Jump to content
Crusader

het grote BB onderzoek

Recommended Posts

Voor mij alleen valken, green devil of extreme P. Valken heeft de laatste tijd wel m'n voorkeur vanwege de lichtere kleur.

G&G zijn een no go, die schoten zo scheef als gister de hele dag.

Thanks voor je mening! Green Devil & Exterme P. zijn inderdaad de top merken. 

Het lijkt er op dat de Specna Arms Bio BBs (iig .28) ook wel de moeite waard zijn. Vorige week bij B&A bijna een zak leeggeschoten en ik vond ze persoonlijk beter schieten dan Valken .28. Jammer genoeg heb ik aan het einde van de foutje gemaakt en nog 2 volle high caps met Valken in de Specna Arms zak gegooid... Grrrr, beide schieten namelijk wel degelijk anders. Wat je dus leuk merkt als ze gemixt zijn :P.

Het lijkt er op dat de Specna Arms Bio BBs (iig .28) ook wel de moeite waard zijn. Vorige week bij B&A bijna een zak leeggeschoten en ik vond ze persoonlijk beter schieten dan Valken .28. Jammer genoeg heb ik aan het einde van de foutje gemaakt en nog 2 volle high caps met Valken in de Specna Arms zak gegooid... Grrrr, beide schieten namelijk wel degelijk anders. Wat je dus leuk merkt als ze gemixt zijn :P.

Hoe schieten ze anders? Waaraan merk je dat?

Consistenter, betere groupings en een algemeen rechtere baan. In ieder geval was dat de ervaring, en daarom zei ik ook dat het er op lijkt dat ze goed zijn :P. In game heb ik op een gegeven moment een magazijn met SA leeg geschoten, toen Valken (moest iets de hopup aanpassen), maar na dat magazijn weer SA (ook weer hopup aanpassen). De rest van de dag had ik het idee dat SA beter schoot en heb ik de andere magazijnen weer leeg gegooid en opnieuw gevuld.

Eigenlijk komt het er op neer dat je even een keertje bij een Gunfire bestelling een zak op proef mee besteld en ook je ervaringen deelt :P.

Ik heb zelf al een hele hoop BB's geprobeerd, en eerlijk gezegd merk ik niet veel verschil. Ik gebruik nu altijd Green Devils, maar dat is meer omdat die door elke orga geaccepteerd worden.

Daar ben ik nogal eens door verrast namelijk.

Zijn er ook mensen bekend met het merk ASG Open blaster bb's?

Toevallig van het weekend gebruikt in helenaveen (indoor).

Kan er alleen weinig over zeggen want had geen andere bb's bij om mee te vergelijken.

Maar buiten dat vond ik het wel een fijne bb om te gebruiken en schoot naar mijn mening vrij recht (voor pistols dan).

En mijn HB had feeding problemen dus heb heel de dag met mijn pistols gespeeld (TM Hi-capa 4.3 en WE G17)

Voorheen een aantal keer geschoten met Rocket platinums ging opzich prima, merkte wel dat de ASG open blaster heel wit zijn en daardoor erg goed te zien zijn.

Ik schiet trouwens altijd met .28g ook in me pistols zowel indoor als outdoor.

Toevallig van het weekend gebruikt in helenaveen (indoor).

Kan er alleen weinig over zeggen want had geen andere bb's bij om mee te vergelijken.

Maar buiten dat vond ik het wel een fijne bb om te gebruiken en schoot naar mijn mening vrij recht (voor pistols dan).

En mijn HB had feeding problemen dus heb heel de dag met mijn pistols gespeeld (TM Hi-capa 4.3 en WE G17)

Voorheen een aantal keer geschoten met Rocket platinums ging opzich prima, merkte wel dat de ASG open blaster heel wit zijn en daardoor erg goed te zien zijn.

Ik schiet trouwens altijd met .28g ook in me pistols zowel indoor als outdoor.

Thanks voor je antwoord. @Ree geeft ook aan dat hij 0.28 gebruikt voor indoor. Ik had zelf de indruk dat het indoor niet echt veel uitmaakt om met een zwaarden type bb te spelen. 

Nu heb ik een excuus om binnenkort nog keer naar paintballworld @Arhnem om het te gaan proberen met 0.28, om te kijken of het een verschil maakt :P

Ik schiet liever geen Bb's meer die grijs of groen zijn. Wit zie je gewoon tot ver gaan, groot voordeel vind ik.

Dus als green devil, white devil gaat heten probeer ik ze weer

Haha!  Ik ga het wel even bij ze voorstellen :P 

Thanks voor je antwoord. @Ree geeft ook aan dat hij 0.28 gebruikt voor indoor. Ik had zelf de indruk dat het indoor niet echt veel uitmaakt om met een zwaarden type bb te spelen. 

Nu heb ik een excuus om binnenkort nog keer naar paintballworld @Arhnem om het te gaan proberen met 0.28, om te kijken of het een verschil maakt :P

De 0.30's zijn lichter van kleur en zie je beter.

Zelfs speel ik altijd met Green Devil of Bioval 0.30g, afhankelijk van wat de organisatie toe laat. Maar heb nu een flesje Valken 0.30's gekocht, dus ben daar benieuwd naar.

Ik heb een fles Rocket Platinum .25 (driekwart) leeggeschoten bij B&A dit weekend. Vergeleken de standaard Rockets en de 101inc bagger was dat een verademing.

Merk je hetzelfde verschil ook echt van .25 naar .28? En hoe zit het met range, of valt dat verschil wel mee omdat het gewoon betere groupings op iets mindere afstand heeft?

Zolang je genoeg hop kunt geven en voldoende lucht hebt schiet je verder en strakker met zwaarder. Met een flathop wil .28 als het goed prima. .30 vaak ook wel, maar zwaarder is voor de meeste replica's te pittig.