Jump to content
Crusader

het grote BB onderzoek

Recommended Posts

Kwam op het airsoft sniper forum een post tegen over BIOSHOT bb's. Die gaan zelfs tot .43 bio. De vraag is alleen wat het kost om ze hier te krijgen. 3000 bb's kosten $35. Dus dat valt nog wel mee. Zal eens gaan mailen om te vragen wat de verzendkosten zijn.

Dat van Valken had ik ook gelezen. Misschien een kwestie van tijd. Kan me voorstellen dat als de kwaliteit zakt en daardoor ook de verkoop dat ze hopelijk er wat aan gaan doen.

Er is iemand van dit forum bezig met bioshot. Wel is bioshot nog wat sketchy met certificaten dus nog geen idee of ze officieel gaan mogen.

Over Valken klaag ik al een tijdje, maar laatst las ik dat de huidige voorraad nog het 'goede' spul zou moeten zijn. Ik ervaar ze echter al een tijdje moet zo.

Er is iemand van dit forum bezig met bioshot. Wel is bioshot nog wat sketchy met certificaten dus nog geen idee of ze officieel gaan mogen.

Over Valken klaag ik al een tijdje, maar laatst las ik dat de huidige voorraad nog het 'goede' spul zou moeten zijn. Ik ervaar ze echter al een tijdje moet zo.

Huidige voorraad van meerendeel van de shops is inderdaad nog van de oude kwaliteit (valt in principe onder een van de betere BB's)

De nieuwe voorraden die eraan gaan komen, die zijn al stuk in de fles. kan is dus heel groot dat ze in meerdere stukjes je barrel uit gaan komen!

Ik ben GreenBB's gaan gebruiken, werken voor mij echt super, zijn helaas alleen nog maar te krijgen tot .30's

Ik ben de Prohit net tegen gekomen op de site van combatshop.nl

Ik vind ze zelf wel wat prijzig voor "maar" 1000bb's.

Is er iemand die hier bekend mee is?

http://www.combatshop.nl/nl/airsoft-essentials/munitie-bbs/bio-sniper-032-033-036/

Nog even geduld. Er zal vast niet over al te lange tijd een review komen. Er zijn iig mensen bezig om de samples te krijgen en te testen.

Heeft iemand nog een adresje waar Green Devil .30 voorradig is voor een normale prijs?

Ik had met m'n maat 10 zakken gekocht bij airsoft munitie een paar maanden terug en zit nu aan m'n laatste zak. Ik hou de site al een maand in de gaten, maar ze blijven out of stock :/

Waarschijnlijk gaan wij ook stoppen met het verkopen van Green Devil. Wij probeerde ze voor een redelijkere prijs te verkopen maar dat werd ons niet met dank afgenomen.

Op het moment verkopen wij de ProHit BB's vanaf 0.28g tot met 0.36g. Deze hebben wij samen met airsofters getest en ze worden zeer goed beoordeeld. Wellicht iets om te proberen?

Op het moment verkopen wij de ProHit BB's vanaf 0.28g tot met 0.36g. Deze hebben wij samen met airsofters getest en ze worden zeer goed beoordeeld. Wellicht iets om te proberen?

Daar zijn de meningen van een aantal toch net anders over. Ik heb geen ervaring me de BB's, maar ken de reputatie van een aantal spelers die aangeven dat de kwaliteit nou niet echt om over naar huis te schrijven is. Dat woord vertrouw ik momenteel meer dan dat van iemand met de commerciële pet op. No offence, of course!

http://www.airsoftclubnederland.nl/community/threads/airsoft-bb-s-0-32-0-28.2141/

Daar zijn de meningen van een aantal toch net anders over. Ik heb geen ervaring me de BB's, maar ken de reputatie van een aantal spelers die aangeven dat de kwaliteit nou niet echt om over naar huis te schrijven is. Dat woord vertrouw ik momenteel meer dan dat van iemand met de commerciële pet op. No offence, of course!

http://www.airsoftclubnederland.nl/community/threads/airsoft-bb-s-0-32-0-28.2141/

Bedankt voor je reactie! Voordat wij BB's in de webshop zetten testen wij de BB's zelf en met aantal airsofters. Wij zijn tot de conclusie gekomen dat de BB's tot met 0.36 prima zijn. De 0.32 zijn vergelijken met de oude BB's van Valken 0.32 van dezelfde kwaliteit.

---- edit

In contact gekomen met de gene die het topic is begonnen over de ProHit BB's en die gaat zijn post aanpassen. Hij heeft aangeven dat het zijn bucking ligt en niet aan de BB's. Jammer dat er zo snel gesproken wordt over slechte BB's als je ze niet eerst een kans geeft.

Valken kwam in mijn optiek niet echt bij Green Devil in de buurt. Maar goed, dat prijsverschil was er ook. Heb zelf alleen de zwaardere prohits gezien en die vielen behoorlijk tegen.

Maar hoe zit het met GD? Slecht leverbaar?

