Jump to content
Crusader

het grote BB onderzoek

Recommended Posts

Ik denk het haast niet. De meesten die naar Geoffs kijken spelen met getunede replica's en dat is .28 en hoger over het algemeen. Maar ze zijn nog wat kostbaar om in je assault te drukken :P.

Thanks voor je reactie. Wij denken inderdaad hetzelfde erover, als je dan paar zakjes weg schiet, gaat het hard :P

gisteren de Bio-core 0.32 gram bb's gestest. ze schoten in mijn hpa strakker en net iets verder als specna 0.30 bb's
jammer dat de aanbieding bij airsoft-munitie.nl nu weer voorbij is.

Net zoals Patje op 8-7-2017 de Bio-core 0.32 gram BB's getest, en ben ronduit tevreden...

Mijn HPA met R-hop kan makkelijk .36 tillen maar dat wordt een wat dure hobby dus iedere 100e gram extra is welkom.

Altijd met 0.3 specna gespeeld wat top BB's zijn, nu er geen voorraad was bij gunfire in combinatie met een goede aanbieding bij airsoft-munitie.nl de Bio-core een kans gegeven.

ze schieten consistent en het kleine beetje extra gewicht geeft een langere rechte baan.

Op 10-7-2017 om 08:07 zei p.boelens:

Net zoals Patje op 8-7-2017 de Bio-core 0.32 gram BB's getest, en ben ronduit tevreden...

Mijn HPA met R-hop kan makkelijk .36 tillen maar dat wordt een wat dure hobby dus iedere 100e gram extra is welkom.

Altijd met 0.3 specna gespeeld wat top BB's zijn, nu er geen voorraad was bij gunfire in combinatie met een goede aanbieding bij airsoft-munitie.nl de Bio-core een kans gegeven.

ze schieten consistent en het kleine beetje extra gewicht geeft een langere rechte baan.

Heb je ooit Green Devil 0.30g getest? Ik schiet met een Polarstar en de BB gaat met een HPA veel sneller over de hopup patch als bij een AEG. Vanaf de BB's niet allemaal even perfect zijn, krijg de ene BB wat meer hop als de andere. Tot nu toe is Green Devil de enige BB die mijn kan bekoren. Zelfs Valken 0.32g en G&G 0.33g schieten minder consistent :(

Xtreme precision 0.25g gaat ook best goed, maar 0.25g is gewoon te licht. Ik zie dat de 0.30g's nu eindelijk beschikbaar zijn, dus die moet ik ook maar eens gaan testen.

Green devil blijft super (Geoffs zijn mij persoonlijk net iets beter), maar in het kader van bezuinigingen en slechte beschikbaarheid GD heb ik het een tandje lager moeten zoeken. Bio-core en G&G doen het best goed, daar direct onder bv Specna. De meeste andere merken laat ik momenteel wat links liggen, beetje hit en miss (en valken zal nooit meer een replica van mij zien, nog even bagger als sinds het china/Taiwan gedoe).

instagram.com/mataairsoft

21 uur geleden zei mata:

Green devil blijft super (Geoffs zijn mij persoonlijk net iets beter), maar in het kader van bezuinigingen en slechte beschikbaarheid GD heb ik het een tandje lager moeten zoeken. Bio-core en G&G doen het best goed, daar direct onder bv Specna. De meeste andere merken laat ik momenteel wat links liggen, beetje hit en miss (en valken zal nooit meer een replica van mij zien, nog even bagger als sinds het china/Taiwan gedoe).

instagram.com/mataairsoft

Thanks voor de info!
Ik heb gisteren nog een flesje Bio-Core 0.32g en Xtreme Precision 0.30g besteld :-)
We gaan het binnenkort testen.

15 uur geleden zei broodro0ster:

Thanks voor de info!
Ik heb gisteren nog een flesje Bio-Core 0.32g en Xtreme Precision 0.30g besteld :-)
We gaan het binnenkort testen.

ik ben benieuwd na het resultaat!
Speel zelf nog steeds met de bio-core 0.32

Op 29/12/2017 om 09:03 zei Patje:

ik ben benieuwd na het resultaat!
Speel zelf nog steeds met de bio-core 0.32

Ik ben gisteren naar The Chambers geweest en heb ze daar getest.

