Jump to content
Nomad

Opslag AA

Recommended Posts

Zie ik daar ook de TM 416D Devgru? Zit daar op je RIS niet een replica eotech met een magnifier?

Zo ja van welke merken? Wat zit er trouwens nog meer op je RIS?

Ziet er netjes opgeruimd uit.

Zie ik daar ook de TM 416D Devgru? Zit daar op je RIS niet een replica eotech met een magnifier?

Zo ja van welke merken? Wat zit er trouwens nog meer op je RIS?

Ziet er netjes opgeruimd uit.

Ja is een TM 416D Devgru

Op de Ris Navy Seal PEQ-15 , SF M600 Weapon Light , QD FTS 3X Magnifier , Gbase Holo 557

Deze TM is een FireSupport Costum wordt dus zo geleverd.

zal je vertellen dat ok ff 2x moest kijken

lijkt sprekend bij mij in de kast ook qua kleur e.d. ook onder de trap

mijn repi kast is 50/50

de vulling vordert ook

de ICS hoop ik deze week te krijgen en ook een WE px4, vind het model geweldig en schijnt heel accuraat te zijn fps dan niet heel hoog maar dat is aan te passen

zoek nog een MAC11 ns2 KWA als iemand die weet

niet die van ASG

t.z.t.za'ik de kast tonen ....met inhoud uiteraard

Even verplaatst naar dit topic:

Ik ben bezig om mijn kast te maken waar mijn replica's in moeten komen en heb hier en daar gezocht wat andere mensen hebben gemaakt.

Nu ben ik (en misschien andere met mij) ook wel benieuwd naar wat jullie gemaakt hebben of als opslag gebruiken.

Dit was mijn kastje toen ik hem kocht.

2mrzjvr.jpg

Heb inmiddels het deurtje gespoten en de achterwand binnenin.

2dk0cup.jpg

hurnkg.jpg

Daarna het slot erop gezet en een fatsoenlijk handvat.

wbvtqf.jpg

En nu ben ik bezig met de standaard voor mijn side-arms :).

Denk dat ik voorlopig genoeg heb aan dit formaat kast maar hoop dat hij maar snel groter moet :P

Krijg alleen commentaar van vrouwlief dat het kastje niet bij de rest van de inrichting past :P Maar daar went ze maar aan ;)

Benieuwd wat jullie hebben ^_^

Ik eh... heb ze gewoon in de meterkast waarvan de deur dicht kan met een sleutel. Niks fancies :)

Wil ze nog altijd graag aan de muur hebben, maar moet even de wetgeving erop naslaan. De reden waarom ze in "deugdelijke opslag met sluitwerk" moeten worden bewaard is zodat ze niet direct aanwendbaar zijn voor be-/afdreiging. Maar eh, wie bedreigt wie? Als ik een inbreker in mijn huis hoor, gebruik ik alle middelen om 'm te verjagen, inclusief een M870 Breacher replica — het is immers op eigen terrein ;) Als ik er zélf mee bedreigd zou worden dan heb ik toch wel door dat het m'n replica is, niet?

Ik eh... heb ze gewoon in de meterkast waarvan de deur dicht kan met een sleutel. Niks fancies :)

Wil ze nog altijd graag aan de muur hebben, maar moet even de wetgeving erop naslaan. De reden waarom ze in "deugdelijke opslag met sluitwerk" moeten worden bewaard is zodat ze niet direct aanwendbaar zijn voor be-/afdreiging. Maar eh, wie bedreigt wie? Als ik een inbreker in mijn huis hoor, gebruik ik alle middelen om 'm te verjagen, inclusief een M870 Breacher replica — het is immers op eigen terrein ;) Als ik er zélf mee bedreigd zou worden dan heb ik toch wel door dat het m'n replica is, niet?

Denk dat je der vooral moet voor zorgen dat ze niet zichtbaar zijn van buitenaf.

en denk zelfs dat er in Belgie geen regelgeving rond bestaat ? weet dat je meerderjarig moet zijn, en nie mee op straat moet gaan rondlopen, maar verder ?

Wat betreft het afdreigingsverhaal, ik weet niet of dat wel verstandig is om op een indringer een replica te gaan richten ?