Valken kwam in mijn optiek niet echt bij Green Devil in de buurt. Maar goed, dat prijsverschil was er ook. Heb zelf alleen de zwaardere prohits gezien en die vielen behoorlijk tegen.

Maar hoe zit het met GD? Slecht leverbaar?

Pm gestuurd

zijn er mensen die hier wat ervaring hebben met ASG Open Blaster bb's ? ik heb altijd met green devils en extreme's geschoten. Maar ik heb een paar sites gevonden,waar ze goed praten over de asg's, maar heb nog niemand ze "on the field" weten gebruiken. Daarom mijn vraag of er hier iemand ervaring mee heeft, en misschien een vergelijk kan maken met green devils en extreme's ? want ze zijn bijna de helft goedkoper, maar zijn ze dan ook zo veel slechter ?

Het is duidelijk merkbaar dat een zwaardere BB (0.3) accurater is dan een lichtere BB (0.2)

Maar zou een AEG nog werkbaar te maken zijn,  met nog zwaardere BB (0.36  0.40  0.43) en zou dat ook evenredig merkbaar zijn accuratie ? 

of ga je dan meer zo'n situatie krijgen ?  :P

Een AEG loopt op een gegeven moment tegen het punt dat de cylinder eigenlijk te klein is. Als voorbeeld, mijn AEG DMR 445 FPS ging pas beter schieten met een full cylinder icm 22cm loop icm .33. Zelfs .36 was dan eigenlijk al te zwaar. Daarom zie je dat eigenlijk alleen maar in snipers of HPA systemen. Daarnaast word op een gegeven moment een BB ook te traag. 1.2J met .3 is 294 FPS, prima te doen. Maar .4 zit op 250fps. Die merk je echt in een skirm situatie. Hier bij ga ik er zelfs nog van uit dat je strak op 1.2J zit zonder marge en je voldoende lucht hebt om dat überhaupt met .4 te handhaven. (Als je door de chrono gaat met .2 op 360fps en je hebt niet genoeg lucht oid (zonder joule creep) zul je met bv .4 ver onder de 250fps uit komen)

Wat mata zegt klopt helemaal, ik wilde alleen toevoegen dat je met een 2.5 GB in de SR-25 van A&K meer cylindervolume hebt en daar dan mogelijk wat beter een .33/.36 in zou kunnen verschieten dan op de standaard lengte cylinder, maar voor de rest ben je in een AEG heel erg gelimiteerd door je cylinder volume. Op een gegeven moment gaat een BB ook zo langzaam dat iemand perfect stil moet zitten zodat jij die schoten op 60+ meter betrouwbaar kan raken. Kan je beter een systeem maken dat de 60 meter betrouwbaar raakt en waarbij de bbs ook met een redelijke snelheid vliegen.

Pm gestuurd

Kan je me ook die PM sturen? :-)

Een AEG loopt op een gegeven moment tegen het punt dat de cylinder eigenlijk te klein is. Als voorbeeld, mijn AEG DMR 445 FPS ging pas beter schieten met een full cylinder icm 22cm loop icm .33. Zelfs .36 was dan eigenlijk al te zwaar. Daarom zie je dat eigenlijk alleen maar in snipers of HPA systemen. Daarnaast word op een gegeven moment een BB ook te traag. 1.2J met .3 is 294 FPS, prima te doen. Maar .4 zit op 250fps. Die merk je echt in een skirm situatie. Hier bij ga ik er zelfs nog van uit dat je strak op 1.2J zit zonder marge en je voldoende lucht hebt om dat überhaupt met .4 te handhaven. (Als je door de chrono gaat met .2 op 360fps en je hebt niet genoeg lucht oid (zonder joule creep) zul je met bv .4 ver onder de 250fps uit komen)

Om dan nog maar te zwijgen over de prijs :P

In Belgïe is er een organisatie waar je met 400 fps mag spelen. Dan zit je rond de 290fps met 0.40g bbs.

Dus dat wou ik wel eens testen in m'n Polarstar, tot ik de prijs zag van een zakje kwaliteit 0.40g bio bbs. Nu hou ik het gewoon bij Green Devil 0.30g of G&G 0.33g. Green Devil 0.28 had ik ook nog liggen en die gingen ook verbazend goed. 

Jeej, ik heb nog ergens Green Devil kunnen vinden! Voor bv .28 - .32 BBs wil ik na dit voorraadje toch eens pro-hit, de nieuwe oude Valken en WE Nuprol RZR (schijnen ook de oude valkens te zijn) proberen. Een voordeliger alternatief is misschien toch niet zo verkeerd :P.

Kan je me ook die PM sturen? :-)

Om dan nog maar te zwijgen over de prijs :P

In Belgïe is er een organisatie waar je met 400 fps mag spelen. Dan zit je rond de 290fps met 0.40g bbs.

Dus dat wou ik wel eens testen in m'n Polarstar, tot ik de prijs zag van een zakje kwaliteit 0.40g bio bbs. Nu hou ik het gewoon bij Green Devil 0.30g of G&G 0.33g. Green Devil 0.28 had ik ook nog liggen en die gingen ook verbazend goed. 

Pm verstuurd :)