Jump to content
Airsoft Elite
Gryphon

[AEG] Tokyo Marui SCAR-H Recoil Shock

Recommended Posts

Hmm dat ziet er inderdaad niet over ingewikkeld uit. Ziet er wel uit als een shit waar ging dit ookalweer klusje uit haha.

Mag ik trouwens vragen waar je je scar 2e hands gekocht heb?  Misschien gezien ik hem dan toch open trek kan ik net zo goed een 2e handse kopen. En zit hier nog snel veel "gevaar" en geld aan verbonden kwa versleten onderdelen ect?

Ik zit er ook aan te denken om misschien de gears zelf te maken. Net als wat rails enz om hem wat unieker te maken!

Gekocht van een mede-airsofter. Uitgaande van een eerlijke verkoper zijn er geen grote risico's, behalve dat je een gebruikt product zonder garantie koopt.

Zelf parts maken is waaaay out of my league. Gears zijn heel precies spul, dus betwijfel of je die zelf kan maken.

Ik heb een metaal bewerk whorpshopje thuis. Ik maak ook mijn eigen messen en voor me pcp buks ook wat parts gemaakt dus lijkt me wel een leuke uitdaging haha. Alleen zit ik er nu aan te denken dat als het nou net fout gaat je waarschijnlijk geen 2e kans krijgt. Dus misschien maar op het optiek houden.

Dat de laatste post hier 8 maanden terug gedaan heb zegt natuurlijk niks over of er nog iemand met een TM scar h zou reageren die hem ook via de winkel heeft geupt

Als ik een nieuw topic op het zelfde onderwerp geopend had dan had ik je vast over me heen gehad over het zoeken in de zoekbalk. En dit topic is gestart op 2013 en is doorgegaan met een paar enkele posts tot 2015 en toch steeds op gereageerd.

Wat je zegt over de lijdensweg van van Gryphon betekent dus dat als ik dit topic doorlees er dus evenveel mensen zijn waarbij het perfect gewerkt heeft als waar het een lijdensweg is geweest. en ik begrijp ook echt niet waarom je er vanuit gaat dat ik dat niet gedaan heb aangezien ik zelfs in me 1e post heb staan dat ik hier >lees< dat de upgreads bij firezone goed zijn gegaan. En aangezien het best een hoop geld is en ik deze replica niet vast ga kunnen houden en zal kunnen schieten met en zonder upgreads tot hij binnen komt en betaald is vind ik meer informatie hierover dan wat ik nu lees in dit topic best belangrijk.

Dus nogmaals mijn vraag voor mensen die dit lezen en hun TM scar h recoil gekocht hebben en naar 340-350 fps hebben verhoogt is dit in het lange termijn aan te raden en werkt het goed? Waar hebben jullie hem gekocht en laten verhogen? En heeft iemand misschien een idee welke Nederlandse shop er aan zou kunnen komen? 

AAC probeert je alleen maar te helpen he? De afgelopen 8 maanden hebben wij hier niets gehoord van iemand die een SCAR H recoil geupgraded heeft gekocht. Dat is wat AAC je op voorhand laat weten. Niet meer en niet minder.

En hier heeft nog nooit iemand onze moderator "over zich heen gehad", al helemaal niet door te reageren op een vraag met het stomme "zoekbalk" antwoord. Volgens mij heb ik dat zelfs nog nooit hier gehoord. Zoals je ziet krijg je zelfs antwoord als je post in een topic waar al 8 maanden niemand meer is geweest.

het klonk mij als nieuweling heel erg meer in de oren van dit topic is al 8 maanden niet bekeken waarom post je erop en als je dit topic door had gelezen had je je antwoord wel gevonden en niet hoeven posten. komt bij mij niet behulpzaam over.

en ik vraag ook niet of iemand wat gehoord heeft over iemand met een geupte scar h ik vraag of iemand er 1 heeft en er nog tevreden mee is. het zijn geen paar tientjrs die hier overboort gaan.

en ik weet zeker dat als ik een nieuw topic geopent had betrevende dezelfde scar h als in dit topic er heus wel iemand had gezegt dat ik de zoek button had moeten gebruiken met een link naar dit topic dat is waarom ik zeg dat ik dus gekozen heb hier een bericht te plaatsen ondanks dat hier al een tijd niemand gereageerd heeft al en al komt het topic toch weer boven aan te staan.