Die kan namelijk zelf ook ni direct uitmaken of je nu een replica of een echte wapen op hem richt.

Als die op dat moment in paniek zelf wel een echt wapen trekt , sta je daar wel mooi met je 6mm BB  :D

Overigens heb ik ook ooit 's in de overtuiging verkeerd dat er een indringer bij me thuis was, en kan je verzekeren dat ik over ging in Killer-Modus !

( Een bizarre  toestand waarvan ik niet wist dat hij bij me mogelijk was, en ook maar 1 keer in mijn leven heb ervaren )

uiteindelijk bleek het gelukkig toch een vals alarm.

Maar op dat moment ben je tot alles in staat, zowel een replica, een RS wapen trekken, en alles daartussen, uit zelfbehoud.

Hier helaas ook ervaring met indringers.

Gelukkig had mijn broertje toen nog de hobby om oude (lees antieke) jachtgeweren op te knappen.

Die hebben ze de 1e, 2e en vooral de 3e keer goedachtig weggejaagd.

Hadden camera's die je een foto stuurden zodra er beweging was. Als mn telefoon 's nachts trilde ging mn hartslag 3x zo snel. Rambo modus aan idd.

Maar goed, ik dwaal af (A)

Hoop niet dat ze weer komen want dat speelgoed is allemaal weer weg ;).

Nou ja, wat is het alternatief hè? Ik ga niet wachten tot-ie in mijn slaapkamer staat en ik ga 'm ook niet met lege handen opzoeken. Een keukenmes pakken vind ik gevaarlijker, die kan écht tegen je gebruikt worden. De "tsjik-tsjik" van een full-metal shotgun moet een inbreker toch aardig de stuipen op het lijf jagen en je kunt er op z'n minst nog flink mee meppen als het zover moet komen. Maar goed, hoop dat het iedereen hier bespaard blijft. Mezelf inbegrepen :)

Nou ja, wat is het alternatief hè? Ik ga niet wachten tot-ie in mijn slaapkamer staat en ik ga 'm ook niet met lege handen opzoeken. Een keukenmes pakken vind ik gevaarlijker, die kan écht tegen je gebruikt worden. De "tsjik-tsjik" van een full-metal shotgun moet een inbreker toch aardig de stuipen op het lijf jagen en je kunt er op z'n minst nog flink mee meppen als het zover moet komen. Maar goed, hoop dat het iedereen hier bespaard blijft. Mezelf inbegrepen :)

Sja kun je natuurlijk eindeloos over gaan discuteren, maar op zo'n moment denk je echt nie veel meer na hoor.

laat ons idd hopen da we der van gespaard blijven

BTW check aub je pm's nog 's Gryph  ;)

Ook ik heb een mooie vitrinekast voor in huis, ben momenteel nog druk bezig om een goede houder te maken. uiteraard zit er een slotje op.

20150727_104917.jpg

20150726_132526.jpg

20150727_104928.jpg

Houder wil ik maken van hout. heb een prototype van karton gemaakt, en een aantal goede zuignappen gehaald zodat het met hout ook goed vast blijft zitten op de spiegel

20150728_1911221.jpg

Goeie discussie. Ik vraag het mijzelf ook geregeld af. "Wat doe je als er een inbreker in je huis rondloopt?" Zoveel extra vragen die er dan in je opkomen; Is het er één of zijn er meerdere? Is hij gewapend en met wat? Ga ik hem te lijf of bel ik (stilletjes) de politie? Komt hij voor de tv of heeft hij andere bedoelingen? Trek ik mn BB gun of niet? En wat als hij wel een echt wapen heeft? Enzovoorts. Ohja en dan heb je nog die achterlijke wetgeving waarbij je zelf aangehouden kan worden als je een inbreker eigenhandig in je eigen huis tot moes slaat. Krankzinnig!

Ik had er ook vaak over nagedacht voor ze 3(!) keer na elkaar bij ons langs kwamen.

We wonen buitenaf in een redelijk groot huis en 2 grote werkplaatsen ernaast waar mijn vader en broer hun eigen bedrijf hebben. Ook nog eens omringd door maisvelden.

Zal wel een aantrekkelijke setting zijn voor ongure types...

