Jump to content

Recommended Posts

Omdat overal op het forum wel iets staat dat te maken heeft met upgraden, zoek ik me af en toe achterlijk om een post terug te vinden.

Vandaar dit topic. Plaats hier info, ervaring en resultaat. Zo hoeft niemand lang te zoeken,..

Om te beginnen kwam ik deze site tegen. Voor de algemene info wat je met welke upgrade kunt bereiken.

http://www.airsoftdb.nl/2013/04/27/het-upgraden-van-je-airsoft-replica-apparaat/

Ik zal de spits maar afbijten he. :)

ivm met m'n diy mk18 project,  wil ik zeker weten hoe ik de outher barrel dien te verwijderen, van een dragon guns M4 cqb

kan wel beginnen sleutelen en wringen als een gek, maar ben bang om stukken te maken

Heb gemaild naar gunfire met vraag naar info.

En krijg als antwoord dat deze gemonteerd zit met een "barrel nut" zoals CA of GP

dus zo'n beetje als de realiteit,  Wie heeft ondervinding met deze handelingen, en kan me eventueel wat nuttige info bezorgen, bv hoe vast zitten die dingen enz...  

Ok jongens,

De kogel is door de kerk,  ivm m'n MK18 project,  net de outher barrel verwijdert.

dat ging eigenlijk vanzelf, eerst zelf (uiteraard) een tool gemaakt

Foregrip verwijdert,  dan frontpost,  en tenslotte de (plastic) barrelnut losgeschroefd

2DWrhTI.jpg

7j1Wj8l.jpg

h8rjvox.jpg

Hid5AH4.jpg

OzV1Ls3.jpg

en ten slotte de inner barrel,  is dat gebruikelijk die constructie ?

en waarvoor dienen die groefjes ? en hoe weet je of hij in de juiste positie staat ?

de bucking wordt tegengehouden door het ringetje, danhet veertje, en het veertje zit tegen de outerbarrel 

oZuJntN.jpg

SuTaROR.jpg

B8L83cv.jpg

Ouch! Zonde zeg! De groefjes zijn, als ik me niet vergis, voor geleiding in de hop-unit. Wat betreft een nieuwe bucking en waar je op moet letten, check even mijn comment in dit topic van Crusader. Goedkope fix, maar misschien leuk om meteen r-hop te overwegen. Vergt wel wat geduld en handigheid, maar volgens beschik je over genoeg van beiden ;)

http://airsoftelite.nl/topic/275-hop-up-bucking/

En dat veertje en ringetje? zit dat er altijd ? dat zorgt ervoor dat de bucking goed aangedrukt blijft

wat betreft die inner barrel, ik heb zelf een 6.03 barrel in roestvrijstaal gemaakt alleen de zijde die in de replica gaat dient nog afgewerkt worden vandaar

Ok jongens, 

Heb me zelf nog 's verdiept in het barrel&hop gedoe

wat ik zelf al gevonden heb het axiale groefje in de innerb. dit dient om de buck. op z'n radiale positie te houden

je ziet op de foto's een corresponderend nokje IN de rubber B.

OxR2Yd5.jpg

wc9tRXR.jpg

Dan heb je groefjes aan weerszijden, dwars op de aslijn, die zie je blijkbaar op veel innerb's, en daar past normaal een clip in die de IB in de hopup-unit houd.

uYd33Rb.jpg

Echter bij deze replica zit 1 GEEN clip, en 2 een ringetje waar een veer tegenkomt en zo de Buckng op z'n plaats houd. Dit houd wel in dat je de IB opzichzelf gewoon er kan uitrekken.

UOGAosP.jpg

En ook nog s de binnenkant van de hopup

mix4MJ9.jpg

uDAeQjt.jpg

Ohw3mSz.jpg

Ok een beetje laat, maar je hebt je inner barrel via de voorkant van je AA er uitgetrokken nadat je de outer barrel er af gehaald hebt? 

De C clip die je inner barrel op zijn plaats moet houden zit waarschijnlijk nog in je hop-up unit (het geel metalen deel is je hopup niet het zwarte deel).

Normaal haal je je inner barrel uit je outer barrel door eerst je upper receiver (de bovenkant van je AA) te scheiden van de onder kant, je lower reciever.

