Jump to content
Crusader

het grote BB onderzoek

Recommended Posts

Ik gebruik enkel hoog kwaliteit bbs zoals extreme precision 0.25, green devil 0.30 en GG 0.33 en verder geen. 

Merken welke ik absoluut ontloop:
101inc, gunfire rockets en alle el cheapo merken. Deze zijn 9/10x zeer inconsistent en hebben vaak een kleine afwijking door oneffenheden in de bb zelf.

101inc is hier een no-go! Even in het begin gehad, maar die BBs zijn zo inconsistent als wat. Dit merk je vooral als je een paar upgrades gedaan hebt. Laat ze aub liggen, ze zijn niet voor niets zo goedkoop (en de betere shops hebben ze al uit de shop verbannen (om nog niet over het wel/niet bio zijn in te gaan)).

Ik speel met Green Devil 0.30 voor mijn primary. G&G 0.33 voor mijn sniper. En verschillende merken 0.25 voor mijn sidearm, afhankelijk van aanbiedingen. Bioval of Xtreme bijvoorbeeld.

Bedankt! Ik hoorde meerderen verhalen over 101inc maar bij de vorige skrim heb ik na mij weten nergens last van gehad.

Aankomende zondag ga ik weer en skrim doen in Deventer met mijn hb die net geuprade is. Kijken of de 101inc bevallen en  binnenkort keer van een ander merk de BBs bestellen zodat ik kan zien wat dan het verschil is.

Heb (nog) geen echt vast merk hoor, bestel ze vaak bij een bestelling en dan afhankelijk van het merk dat de retailer verkoopt. Maar veel HIDD bb's verschoten; 0,20 het meest en een incidentele 0,25 voor buiten. Heb ook wat van G&G gehad (0,20) en nu ook een zak van Guarder (wederom 0,20) binnengekregen.

Samenvattend:

HIDD 0,20 en 0,25

G&G 0,20

Guarder 0,20

Allemaal Biodegradable, volgens mij zit je dan altijd goed bij NL velden.

Bedankt!

Rockets van Gunfire

Ik gebruik enkel hoog kwaliteit bbs zoals extreme precision 0.25, green devil 0.30 en GG 0.33 en verder geen. 

Merken welke ik absoluut ontloop:

101inc, gunfire rockets en alle el cheapo merken. Deze zijn 9/10x zeer inconsistent en hebben vaak een kleine afwijking door oneffenheden in de bb zelf.

@aac

Bedankt voor je reactie!

@excessed

Bedankt voor je reactie! Ik vind het nu lastig om te zeggen of de gunfire rockets nu een no-go zijn of juist wel goed? Ik zie twee verschillende reacties @aac

Ik heb in het begin Rockets Platinun .25 en .28 gehad. Die bevielen toen erg goed. Deze werden verkocht in flesjes, de zakken zijn beduidend minder.

Betreft 0.30 bbs is mijn ervaring qua consistentie e.d. deze volgorde: Green Devil > HIDD > Bioval. Ik wil nog steeds de zwardere Valken Bio's proberen, maar nog niet in handen gehad.

Bioval hier gehad, deze waren voor mijn TR15 prima, echter gaven ze problemen in Silex zijn Kriss, welke gewoon niet lekker feedde met de Biovals.

De overstap toen gemaakt naar GreenBB's, welke naar mijn mening erg goed waren. Helaas zijn ze nu amper verkrijgbaar.

Op dit moment gebruik gemaakt van een promo actie van Flash voor een paar zakken .28 welke nagenoeg gelijk presteren aan de Green BB's.

Wil nog wel eens Green Devil proberen :)

Ervaring met green devies .20 en .25 allebei top.

Extreme precision hetzelfde verhaal.

G&G momenteel, zowel .20 als .25 en ben daar erg over te spreken, geen rare afzwaaiers gehad.

Schiet recht en ben te spreken over de kleur, wit tov dat groen en grijzige van de andere twee merken, deze zie je goed ook op lange afstand.

De winkel waar ik mijn spullen bijna altijd koop zei me onlangs dat 101 sterk verbeterd waren tegen vroeger. Ze zouden nu afgewerkt zijn met dezelfde precisie als xtreme precision. Zelf nog niet getest vrijdag mijn eerste indoor spel met deze bb's en zondag 4 oktober outdoor. Ga hier ook nog een kleine review rond doen voor een ander topic hierop dit forum. 