Ons geluk is dat 2 van mijn 3 broers op dat zelfde erf wonen en de 3e ook met 2 tellen op de stoep staat.

Dus we kunnen heel snel met 5 man buiten staan, en dat is denk ik wel een effectieve afschrik methode.

Inmiddels zitten overal alarmen, lampen, nieuwe sloten etc. om preventief te werk te gaan. Daar heb je uiteindelijk het meest aan.

Maar om terug te komen op de hamvraag 'Ga je wat doen en wat ga je doen?', ik heb gemerkt dat we (mijn ouders en broers) na de 1e keer van elk geluid wakker werden. Alles klinkt ineens verdacht en je hebt de neiging om bij elke ritsel je bed uit te springen en uit het raam te gaan kijken met je zaklamp. Je gaat je er helemaal op instellen. Ik heb de knuppel nog steeds bij de voordeur staan nu ik erover nadenk.

We hebben ze alle 3 de keren op heterdaad betrapt waarbij ze alleen de 1e keer binnen zijn geweest. 

Ze waren met 3 of 4 man de werkplaats in en 3 anderen waren bezig de voordeur van het huis te forceren.

Zodra we dat doorhadden vlogen we gelijk met zn vijven naar buiten en we hebben geen moment getwijfeld naar mijn weten.

Te wijten aan een overvloed aan adrenaline op dat moment denk ik. We grepen allemaal iets waarmee je kon slaan of jezelf verdedigen en gaan.

Na de 2e keer hadden we zelfs een tactiek bedacht om in 2 groepen ze in te sluiten, mochten ze weer komen. Je wordt heel vindingrijk dan ;)

Helaas is dat de 3e keer niet gelukt. De politie heeft toen nog met een kleine warmtecamera wat rondgekeken, maar aangezien ons huis toen omringd werd door maisvelden konden ze daar ook weinig mee zien. Als het zaai-patroon van de mais een kwartslag gedraaid was geweest wel, maar helaas...

Het zal per persoon misschien nog wel iets verschillen. Maar in mijn geval, wetend dat je met 5 man sterk staat op je eigen terrein wat je op je duimpje kent, was er geen twijfel of we de confrontatie aangingen. Het is nu bijna 2 jaar geleden maar die twijfel zou er nu nog niet zijn. 

Of ik een replica zou pakken weet ik niet. Mochten ze een echt wapen bij zich dragen kunnen ze je daarmee (zonder te schieten) wel overtuigen om bijv. een knuppel weg te leggen, als jij een replica vast hebt overtuigen ze je wellicht op een andere manier om daar afstand van te doen.

Met als achterliggende gedachte dat als je ontwapend bent van je knuppel, je altijd later nog kan proberen op een andere manier actie te ondernemen.

Heel verhaal weer. Misschien beter om dit een apart topic te geven :P

Of de AA-opslag naar een ander topic te verplaatsen :D :Facepalm:

Ook ik heb een mooie vitrinekast voor in huis, ben momenteel nog druk bezig om een goede houder te maken. uiteraard zit er een slotje op.

Houder wil ik maken van hout. heb een prototype van karton gemaakt, en een aantal goede zuignappen gehaald zodat het met hout ook goed vast blijft zitten op de spiegel

20150728_1911221.jpg

Staat daar nou een Weihrauch in die kast?

Ik zat nog te dubben hoe ik mn B12 zou gaan plaatsen in mijn kastje en hoe ik hem stevig kan klemmen zonder te beschadigen.

Nu kwam ik net tijdens mijn zoektocht naar stekkers een soort klem-ding* tegen die daar uitermate geschikt voor is.

Lag bij de Novy/Prima hier in het dorp.

* Klem-ding blijkt een steelhouder te zijn ;)

IMAG0181_zpslgbxc5yr.jpg

En als ik dan toch foto's aan het uploaden ben, dan ook maar gelijk van mijn andere bezigheden van vanavond.

Europese stekkers aan de Imax laders gemaakt en 1 set lipo's voorzien van XT60 stekkers.

Morgen de rest maar weer :)

IMAG0180_zpsvbovnszl.jpg

Mijn Leatherman bleek de ideale montage steun voor het solderen van de XT60 stekkers  B)

IMAG0179_zpste2hbqdy.jpg