Geloof me er zijn hier topics waar meer als een jaar niks in geschreven wordt en ineens weer tot leven komt.

Er zal hier bijna niet worden gezegd gebruik de zoek functie. Dat is juist de kracht van dit forum. Als je een nieuw topic had geopend was er waarschijnlijk een oplettende lezer geweest die je had geattendeerd op het feit dat er al een topic over was. Vervolgens zal onze moderne jouw berichten samenvoegen met het bestaande topic en er was niks aan de hand.

De meeste hier op het forum respecteren elkaar en dragen dat ook uit naar anderen. Hier proberen we niemand af te blaffen of uit te lachen. Dit forum is een van de weinige waar nog geldt "domme vragen bestaan niet alleen domme antwoorden".

Om nou niet als ouwe zeikerd over te komen en af te sluiten: HIER IS HET WEL GEZELLIG!!!

misschien was het een slechte dag. of heb ik hem verkeerd begrepen. het kwam tot mij absoluut niet behulpzaam over of bedoelt als hulp en vooral niet als de 1e posts die ik als nieuweling ontving.

verder lijkt mij dat er voor de rest niks aan de hand is en dat dit topic daar ook al voorbij was.

Laat mij dit verhaal ff proberen uitklaren, Het was me  ff ontgaan, wanneer je van leer trok.  

Maar ik meen me idd te herinneren dat dit je eerste post was, en die leek wat over te komen alsof je snel wat makkelijke info wou.

Ik geef ook toe dat ik op dat moment ff in de illusie verkeerde dat je onderaan het SCAR upgrade topic aan't posten was.

En ja het kan idd ook zo zijn dat je alles al wel gelezen hebt alvorens je een eerste post plaats

Waardoor het allemaal idd wat onsympatiek overkomt misschien ?

Nu weten we hier bij AE ook graag met wie we te doen hebben, daarom verwees ik je ook (met AUB) naar het respectievelijke topic daarvoor,net als bij ieder ander

Der is trouwens ook een functie in de maak waarbij je als newbie sowieso je eerste post in heet voorsteltopic gaat moeten maken.

"Als ik een nieuw topic op het zelfde onderwerp geopend had dan had ik je vast over me heen gehad over het zoeken in de zoekbalk. "

Hier ga je wel snel in de verdediging, en doe je wel vermoeden dat je een beetje het klappen van de forumzwepen kent niet ?  ;)

Maar zo'n forum zijn wij niet neen, indien een onnodig topic gestart wordt voeg ik dit wel ergens bij.

Bij AE proberen we de orde wat te bewaren, en idd niet per vraag een topic te starten, zoals je op sommige fora ziet, en waar je na 2 dagen je eigen topic niet meer vind.

Necroposten is hier dus dan weer wel "toegestaan"  ;)

Ik denk dat je intussen , ook al wel gemerkt hebt dat AE best wel behulpzaam is, aan de replys te zien. (uitgezonderd ik dan he ;)

Verder worden verhitte discuties hier niet echt geaprecieerd (merk je ook wel aan de reacties he ) daar zijn andere fora voor.

AE is meer een soort rustig gezellige stamkroeg, waar elke avond een vast publiek langskomt, en waar ook nieuwe leden, met open armen ontvangen worden

Over thema's word hier bij voorkeur nagedacht, en uitgebreid besproken.

Hopenlijk kunnen  we dit als een nieuwe start beschouwen ?

en ik weet zeker dat als ik een nieuw topic geopent had betrevende dezelfde scar h als in dit topic er heus wel iemand had gezegt dat ik de zoek button had moeten gebruiken met een link naar dit topic 

En hoe weet jij dat dan zo zeker? Ik zeg juist tegen je dat dat niet gebeurd zou zijn, dat het zelfs nog nooit gebeurd is. Gebruik de zoekfunctie maar eens door te zoeken op "zoekbalk" en "zoekfunctie". Dan vind je geen enkele reactie waarvan jij zo zeker bent dat dat zou gebeuren.

