Jump to content
Gryphon

[GBB] Tokyo Marui Hi-Capa 4.3 en 5.1

Recommended Posts

Onderstaande berichten verhuisd vanuit Land Warrior Airsoft shop topic

@Silex Beetje off-topic, maar hoe bevalt die TM Hi-Capa? Ik heb nog steeds geen goede klik met m'n TM 5-7; ooit helemaal uit elkaar gehaald om de body en slide te vervangen, en sindsdien een schroefje kwijtgeraakt (losgetrild) waardoor de slide af en toe jam't :( Lees goede dingen over Hi-Capa en de capaciteit is natuurlijk een enorme pré. Hoe is jouw ervaring tot dusver?

Had je 'm zaterdag bij je trouwens? Heb ik mooi een kans gemist om 'm even vast te houden :)

Silex en ik waren Zaterdag een beetje verbaasd over hoe goed de Hi Capa's (wij hebben allebei de 4.3) schoten. Bijna 330 fps op green gas en met 0.20 en verbazend accuraat.

Houd wel rekening met het feit dat, zoals je misschien gemerkt hebt, het zaterdag wat warm was.

Dan gaat greengas als een speer.

Ik schoot met m'n USP 330 met .25 !

Voor de Capa's is echt een buttload aan upgrades en accessoires  te krijgen waaronder bijzonder toffe conversies en slides. Dat heeft mij over de streep getrokken om er een paar aan te schaffen mochten ze voor een redelijke prijs voorbij komen.

Ik heb er vrijwel niets dan goeds over gelezen. Mijn andere TM's hebben nooit teleur gesteld en gezien dit specifieke merk is kwaliteit denk ik wel gegarandeerd. 

Gryphon; ja, gemiste kans helaas afgelopen zaterdag. Zoals Killaz al aangaf, een zeer fijne replica. Voelt goed in de hand, lekker gewicht en het stoort totaal niet dat de slide van plastic is.

Enige minpunt is het type gas.

Ik heb gelezen dat de 'bog standard' green gas uiteindelijk de slide kapot maken. Het wordt dus aangeraden om abbey rood te gebruiken.

Wij gaan trouwens 3 aug naar Assendelft. Als je wilt proberen, ben je welkom :)

Goed om te weten, als ik mijn SCAR dan terug heb ben ik waarschijnlijk van de partij!

En dat met die slides is ook een bekend TM GBB euvel. Ik zag een review waarin een jongens zei: lekker niks aan doen tot-ie daadwerkelijk kapot gaat. Vond ik wel zinnig :)

Gryphon; ja, gemiste kans helaas afgelopen zaterdag. Zoals Killaz al aangaf, een zeer fijne replica. Voelt goed in de hand, lekker gewicht en het stoort totaal niet dat de slide van plastic is.

Enige minpunt is het type gas.

Ik heb gelezen dat de 'bog standard' green gas uiteindelijk de slide kapot maken. Het wordt dus aangeraden om abbey rood te gebruiken.

Wij gaan trouwens 3 aug naar Assendelft. Als je wilt proberen, ben je welkom :)

Dat kan niet, want abbey red is sterker dan abbey green.

hoe verwarrend dan ook: abbey red= greengas

en abbey green is 144a gas dus minder krachtig....

Daarbij wel raar dat je zoveel gekut met je 5-7 hebt gryphon, mijne werkt echt als een speer sinds t begin...sniper accuracy en range op een pistol :)

Juist, schieten totdat ie kapot is!

Dat over dat gas; ik heb op verschillende sites gelezen dat dit de volgorde van sterkte is. Sterkst bovenaan;

101 GG - dat gebruiken we nu en willen ervan af.

Abbey rood

Abbey green

Dus de Abbey rood is niet hetzelfde als een normale green gas.

Langere levensduur en toch goeie performance. Plus een lubricant.

Edit; 3 aug willen we Ulicoten doen ipv Assendelft

das dan knap want greengas is propaan met wat siliconen erin, wat abbey rood dus ook is.

en 101 gg was toen ik t voor t eerst gebruikte echt kut, veelste veel siliconen erin daarom werkte t niet goed. weet niet hoe het inmiddels is.

Ah grappig, dan moeten aardig wat shops ook hun product uitleg aanpassen;

Quote;

A good compromise between green gas and 134a (welke niet meer mag..)

Quote;

Abbey's compromise between 134a and green, Ultra gives improved performance in gas guns with less risk to your gun compared with green gas.

Ik houd die customs al een tijdje in de gaten. Ook bij eHobby (waarvan ik nu weet dat het goed aankomt) hebben ze een aantal. Behoorlijk prijzig. Wist echter niet dat ze zo dichtbij ook te krijgen waren. 

Je kunt zelf uiteraard ook aan de slag en losse parts gaan kopen maar een beetje rondsneupen heeft mij al geleerd dat dit vrij lastig kan zijn i.v.m. niet passende parts e.d. Je moet soms dus behoorlijk veel nawerk leveren. Niet geschikt dus voor mijn twee linkerhanden dus ik overweeg gewoon een kant en klaar model te kopen. Nog even sparen dus..

Wat betreft die gassoorten, is het verschil dan "noemenswaardig" merkbaar aan de "blowback" 

en moet elk merk/type GBB pistool alle gassoorten aankunnen ?

En klopt het dat "TM High Capa" een productlijn is van GBB's die niet direct een "real steel"versie kennen ?

High Capa, zou dan staan voor de Mag Capacity. 

Is inderdaad high capacity.

TM doet vrijwel 'plastic' slides.. Je moet alleen geen krachtig gas nemen voor de levensduur van de plastic parts.

Het doet er niet aan onder hoor, het gewicht, het geluid en uiteindelijk de cycle voelen allemaal echt aan. Je hebt niet door dat de slide van plastic is.

Wat het gas betreft, was m'n vraag meer in 't algemeen, bedoeld

dus wanneer je een bepaalde GBB aa gaat gebruiken,  met bv greengas 

en nadien gebruik je de zelfde aa met een "krachtiger" gas, gaat dit een merkbaar

verschil opleveren ? in het bijzonder de "blowback-beleving"

adaptortje kopen en coleman propaan flessen gaan gebruiken . gaan net iets harder dan te flesjes uit de winkel.

Gebruik al meer dan 2 jaar propaan op al mijn capa's en nog geen problemen mee gehad .

One you go hicapa wil je nooit meer terug, die dingen zijn mooi, accuraat en super upgrade-baar.

Niet twijfelen en 1 kopen zeker voor cqb !

zal eens effe zien of ik een pickie vind van mijn schatjes ...

grtz