In de morgen heb ik met Bio-core 0.32g gespeeld en in de namiddag ben ik geswitched naar Xtreme Precision 0.30g. Naar mijn gevoel waren de Xtreme precisions beter.
Nu moet ik wel zeggen dat de bucking nieuw was en enkel de tuin 3 magazijntjes gehad heeft al test. En in de voormiddag heb ik er met de bio-core's nog 500-600bb's door gejasts, dus misschien was de bucking nog niet goed ingeschoten.

Op de volgende skirm ga ik 's morgens met xtreme precisions spelen en in de namiddag met de bio-core's. Dan weet ik zeker dat het niet aan de temperaturen of het inschieten van de bucking ligt :-)

Even dit topic weer een update geven. In de tussentijd is ons assortiment uitgbereid met verschillende merken en gewichten. Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe merken BB's. Zijn er in de tussentijd nog nieuwe merken bij gekomen? Novritsch heeft nu ook een line uitgebracht met Bio BB's. Iemand hier ervaringen mee? 

G&G vind ik best goed, maar vaak niet toegelaten door de kleur.. (eerder wit, wat ik ook een voordeel vind)

Green Devil en Extreme Precision al een paar keer getest maar voor het prijsverschil en vermits enkel met aeg's of pistols speel niet de moeite. (mijn persoonlijke mening dan) :)

Niemand vermeld hier Point Blank, die worden ook bijna overal toegelaten?

Ook qua leveranciers, al die bbs komen uit taiwan? Ik vraag me af hoeveel verschillende producenten (fabrieken) er zijn..?
Edit: 1 fabriek gevonden en dat is een chinese..

Hetzelfde geld voor airsoft motors en nog meer dingen, dingen die dan veranderen zijn kwaliteits controle. 

Ik was gister bij b&a daar verbieden ze nu de novritsch bbs vanaf .36 omdat ze bang zijn voor CeO2. Ze waren zo geniaal om hun huis, kuiken en tuin chemisten op fb in te schakelen die aan kwamen zetten met Amerikaanse msds waarin een ld50 werd aangegeven van een paar honderd mg/kg, wat er praktisch op neer kwam dat iemand een 10k bbs moet vreten voor ie er potentieel aan dood gaat plus dat het een msds was van 15 jaar geleden. Wat ik dus niet snap is dat dit soort orga’s niet gewoon een professioneel persoon inschakelen die hier een concreet antwoord op kan geven ipv facebook, wat toch vol zit met een hoog percentage retards. Ik heb zelf met het spul gewerkt en als het dodelijk was dan zou ik er wss niet meer zijn lol.

Ah my bad had even op alle pagina's gekregen maar kreeg niks te zien daar, dan is het wat anders. Ik zie alleen geen .28 en alsnog zijn ASG goedkoper en die werken voor mij prima. Mogelijk als ik .30 wil gaan mainen dat het een optie is. Alleen als er CeO2 in zit wat wel zijn op de zwaardere dan zullen ze alsnog niet worden toegestaan.

10 minuten geleden zei Awesome Dutch:

dit is wat NABV over zwaardere bb's zegt

"De huidige gebruikte certificering (ISO 14855-1) laat het niet toe om BB’s met een gewicht boven de 0.32 gram volgens goedgekeurd te krijgen."

Staat dit ergens op de NABV site? Ik mis echt teveel van hun heb ik het gevoel.

16 uur geleden zei Rebelattack:

Staat dit ergens op de NABV site? Ik mis echt teveel van hun heb ik het gevoel.

Staat niet op de site. Ik heb hen een mail gezonden omdat het voor een airsofter steeds moeilijker is om te bepalen waar hij mee mag spelen en waarmee niet. Ik heb hen gevraagd of hier helderheid in gegeven kan worden. Zij zijn hier mee bezig en proberen ook de zwaardere bb's in het keuringsproces te krijgen. Alleen maakt de huidige regelgeving het lastig. Ik begrijp uit het antwoord dat het niet onmogelijk is maar dat het niet eenvoudig is.

Op 19-2-2018 om 23:42 zei mata:

Ik heb die BBS nog steeds liggen. Een test verpakking met alle gewichten. Maar nog niet aan toe gekomen.

instagram.com/mataairsoft - facebook.com/mataairsoft

Ik heb ze laten testen en ze vielen zeer tegen. Ik ben benieuwd hoe ze jouw bevallen. 

Nabv geeft aan

"Deze BB's zijn inderdaad door Nederlandse overheidsinstantie aangemerkt als niet schadelijk voor het milieu. Zoals ik al eerder heb aangegeven loopt er nu een onderzoek en zodra de uitslag daarvan bekend is bestaat er meer duidelijkheid over de zwaardere BB’s."