Jump to content

Recommended Posts

Hallo jongens,

Ik heb m'n M4 (ongewild) getransformeerd in een shotgun  :D  :(  :angry::wacko:  

de meeste bb's komen is stukken uit de loop gevlogen !!!

heb een metalen hop up gestoken, bucking en nubbing vervangen en een diy 6.03 mm precision barrel

Heeft er iemand anders dit ook al 's meegemaakt ??? 

Ik zou het niet weten gezien ik nog een gigantische newb ben, maar misschien staat de hop-up te hoog? waardoor te BB's met hoge vaart kapot geslagen worden tegen de hop-up?  Ik zal er wel compleet naast zitten maarja 

sja heb er ook nog ni veel ervaring mee , zat me al s af te vragen de hop stond helemaal omhoog , miss sloegen de bb's  stuk tegen de rand van het "hop venster" sommigen vlogen ook soms te hoog zelfs op zeer korte afstand ! 

Hulp gevraagd:

Ik ben aan het kijken om mijn M4 te upgraden, out of the box zit er een 6.08 275mm innerbarrel in.
Nu dacht ik om die eens wat te verkleinen naar een precision barrel, maar dan:
-275mm 6.02 (ASC) E28.90 link
-280mm 6.04 (Element)E12,50 link
Welke van de twee is verstandiger?

Hopup en bucking en r-hop wordt een setje van Lonex, zou dit al meer effect hebben?
Of is alleen een barrel al een upgrade?

Denk dat ik als ik voor de barrel ga ik er een wat lichtere veer in zal moeten steken ook, heb nu (voor zover ik kon vinden) een 100 erin, met 355fps wordt dat wat krap.
Beter er dan een 90 in zetten gok ik.

Speel zelf al met de .25's, dus al niet meer met de lichtgewichtjes.

Tips? Ideeen?

Yeah .03 schijnt het strakste te zijn wat een beetje bruikbaar is.. nog strakker en je bb kan stuiteren.

Als je resultaten wil kan het geen kwaad om te investeren in een goeie barrel en hopup unit.

Ga je budget op dit gebied.. dan kan je teleurgesteld raken.

Madbull is (van wat ik gelezen heb) toch het "laagste" wat je kan gaan qua prijs/kwaliteits- verhouding.

Oh ok. Dan ga ik die nog maar niet bestellen. Wat is dan een goede loop waar je niet meteen de hoofdprijs voor betaald. Vindt het niet nodig om ongeveer de helft van men aanschafwaarde van men replica nog eens aan alleen een loop uit te geven...

Oh ok. Dan ga ik die nog maar niet bestellen. Wat is dan een goede loop waar je niet meteen de hoofdprijs voor betaald. Vindt het niet nodig om ongeveer de helft van men aanschafwaarde van men replica nog eens aan alleen een loop uit te geven...

Madbull barrels zijn ongeveer 30/40 euries, vergeleken met een top merk zoals PDI die de winkel uit gaan voor 50/80.. is dat misschien een goeie voor je.

De coating is nice en de levensduur van Madbull is in ieder geval langer dan die van Guarder of Element, zie het als een middenweg!

Zelf heb ik nu een Madbull .03 met een G&G Green bucking (eerder had ik een Prommy maar die was te hard) in m'n Mp5k zitten en dat ding is een fucking laser tot een meter of 30 :P

You pay for what you get ^^

Madbull barrels zijn best aardig voor het geld. Ik heb duurder het nog niet waard gevonden. Misschien een keer als ik een AA heb van €700+ ofzo. Ik zou beginnen bij een r-hop of flathop als het eerste te spannend lijkt. Maar goed als je een r-hop overweegt is het misschien niet onverstandig dat meteen goed te doen op een andere barrel.

Uiteindelijk komt het er op neer dat je qua barrel gewoon de gladste moet hebben, diameter is veel minder belangrijk.

Hey,

Ik vroeg me zo 's af, wat het maximale is dat je uit een gearbox kan halen,  las al wel 's over extremen van 600,700, en zelfs een mytische 900 fps   :o

maar om het toch een "beetje normaal"  te houden, ik zag bv 's een 300% spring, zou goed zijn voor 500a 550 fps

das al wat denk , niet ? en moet toch een beetje veilig blijven he .

wss, komt er dan ook bij dat je alles moet gaan verzwaren, metal gears, metal spring guide, enz

en hoe zit het dan met de motor en batterij, kunnen die zo'n veer nog wel rondtrekken,

Ik zag al dat er verschillende setups mogelijk zijn met de gear-ratio's,  highspeed, high torque.

het zelfde met de motoren, high speed, high torque long, short etc...

kortom weer een boel vragen, voor iemand die hier ervaring in heeft. 

High torque gears hebben over het algemeen meer tandjes, high speed minder. Van wat ik gezien heb ik kom je boven de m120 springs al snel op High Torque (Short en Long heeft met de gearbox te maken, v2 is vaak long en v3 bijvoorbeeld short (lengte van de motor)). 

300% is dacht ik m150. Bijvoorbeeld de Lonex A1 - A3 zouden dat moeten kunnen.

LONEX_MOTORINFO.jpg

Wat het met je batterij doet zou ik zo niet weten. Ik denk dat het haast nog wel met een 7.4V LiPo wil, maar wel met een hogere C waarde. Vermoedelijk werkt het ook het beste met high torque gears, maar ik vraag me vooral of een standaard gearbox shell de stress goed aan kan. De gearbox van een G&G CM16 zal het vast niet leuk vinden :P (zag er een beetje slap uit bij een kameraad).

Het ligt er heel erg aan welke basis je hebt liggen om te upgraden. Als je alle onderdelen los begrijpt dan zul je toch je eigen plan moeten trekken. Geen AA is hetzelfde.

In welke replica zou je het willen bouwen?

Het ligt er heel erg aan welke basis je hebt liggen om te upgraden. Als je alle onderdelen los begrijpt dan zul je toch je eigen plan moeten trekken. Geen AA is hetzelfde.

In welke replica zou je het willen bouwen?

Heb nog niks specifieks op't oog, ben gewoon wat filmpjes aan't bekijken over hoe je gearboxen assembleert, in't algemeen.

maar aangezien er zo véél blijken te zijn, stel ik de vraag of er "aanraders" zijn.