Dit doe je door de pin waar je tegen aankijkt aan de bovenkant van de laatste foto er uit te tikken en dan je upper naar voren toe te schuiven, soms moet je ook nog een pin aan de achterkant van je AA er uit halen voordat dit kan.  Daarna zie je je hopup unit in de upper receiver uit de outer barrel steken. Dan kun je de hopup met 2 vingers met inner barrel en naar achteren er uit halen.

Nu zul je een nieuwe bucking moeten bestellen en waarschijnlijk ook een nieuwe C clip want ik denk dat die ook beschadigd is. Normaal gesproken laat je je outer barrel gewon aan je upper receiver zitten en hoef je die niet los te halen. Zoek eens op U-tube naar wat disassembly video's voor M4 of gelijkwardige AA's dan zul je hopelijk zien wat ik bedoel, als extra zoek criterium zou ik inner barrel change mee geven. Veel succes !!! 

Hallo leden,

Wie kan er wat meer vertellen over "Empty mag detecting hop up chambers" ik weet dat ze de realiteit meer simuleren door je replica te stoppen wanneer je magazijn leeg is, en na een nieuw magazijn geplaatst te hebben dien je de bolt catch te gebruiken juist ?

Werkt dit goed , en is het aan te raden? en kun je die systemen in alle replica's inbouwen, welke merken hebben dit (ASKU heb ik al gezien) enz ...

vermogen gaat het ook niet zo zeer om

met nog wat meer aanpassingen op de 416 wil ik graag de kwaliteit en speel plezier verbeteren

maarrr ga zeker kijken voor een high  torgue motor

ben niet zo heel technisch ingesteld maar wil wel alles weten

bedankt voor het advies

Ik heb de wire mosfet er afgelopen week ingesoldeerd.

Basic was ok voor mij.

196-large_default.jpg

Wilde graag 3 burst, een wat strakkere respons, en ermee kunnen vogelen.

Was wel weer lekker ouderwets prutsen met de soldeerbout, complete AA uit elkaar halen, deed me met wat weemoet terug aan mijn MTS tijd denken.

as zondag testen bij Chambers.

Lipo komt ook nog.

Zet er eerst een SHS High Torque motor in. Een MOSFET verandert niet zoveel aan het vermogen van je motor :)

Maar wel het vermogen wat naar je motor kan, dus ook al heb je een supermotor maar slechte setup verder(mosfetloos/dunne draden/tamiya stekkers) dan zal  je nog steeds weinig aan die motor hebben :P

De mosfet MET draden is wel op voorraad : http://www.airsoftlipo.com/index.php?id_product=142&controller=product&id_lang=7

okay FLASH

Dacht dat ik gelezen had dat ie  niet op voorraad was maar dat is dan ook niet zo heel belangrijk

Ben zelf niet zo heel erg handig met dat soort dingen, laat het inbouwen aan de pro over

Dus bouwen jullie de mosfet dan ook in voor mij??

Vermogen is dan niet zo heel belangrijk denk ik, kwaliteit behoud voor je AA die een mosfet dan zou "kunnen" voorkomen vind ik dan wat belangrijker

vermogen is begrenst tot bepaalde "uitsoot" 

Net zoiets als een Sniper rifle apart te kopen terwijl een standaard AA net zover komt "qua vermogen"

Zet een vette scope en een mooie BI-pot op je 416 (net als ik) dan heb je ook een snipert

En doet het ook prima

Ik gebruikte de 416 niet en kwam bij DOUWE'S DUMP in OMMEN een scope tegen voor weinig

Zet een ei op 50.mtr met een dikke zwarte stip en je raakt hem ook

misschien is een combi motor/mosfet een beter iets

Hey,

Ik vroeg me zo 's af, wat het maximale is dat je uit een gearbox kan halen,  las al wel 's over extremen van 600,700, en zelfs een mytische 900 fps  :o

maar om het toch een "beetje" normaal te houden, ik zag bv 's een 300% spring, zou goed zijn voor 500a 550 fps

das al wat denk , niet ? en moet toch een beetje veilig blijven he .

wss, komt er dan ook bij dat je alles moet gaan verzwaren, metal gears, metal spring guide, enz

en hoe zit het dan met de motor en batterij, kunnen die zo'n veer nog wel rondtrekken,

kortom weer een boel vragen, voor iemand die hier ervaring in heeft.