Jump to content
Nomad

Opslag AA

Recommended Posts

Momenteel bij mij op deze manier (met een ketting die de replica's vasthoud door de triggerguards)

Foto is wel niet meer helemaal accuraat, want de helft van wat er op staat is al veranderd door andere replicas :P

post-758-0-17002500-1441342731_thumb.jpg

* Blaast stof van topic *

Ik ben recentelijk verhuisd en wil een fatsoenlijke opslag voor mijn AA's maken die ik in mijn mancave kan zetten.

Mijn vader en broer hebben een keuken- en meubelmakerij dus ik kan hem zelf ontwerpen en (laten) maken. 

Ik moet alleen een beetje verstandig met de ruimte omgaan dus ben ik een beetje aan het prakkeseren hoe ik het ga indelen.

Heb net onderstaand opzetje gemaakt. Ik wilde graag allemaal lades met foam en dan netjes alles uitsnijden.

Helaas kom ik vanwege de maximale breedte van 120cm buitenwerks niet weg met mijn sniper die om en nabij 118 cm is.

Ik vind het niet heel mooi om hem schuin in een la te leggen, dus heb de lades iets ingekort naar 100cm om ruimte te maken voor een kastje met deur waar 1 of 2 snipers in kunnen staan.

Kastje van 120cm bij 120cm en 35cm diep.

6 lades van 15cm  met foam waar mijn replicas met hun toebehoren in kunnen. Heb er nu maar 4 nodig maar met het ook op de toekomst toch maar 2 extra gedaan.

Onderin een lade van 30cm waar bb's, lipo lader etc. kunnen staan.

Twijfel nog wel of ik soms 2 lades van 15cm moet inwisselen voor een extra lade van 30cm waar ik wat kleding in kwijt kan bijvoorbeeld.

Moet het plan ook nog ff voorleggen aan mijn broer en dan kijken wat ik aan extra ruimte kwijt binnenin en wat ik netto overhoud binnenwerks.

Maar ben benieuwd of jullie nog dingen hebben die ik misschien vergeet of dat er misschien iets is wat praktischer kan.

uBapTsk.png

Zelf zou ik het handig vinden als mijn lader al in het stopcontact zit als deze in de lade / kast ligt.. dan hoef je deze niet te pakken maar alleen de accu erbij te leggen en opladen maar.

Zelf zou ik het handig vinden als mijn lader al in het stopcontact zit als deze in de lade / kast ligt.. dan hoef je deze niet te pakken maar alleen de accu erbij te leggen en opladen maar.

zou ik persoonlijk ni durven ivm brandveiligheid  :unsure:

je kan de lade open laten staan tijdens het laden ? als je dat niet doet heb je juist weer een afgesloten ruimte waar minder zuurstof bij kan. 

Misschien de laden bekleden met ontbrandbare (stalen) platen 

Ik zat juist meer met de tijd dat de Imax wél in het stopcontact zit zonder dat hij gebruikt wordt. Het laden zelf doe ik altijd alleen als ik in dezelfde ruimte ben, wil daar geen risico's mee lopen.

En de lader in moet goed kunnen ademen dus dan zou ik de onderkant al niet op foam moeten zetten ivm warmte ontwikkeling. Stalen bekleding zie ik ook niet echt glimmen. 

Wat mij betreft nogal wat haken en ogen om iets voor elkaar te krijgen waar ik persoonlijk niet heel veel waarde aan hecht. :)

je kan de lade open laten staan tijdens het laden ? als je dat niet doet heb je juist weer een afgesloten ruimte waar minder zuurstof bij kan. 

Misschien de laden bekleden met ontbrandbare (stalen) platen 

Of je modificeert een kleine munitie kist. Ik bewaar daar mijn lipo's allemaal in.

Het kastje is bijna klaar en ik ben nu op zoek naar de foam voor in de lades.
Nu is er van alles te krijgen zover ik weet maar wat is de betere keuze volgens jullie?
Welk soort laat zich bijvoorbeeld het beste snijden en rafelt niet na 2 keer je replica eruit halen?
Ik wil liever geen plukschuim, maar een lap uit één stuk die ik precies op maat kan snijden. 