Dit forum werkt misschien iets anders dan jij gewend bent. Dat is je nu ook al een paar keer verteld, ik stel voor dat je daar rekening mee houdt in je replies voordat je allerlei aannames doet die niet gebaseerd zijn op ervaringen op dit forum. En nu wil ik ook die groepsknuffel.

naja ik zie hier nu een hoop herrie dat in mijn ogen uiterst onnodig was.

zoals aac zelf ook al zegt heeft hij mijn "intenties" om zo maar te zeggen aan het begin verkeerd begrepen. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik via het zoeken naar de scar op dit topic kwam en na het aanmaken van een profiel meteen gepost heb en zo het voorstel topic in 1e instantie over het hoofd gezien. Dus snap ik het ook wel. maar ik of aac heb er verder in het hele topic niks meer over gezegt. Die groepsknuffel is niet nodig vind ik want in mijn ogen en waarschijnlijk die van aac ook was alles al lang weer goed en dit topic de reacties over en weer al lang voorbij xD

En buiten dat kan je je gevoelens veel beter delen met een flesje amstel toch =D

giphy.gif

:D

Hier de pechvogel die met zijn SCAR-H door de hel en terug is geweest. Persoonlijk twijfel ik nog altijd niet aan de kennis en kunde van Sam (Kingdom of Airsoft). Wat vaak over het hoofd wordt gezien is dat ik letterlijk één van de eersten ter WERELD was die een BTC Spectre MOSFET (ik kreeg een production sample na lang aandringen bij BTC) in een recoil shock heeft laten zetten. Alle problemen als gevolg daarvan waren voor Sam dus ook nieuw en zullen een volgende klant niet overkomen. Wat dat betreft had-ie wel wat coulanter mogen zijn met zijn facturen, aangezien mijn SCAR-H een enorme leerschool voor hem was. De >360 FPS issue blijft helaas een welles/nietes discussie.

Overigens schoot m'n SCAR in januari (voor het eerst weer buiten sinds ik 'm terug heb) bij de chrono drie keer achter elkaar 345. Zo consistent heb ik ze nog niet gezien :)

Momenteel dus—eindelijk—heel erg blij mee!

gelukkig nogsteeds geen spijt van de koop dus :P! Ik heb de mijne trouwens inmiddels besteld bij fire support

Ik heb me toch laten verlijden de m4 te nemen de cqbr versie op dark earth met een outer barrel extensie stukje zodat ik hem van cqb naar langere versie kan maken. toch voor de m4 gegaan omdat ik hier zelf denk ik wat makkelijker meer optische dingen mee kan doen zoals painten ect.

ik heb er wel voor gekozen meteen de 340 fps upgread te laten doen en de 7.4v lipo upgread. Ik vraag me alleen nog af of er niet een lipo inpast met een wat hoger voltage. maar dat zal ik uiteindelijk wel zien als hij over !!3!! weken binnen komt xD Ik zal er dan meteen even een uitgebrijde review over posten!

Ik vraag me ook af wat voor fps ik zou opgeven aan ze dat ik graag wil dat hij schiet. ik kreeg vrijdag de mail binnen of ik de 340 upgread 340 wil laten schieten of hoger of lager.. ik denk zelf dat ik hem op 340 hou met gryphon ze verhaal in gedachte stel dat ik voor 350 of 360 kies schiet hij zometeen boven de 360 en word hij nergens toegelaten ;(

giphy.gif

:D

Hier de pechvogel die met zijn SCAR-H door de hel en terug is geweest. Persoonlijk twijfel ik nog altijd niet aan de kennis en kunde van Sam (Kingdom of Airsoft). Wat vaak over het hoofd wordt gezien is dat ik letterlijk één van de eersten ter WERELD was die een BTC Spectre MOSFET (ik kreeg een production sample na lang aandringen bij BTC) in een recoil shock heeft laten zetten. Alle problemen als gevolg daarvan

Das ook wel zo 

waren voor Sam dus ook nieuw en zullen een volgende klant niet overkomen. Wat dat betreft had-ie wel wat coulanter mogen zijn met zijn facturen, aangezien mijn SCAR-H een enorme leerschool voor hem was. De >360 FPS issue blijft helaas een welles/nietes discussie.

