Jump to content
Crusader

het grote BB onderzoek

Recommended Posts

Begrijpelijk, maar ik merk dat ondanks de strikte regulatie op vele velden toch niet vaak zo streng op één (of twee) merk(en) wordt benadrukt.

In vrijwel de meeste gevallen is bio BB van een bekend merk al goed.

Alhoewel HIDD vaak goede BB's heeft is het een reseller, soms, zo af en toe hebben ze een batch die gewoon minder is.

Als je geen tight bore barrel hebt en lekker BB's wil blazen zou dit geen probleem moeten zijn. Zit je wel met een TB laat dan de HIDD staan en neem de Green Devils.

"Green Devils" produceerd zijn eigen bio BB's die tot een van de betere behoren. Goede rondheid, goede polijsting en weinig lucht insluitsels.

Proof baby proof .

HIDD Extreme Airsoft Eco Bio BB's. Deze bb's zijn van zeer hoge kwaliteit, speciaal ontworpen met het oog op precisie en snelheid. De bb's zijn uitzonderlijk glanzend gepolijst (High Shine Polished).

Green Devil Bio BB's zijn de beste bio bb's die op de markt te vinden zijn! Deze bb's worden vervaardigd met een precisie van 0,005mm en hebben een diameter van exact 5,95mm.
Dankzij deze nauwkeurigheid zijn dit één van de weinige bb's op de markt met een TUV-kwaliteitscertificaat die garant staat voor de biologische samenstelling.

Keuze is aan de gebruiker ik heb altijd HIDD gebruikt in TIGHT BORE`S G&G Top Tech Tr16 R4 om te testen, in mijn Double Eagle shotgun shells mijn Glock 19 en nu mijn Kriss.

LOL

Mag ik concluderen, de meningen zijn verdeeld...

Correct Sifu-Saka ik had die verkoop opmerkingen ook gezien, met die certificering van TUV.

Thanks 1oo7HNDRD voor jouw input.

Ik denk dat het Green Devils worden, heb nog even om over na te denken.

Ik toch grappig dat er weinig te vinden is over de BB. onze ammo.

Terwijl we er samen toch miljoenen doorheenjagen.  :D  :D

Heeft iemand ooit P&J BIO bb's meegenomen naar events? Mocht je ze gebruiken? Bij heel veel airsoft locaties heb ik bij de websites gelezen welke bb's toegestaan zijn. Nou wil ik natuurlijk niet een grote supply bb's kopen en in het einde niet mogen gebruiken bij events. =p     Ik heb op diverse plaatsen gelezen, staat op dat niet elke bb waar *bio* op staat ook daadwerkelijk biologisch afbreekbaar is.

http://www.taiwangun.com/en/pellets-0-20g-1000-szt-premium-bio-p-j?from=listing&campaign-id=19     <--- Deze dus =)

Recommendations? Niet te duur, maar wel goed genoeg om te gebruiken? Ik vind deze heel erg nice en accuraat schieten, maarja, ik moet dus toch wel waarschijnlijk andere aanschaffen.

Ik de BB's koop ze op de locatie zelf.

Nog niet meegemaakt dat dit niet kan.

Nu speel ik ook niet vaak, dus ik heb er ook niet echt belang bij voor wat goedkoper een grote voorraad te hebben.

En idd je mag niet overal elke BB gebruiken.

Ik wou o.a. deze bb's bestellen op Taiwangun.

Guarder high precision bio 0,20g

400x300_product_media_BB-20-25(EP)(1).jp

http://www.taiwangun.com/en/high-precision-bio-0-2g-bb-pellets-5000-guarder

Guarder high precision bio 0,25g

400x300_product_media_BB-25-25(EP)(1).jp

http://www.taiwangun.com/en/high-precision-bio-0-25g-bb-pellets-4000-guarder

Guarder is volgens mij van de goeie springs e.d., toch?

Ik zag ze niet in het toegestaane rijtje staan van RSL Airsoft: http://www.rslairsoft.nl/alles-over-airsoft/toegestane-merkentype-b-b/

Mogen deze BB's?

Op het moment ben ik een onderzoek aan het doen welke BB's er het meest gebruikt/verkocht worden. 

Graag wil ik ook weten welk merk jullie gebruiken en het gewicht zodat ik dit kan meenemen in mijn onderzoek.

Alvast bedankt!

Lijst (no-go!)

• 101inc

Lijst (Go)

• Green Devil (0.30)
  • Xtreme Precision  (0.20 / 0.25 / 0.30)
  • Bioval (0.25)

101inc is hier een no-go! Even in het begin gehad, maar die BBs zijn zo inconsistent als wat. Dit merk je vooral als je een paar upgrades gedaan hebt. Laat ze aub liggen, ze zijn niet voor niets zo goedkoop (en de betere shops hebben ze al uit de shop verbannen (om nog niet over het wel/niet bio zijn in te gaan)).

Ik speel met Green Devil 0.30 voor mijn primary. G&G 0.33 voor mijn sniper. En verschillende merken 0.25 voor mijn sidearm, afhankelijk van aanbiedingen. Bioval of Xtreme bijvoorbeeld.

Heb (nog) geen echt vast merk hoor, bestel ze vaak bij een bestelling en dan afhankelijk van het merk dat de retailer verkoopt. Maar veel HIDD bb's verschoten; 0,20 het meest en een incidentele 0,25 voor buiten. Heb ook wat van G&G gehad (0,20) en nu ook een zak van Guarder (wederom 0,20) binnengekregen.

Samenvattend:

HIDD 0,20 en 0,25

G&G 0,20

Guarder 0,20

Allemaal Biodegradable, volgens mij zit je dan altijd goed bij NL velden.