Ik kom nog niet echt een site tegen waar ik een lap van(minimaal) 100x35x5cm kan halen.
Heeft een van jullie soms ervaring met het kopen van foam voor een koffer oid en weet daar een goede shop voor?

Ik heb nu deze en deze. De eerste gaat maar tot 40mm dik en de tweede kun je alles net zo aangeven als je wilt. Al is dat wel €50 duurder per stuk:blink:

Misschien is 40mm ook wel hoog genoeg...

Je kunt er ook prima een lager stuk op leggen. Zolang je het maar in zijn geheel snijd lijkt me. En wellicht her en der een klein beetje lijm zodat het ook goed blijft zitten als je je replica er uit trekt.

Lager kan idd wel maar ik vind het chicer om de replica er helemaal in te hebben liggen zoals bij deze koffer:

Z0gaTK9.jpg

Of ik zou met meerdere lagen moeten werken. Bijv. 40mm die je helemaal door kunt snijden en dan een laagje van 5-10mm eronder zodat de replica niet op het hout van de lade ligt.

6 hours ago, Solstice said:

Het kastje is bijna klaar en ik ben nu op zoek naar de foam voor in de lades.
Nu is er van alles te krijgen zover ik weet maar wat is de betere keuze volgens jullie?
Welk soort laat zich bijvoorbeeld het beste snijden en rafelt niet na 2 keer je replica eruit halen?
Ik wil liever geen plukschuim, maar een lap uit één stuk die ik precies op maat kan snijden. 

Ik kom nog niet echt een site tegen waar ik een lap van(minimaal) 100x35x5cm kan halen.
Heeft een van jullie soms ervaring met het kopen van foam voor een koffer oid en weet daar een goede shop voor?

Ik heb nu deze en deze. De eerste gaat maar tot 40mm dik en de tweede kun je alles net zo aangeven als je wilt. Al is dat wel €50 duurder per stuk:blink:

Misschien is 40mm ook wel hoog genoeg...

Ik heb op m'n werk al verschillende lades hiermee ingericht.:)

Ik weet nie zeker waar dat besteld wordt, maar dat bestaat in verschillende diktes, ik leg dan op de bodem, een vel van een 5mm, en daarboven lagen van een 25mm, ik gebruik hiervoor carrosserie contactlijm, in sprayvorm om alles bij elkaar te houden , dat bodemvel heb je trouwens nodig voor de stevigheid, want anders wordt het al snel een slap geheel, wanneer je vormen begint uit te snijden, ik doe dit met een gewoon lang breekmes, wel regelmatig vervangen, en hoe harder het schuim hoe beter. 

Oke, dan bestel ik er een 5mm onderplaat bij. Dan krijg je inderdaad denk ik het netste resultaat denk ik.

www.zelfbouwcase.nl is denk ik wel geschikt. Heb ze even gemaild voor de zekerheid maar denk dat ik het daar ga halen.

Thanks voor de tip. De shop waar ik het nu heb besteld had wat leverproblemen dus mocht dat op niks uitlopen dan ga ik even bij de shop kijken die jij zei.
De prijzen daar zijn ook niet slecht. Maargoed, 6 lades bekleden met schuim gaat al leuk richting de €100.

Hij staat er! Moet nog even de handgreepjes monteren maar de meegeleverde boutjes waren te kort helaas.
yGsLKDh.jpg

Indeling gemaakt voor de eerste lade. In spiegelbeeld zodat ik de onderkant van het foam kan aftekenen en ik straks geen zwarte lijnen zie lopen aan de zichtzijde.
RBOVuit.jpg?1
ge0U1QR.jpg

Via YouTube een filmpje gezien waarin de aanraadde om een elektrisch broodmes te gebruiken voor het snijden.
Toevallig heeft mijn moeder zo'n ding. Ideaal, maar het blijft een irritant werkje. Het wordt nooit zo mooi als dat je het ingedacht heb lijkt het wel haha.
Er is ook nog een optie met een smeltdraad. Dat is denk ik het strakst. Maar om die speciaal hiervoor te gaan aanschaffen vind ik ook weer zo wat.
pvBuKcZ.jpg

Resultaat van de eerste lade.
Gpnjbg1.jpg

Sniper ernaast
msLk7s9.jpg