Maar jij hebt wel mooi zijn leergeld betaald  :P 

Overigens schoot m'n SCAR in januari (voor het eerst weer buiten sinds ik 'm terug heb) bij de chrono drie keer achter elkaar 345. Zo consistent heb ik ze nog niet gezien :)

en na die drie schoten ?

Hier de pechvogel die met zijn SCAR-H door de hel en terug is geweest. Persoonlijk twijfel ik nog altijd niet aan de kennis en kunde van Sam (Kingdom of Airsoft). Wat vaak over het hoofd wordt gezien is dat ik letterlijk één van de eersten ter WERELD was die een BTC Spectre MOSFET (ik kreeg een production sample na lang aandringen bij BTC) in een recoil shock heeft laten zetten. Alle problemen als gevolg daarvan waren voor Sam dus ook nieuw en zullen een volgende klant niet overkomen. Wat dat betreft had-ie wel wat coulanter mogen zijn met zijn facturen, aangezien mijn SCAR-H een enorme leerschool voor hem was. De >360 FPS issue blijft helaas een welles/nietes discussie.

Fijn om te horen dat alles uiteindelijk toch nog goed is afgelopen :)

Wat zijn de uiteindelijke resultaten van alle upgrades (los van de fps) ?

Het bereik was fenomenaal, alleen vond ik de grouping soms wat slordig. Ik heb dit nog even aan Sam voorgelegd en volgens hem schoot-ie "laser straight" toen hij 'm testte. Hij adviseerde om andere ammo te proberen (gebruikte nu Bioval .30g). Nu test hij zelf met BB Bastard (.30g) en heeft daarmee erg goede resultaten, maar die zijn helaas niet bio-afbreekbaar. Ik wil binnenkort eens G&G ammo proberen want die kwam erg goed uit een test laatst. Verder kan de wind van invloed zijn geweest.

Over het algemeen al erg blij met de prestaties en hopelijk met de juiste ammo (of minder wind) straks nog zuiverder. Sowieso blij met het feit dat-ie nu zonder mankementen of hete grip een hele skirm volhoudt :D

* klopt af *

Haha herkenbaar! Mijn scar is juist mijn 'geen gedoe replica', als backup van mn 416 gbbr.

Persoonlijk heb ik goede resultaten met Greendevil. Gebruik zelf .25 maar dat is met stock replica.

Ik twijfel toch of ik de fps niet wil upgraden van 285 -> ~350. Zeker bij bewegende doelen heeft de BB net even teveel reistijd nodig. Ik heb ook het idee dat de BBs meer hinder van de wind hebben hierdoor.

Dilemma's...

Haha herkenbaar! Mijn scar is juist mijn 'geen gedoe replica', als backup van mn 416 gbbr.

Persoonlijk heb ik goede resultaten met Greendevil. Gebruik zelf .25 maar dat is met stock replica.

Ik twijfel toch of ik de fps niet wil upgraden van 285 -> ~350. Zeker bij bewegende doelen heeft de BB net even teveel reistijd nodig. Ik heb ook het idee dat de BBs meer hinder van de wind hebben hierdoor.

Dilemma's...

Wellicht keer 0.28 grams proberen van Green Devil? Ik heb hiervoor ook altijd de 0.25 grams gebruikt maar ik krijg van meerderen mensen te horen dat je met 0.28 beter schiet. Zelf nog niet uitgeprobeerd.

Wellicht keer 0.28 grams proberen van Green Devil? Ik heb hiervoor ook altijd de 0.25 grams gebruikt maar ik krijg van meerderen mensen te horen dat je met 0.28 beter schiet. Zelf nog niet uitgeprobeerd.

Let op, dat is in 9 van de 10 gevallen met een flathop. Anders heeft het vaak heel wat minder effect.