...

325 FPS       * surgeon blowback compleet

* PDI 6,01 precision barrel

* red AIP magwell

* red AIP grip bolts

* red carbon c-more mount en red cmore replica

* red AIP thumb rest

* red AIP cocking handle

* special extended alu slide stop

plannen: mijn "oudste" build (& de reden van mijn hicapa gekte naar CQB toe )+  de back up voor CQB, speelt super goed in mijn ogen en daarmee zie ik ze zo graag :-)

4) silverslide hicapa : * basis black hicapa 4.3 (nieuw gekocht)

"shorty"                 * metal infinity slide met bijhorende parts

310 FPS               * sterkere recoil spring (120%)

* nine bal hop up rubber

* Madbull 6,01 precision barrel

* shortstoke kit homemade

* al de rest is standaard dacht ik

plannen: is compleet met de originele parts van de plastic slede en gaat met 2 mags de verkoop in.

5) black hicapa : * basis black hicapa 5.1( 2 de hands gekocht en was een IPSC replica)

"the beast"      *  STI original magwel

335 fps          * PDI 6,01 precision barrel

* Removable "one of a kind"  90° cmore mount ( overgekocht van een expert in Belgie ) met grey cmore replica

* blowback unit van de vorige eigenaar (denkelijk surgeon unit met AIP piston)

* surgeon cocking handle

* steel fibre optics voor (achteraan zitten erbij)

plannen: gaat als geheel weg met  2 mags & de originele parts (slide stop, back fibre optics, ...) zodat het een compleet setje cmore /fibre optics  is . 

6) dual stainless 4.3 ( niet op foto) : * compleet standaard gezet met 2 silver mags om te verkopen ( nieuw gekocht als eerste hicapa, was steeds mijn back up in woodland dus veel gezien weinig gebruikt :-) )

ik ga zeker wat vergeten zijn maar denk het toch wel op 99 % verhaal te zitten.

vragen en opmerkingen --) SHOOT :-)

grtz

Om hier even nieuw leven in te blazen, ik heb zojuist op Airsoftentrepot een Marui 4.3 Hi-Capa besteld. Doorslagevend waren alle goede verhalen en voor in totaal met verzendkosten 179,80 euro. Niet heel verkeerd voor de zwarte versie dacht ik zo. 

Dit word mijn eerste Marui, dus ik ben allang blij.. time for the best!

EDIT: Om ook alvast een vraag te stellen, ik zoek nog magazijnen en ik wilde niet gelijk ook maar TM doen, zijn er andere merken magazijnen die A. passen en B. geen feed problemen geven? Of doet iedereen altijd TM magazijnen erbij en zo ja waar gekocht?

Ik heb even verder gekeken bij wat ik heb. Wat mij opvalt is dat KJW versies vaak wel TM mags accepteren maar niet omgekeerd. Uiteraard kan ik dit alleen verifiëren bij de modellen die ik heb.

Alleen bij de Hi Capa accepteert de TM ook het KJW mag. Bij de andere twee modellen (M19, M9) houdt de TM versie het KJW mag niet vast en dat valt er dus uit.

Nu is het aannemelijk dat de Hi Capa comptabiliteit zich vast niet beperkt tot de replica's die ik in huis heb maar ik noem het maar even voor de zekerheid.

Zo ik heb vandaag mijn TM 4.3 Hi-Capa meegenomen en ik was zeer onder de indruk! maar er zat een min puntje aan. Mijn TM meegeleverde magazijn heeft feeding problemen, de enige manier hoe hij de BB pakt is als ik opnieuw de slide naar achter trek. Heeft iemand hier ervaring mee en of oplossingen voor? 

Nee het was binnen, uiteraard werd na herhaaldelijk schieten de mag heel koud, maar vreemd dat als ik de slide naar achter trek de eerst volgende BB er wel altijd uitkwam, maar de tweede schot vaak niks. Gaat hoe voller de mag zit hoe beter achter elkaar en laatste gingen altijd slecht.

Abbey Green Gas groen en rood gebruikt als test. (ik dacht eerst dat het aan het gas lag)

Ik was van plan om 1x de KJW KP05 en de TM verlengde magazijn ervoor te kopen dus dan maar kijken (en hopen) dat het aan het magazijn ligt.

Iemand nog een adresje waar je goedkope optics/sights voor de TM 4.3 kan vinden binnen de EU? Ik kom alleen maar die fiber dingen van 80 euro tegen en dat is eigenlijk te gek. Ik zoek vooral een rear sight met witte puntjes, want ik vind de stock rear sight net iets te vaag.

Voor zover ik kan zien eigenlijk niet te koop in Nederland en EU weinig (hier en daar wat UK adresjes) maar ook allemaal 30 euro+ voor een 2 gram plastic opzetstukje!

Thanks!  Toen ik begon met zoeken was mijn doel ook een serpa en dan in combinatie met een molle verenigbaar draagsysteem. Iedereen kent ze wel. Gaan aardig wat geruchten. Zo zou een serpa voor de Glock 17 passen. Ik op de gok proberen, past natuurlijk niet. Gelukkig heb ik een Army R17, past goed.

Een ander gerucht zegt dat de serpa voor de Sig serie past met een lichte dremel aanpassing. Dat was mijn volgende stap geweest. Als die niet had gepast was ik die gaan gebruiken voor mijn TM P226 maar zo kun je wel door blijven gaan. Toen kwam ik deze tegen in combinatie met deze . Heb ik nu in bestelling staan. Moet goed komen :)

Misschien ook iets voor jou en andere Hi Capa gebruikers.

Oeh Nice! Dan wacht ik jouw bestelling even af :)

Die is vandaag binnen gekomen. Om er niet omheen te draaien: Top holster! Naar mijn weten was er in het verleden niet echt een goed passend Serpa holster voor de Hicapa's voorhanden. Vooral de 4.3 was lastig met zijn wat breed uitgevallen hoekige trekkerbeugel die er bijvoorbeeld voor zorgt dat hij niet in een Glock17 Serpa gaat. Om deze reden kun je er ook genoeg over vinden. 

De Cytac past echt zo goed als maar mogelijk zonder enige speling. De vergrendeling in het holster is ontzettend soepel. Mooi materiaal. Voelt niet goedkoop aan en zo oogt het ook niet. Het molle bevestingingsysteem is wat lastiger (vond ik) dan het systeem van Blackhawk maar eenmaal bevestigd net zo steving. 

In principe is het holster bedoeld voor HiCapa/M1911. De KJW HiCapa zit ook als gegoten. Ik heb verder verscheidene M1911's geprobeerd (Socom Gear, Army, TM, KJW) en die passen allemaal maar wel met enige speling, meer of minder afhankelijk van het merk en model. Zowel M1911's met als zonder rail passen. Dit wil bij bepaalde holsters ook nog wel eens storen. Ik zou dit holster echt gebruiken voor HiCapa modellen. Als je de speling echter niet erg vind kun je het ook gerust gebruiken voor je M19. 

Qua materiaal en looks doet de Cytac zeker niet onder voor de Blackhawk (ook op de foto). De laatste is wel iets mooier en steviger maar is dan ook maar liefst 3 maal zo duur. Voor slechts 20,- euro heb je echt een goede koop. 

AkdcIlp.jpg