Jump to content
Flix

[gear] Schoenen

Recommended Posts

Gezien ik hier nog niets over schoenen heb gelezen en zelf nog opzoek ben naar een paar schoenen ben ik wel benieuwd naar wat voor schoenen jullie dragen?

Ik heb nu zo'n beetje m'n complete gear compleet, behalve de schoenen dus.

Nu ben ik langs de meeste sites geweest en heb een hele vracht schoenen, verschillend van €30,- tot €250,-+ tegen gekomen.

Wat voor tips kunnen jullie mij, en natuurlijk ieder ander die dit leest meegeven?

Ik heb de 101 inc Pr. Sniper Boots besteld via www.Tacticalairshopgear.nl. 

Deze waren 35 euro excl. verzendkosten. Ik vind ze prima zitten en ze lopen lekker.
De schoenen zijn voldoende stevig en de enkels worden goed ondersteund.

Het hangt er naar mijn idee wel vanaf hoevaak je ze wil gaan gebruiken i.v.m. slijtage. Dit zou je dus mee kunnen nemen in je overweging.

Mijn voornemen is om in het begin 2 keer per maand een skirm mee te doen. Het is voor mij dus nog de vraag hoelang de schoenen mee zullen gaan.

Hi Flix,

Ik heb zelf de Fostex Sniper boots in 't zwart. Deze dienen mij aardig goed als instapmodel (Ha!).

De prijs is ook niet gek, voor iets meer dan €40 heb je ze al in huis.

Tot zo ver nog geen slijtage of klachten, dus ik kan ze wel aanraden.

Ik draag 5.11 taclite 8" met een rits langs de binnenkant. Tot nu toe erg blij mee. Veel steun, niet officieel waterdicht, maar tot m'n enkels in het water gestaan zonder dat er een druppel inkwam, en de in/uitstap is supereasy. Bijkomend voordeel zijn de 5.11 veters- die zijn ook los te koop, en hebben dikke/dunne stukjes, waardoor de veter op zichzelf kan "locken". 

Uiteindelijk heb ik de 101 inc tactical boots Recon genomen.

Moet zeggen, van al m'n airsoft aanschaffen is dit toch wel één van de betere geweest!

in eerste instantie had ik schoenen niet zo hoog op het lijstje staan van te bestellen dingen.

Omdat het allemaal al duur zat is en ik dus aan het priotiseren was.

Uiteindelijk heel erg blij mee dat ik ze voor m'n eerste skrim aangeschaft heb!

Niet alleen voor de grip in het veld, heb hier en daar al wat glibber en glij partijen gezien, maar ook dat ze waterdicht zijn!

Stond in gassalte ineens tot boven m'n enkels in een plas modder, niets aan het handje!

Heb er uiteindelijk door de top service van Dave van tag-shop iets van €70,- voor betaald.

Geld meer dan dubbel en dwars waard!

zijn echt topdingen ik heb die zelf ook alsmede wat teammaten :)

Gemaakt van echt leer, een van de dingen van 101inc van toch wat betere kwaliteit dan de rest van 101inc shizzle.

Maare heb een zwaar regenachtige dag bIJ B en a ermee en ze waren prima waterdicht ondanks de rits. Moet ze wel weer even invetten.

Ik merk dat ik het leuk vind om na het startsignaal zo snel mogelijk vooraan te zijn, dus ben nu in de markt voor lichte "renlaarzen". Onlangs m'n oog laten vallen op de Under Armour Speed Freek boots. Superlicht, waterdicht en niet al te lelijk. Nog wel even sparen want met € 190 ook niet echt goedkoop...

https://www.underarmour.com/en-us/mens-goretex-speedfreek-trail-boot/pid1227564

81ym81cRVIL._UX575_.jpg

Ik had eerst de oldschool leger kisten maar die zijn vrij lomp , nu heb ik een paar adidas kisten super licht waterdicht en lopen heerlijk niet het mooiste model maar zeker niet ontevreden over . Voor de zomer heb ik een paar meindl desert kisten die defensie in bvb afganistan gebtuikte zijn niet waterdicht maar lopen super en zijn erg lichte schoene.

Ik heb de 101 inc combat boots en ben er erg tevreden mee. Waterdicht en zitten erg stevig. Heb ze relatief voordelig kunnen krijgen door een prijsfout. Zie dat ze nu tussen de 70-80 euro zitten.

Nu gebruik ik ook al zo'n anderhalf jaar de 101 tactical recon boots (dezelfde die half nederland ook gebruikt).

Nou vond ik ze in het begin nogal k*t zitten maarja ik dacht dat is een kwestie van inlopen.

Nu na anderhalf jaar vind ik ze nog steeds erg klote zitten, ze sluiten niet lekker aan op de wreef en ik vind ze erg lomp en zwaar.

Dus ben zo links en recht een beetje aan het kijken voor betaalbare boots.

Iemand enig advies? ik zou het graag rond de zelfde prijs houden +-€75-80 dus zegmaar onder de €100.

Ik ben vaak buitenshuis naast airsoften ga ik ook vaak geocachen + op de moto durf ik ze ook al wel eens aandoen als ik vlug ergens moet zijn. Dan is dat wel gepermitteerd denk ik :P
Nu moet ik wel zeggen je voeten blijven echt droog in die dingen. Is ook iets dat ik van het motorrijden geleerd heb goretex is zijn geld echt waard.

Nog niet van gehoord, maar ziet er leuk uit, als je zulke dingen allemaal doet zijn zo'n schoenen idd ook wel gepermiteerd,

wss ook mede dat je die dingen niet na een jaar zal hoeven vernieuwen

Ik heb hele fijne schoenen van het merk Chiruca met goretex gehaald bij noorloos, voor mij was de pasvorm heel belangrijk omdat ik steunzolen gebruik en ook nog eens een smalle voet heb. Ik zou er wel voor kiezen om ze fysiek te passen voor je ze koopt en als Noorloos voor je in de buurt is (Kaatsheuvel) dan kan ik je ze zeker aanraden.  Ze hebben daar alle hele goede/dure merken voor kisten, zoals Altberg, Meind, Blackhawk, Lowa, maar ook goedkopere schoenen die alsnog heel goed zijn en toen ik er was waren er ook een paar goed aanbiedingen. Iig de Chiruca Hunter High boots die ik heb zijn heel fijn :).

Decathlon hebben ook trekkingmodellen in verschillende merken & prijsklassen

Hun huismerk Quechua bijvoorbeeld heeft een erg goede prijs kwaliteit verhouding.

(Al zullen de modellen dan wel niet impressie- geschikt zijn) 

In de VS ben ik gestuit op het merk 'Sorel'. Ik had er tot dan toe nog nooit van gehoord. Ik had een paar schoenen nodig om te gaan hiken in de bergen en omdat deze in de uitverkoop waren heb ik ze meegenomen. Ik was verbaasd over de kwaliteit tijdens het hiken en heb ze vervolgens meegenomen tijdens een skirm.  Nu zijn het mijn vaste schoenen.