Tot hiertoe altijd xtremes gebruikt deze zijn wel geweldig moet ik zeggen enkel heb ik ze nog niet gevonden boven de 0.25 gram wat wel jammer is. Vandaar de overstap naar 101 voor de 0.28 gram bb's

De winkel waar ik mijn spullen bijna altijd koop zei me onlangs dat 101 sterk verbeterd waren tegen vroeger. Ze zouden nu afgewerkt zijn met dezelfde precisie als xtreme precision. Zelf nog niet getest vrijdag mijn eerste indoor spel met deze bb's en zondag 4 oktober outdoor. Ga hier ook nog een kleine review rond doen voor een ander topic hierop dit forum.

Tot hiertoe altijd xtremes gebruikt deze zijn wel geweldig moet ik zeggen enkel heb ik ze nog niet gevonden boven de 0.25 gram wat wel jammer is. Vandaar de overstap naar 101 voor de 0.28 gram bb's

Als je een beetje liefde hebt voor je replica voer je hem geen 101inc BBs. De winkel probeert ze alleen maar kwijt te raken. De BBs zijn niet anders dan de meeste 101inc producten.

.28 kun je op verschillende plekken wel krijgen. Bijvoorbeeld bij Qtac (Valken), Balletjesboer.nl (Green Devil), Tacticalairsoftgear.nl (GreenBB, airsoft-elite als code is 7% korting), enz.

Graag wil ik Iedereen heel erg bedanken voor jullie mening over de BB merken. Dit heeft mij enorm geholpen met het starten van mijn webshop airsoft-munitie.nl. Op het moment verkoop ik de merken Green Devil (30 procent goedkoper) en Xtreme Precision (in fles formaat). In de toekomst wil ik graag meerdere merken BB's voor scherpe prijzen toevoegen aan mijn webshop.

Graag wil ik Iedereen heel erg bedanken voor jullie mening over de BB merken. Dit heeft mij enorm geholpen met het starten van mijn webshop airsoft-munitie.nl. Op het moment verkoop ik de merken Green Devil (30 procent goedkoper) en Xtreme Precision (in fles formaat). In de toekomst wil ik graag meerdere merken BB's voor scherpe prijzen toevoegen aan mijn webshop.

Wil dat zeggen dat de jongens die meewerkten aan het onderzoek een speciale kortingscode krijgen ?  ;)

Wil dat zeggen dat de jongens die meewerkten aan het onderzoek een speciale kortingscode krijgen ?  ;)

Dat is inderdaad een goed idee! Ik heb een kortingscode van 5 procent aangemaakt. Deze is geldig voor de eerste 20 personen. Code: airsoft-elite

Heey Jongens,

Hoe zit het nou met die 101's?

Balls and arrows verkoopt alleen die en dat is het veld waar ik het meest ga airsoften.

Ik hoor er hele verschillende dingen over in dit topic staat er dat het een no go is en op andere topics ook op dit forum lees ik dat ze toch wel erg goed zijn.

Zijn de op 0.25gr aan te raden voor een tm recoil shock? En welke het liefst zo goedkoop mogelijke kwaliteids bbs zijn er anders goed voor geschikt?

Ik kan me niet herinneren dat er wat positiefs over 101 te melden valt :P (b&a verkoopt ze niet omdat ze zo goed zijn hoor, de marketing van 101 doet leuke dingen in NL). Je kunt echt beter op safe spelen met bv valken of extreme precission. Zoveel duurder zijn ze niet.

Het zal allemaal wel. Ik heb nog nooit problemen gehad met 101 bb's, en de enige reden dat ik ze niet meer gebruik is dat sommige velden het onzinverhaal geloven dat ze niet bio zijn en ze daarom niet toestaan.

G&G is over het algemeen best goed. Die zijn er al een tijdje. H&K zijn volgens mij zwart wat ik persoonlijk niet zo handig vind.

Van de SA BBs heb ik een zak .28 liggen als test. Binnenkort maar even vergelijken met wat andere.

@Nick: B&A alleen 101inc? Die hebben als 1 van de weinige velden zowel Rockets als die nieuwe brand in het assortiment. Indoor gebruik ik gewoon Rockets, feeden bij mij prima op 25 ~ 30 rps en dus single shot ook totaal geen issues. Outdoor is het G&G .28 of Rocket Platinum .28, beide nette range.

@AAC: Zijn die wel Bio?

Voor mij alleen valken, green devil of extreme P. Valken heeft de laatste tijd wel m'n voorkeur vanwege de lichtere kleur.

G&G zijn een no go, die schoten zo scheef als gister de hele dag.