Jump to content
Sign in to follow this  
oneshot

Problemen met upgraded L96

Recommended Posts

Beste leden!

Ik ben nieuw hier op het forum dus ik hoop dat ik in de goede rubriek zit.

Ik heb dus een L96 gekocht en heb hier een behoorlijke lijst aan andere onderdelen in gezet. Dit betreft:

• - Maple leaf bucking
  • - Maple leaf nub
  • - Maple leaf inner 6.02
  • - Action army hopup
  • - Action army piston
  • - Metal triggerbox

Na al deze upgrades schoot mijn sniper niet verder en was de fps / joule niet verbeterd.

Toen heb ik er een action army m150 spring in gezet en ingekort, nu schiet hij 485 fps. Echter blijven de joules nogsteeds 1.9 max.

Waar kan dit aan liggen? Aangezien hij naar 2.3 joules mag... Persoonlijk vind ik dat hij ook behoorlijk ruk schiet nog, meeste snipers schieten een stuk verder naar mijn mening.

Zie ik iets over het hoofd?

waarschijnlijk staat je fps meter op een ander bb gewicht ingesteld inderdaad.
maar ik zou snel overstappen naar de nieuwe regels want die zijn er in april al

9 hours ago, Rebelattack said:

485 FPS op .2 is geen 1.9 joule max, dat is 2.17 joule. 

Kun je dit eens uitleggen? Is inderdaad gemeten met de 0.2 omdat dit nu (nog geldt met 500 fps max). Dan geeft mijn meter 1.9 joule aan.

Ook als ik zwaardere bb's erin doe, joele blijft gelijk maar fps zakt. ( meter ook goed ingesteld op dit gewicht ).

Heb je al dingen gecheckt met betrekking tot airseal? (Cocken, vinger op de cylinderhead, schieten, blijft de lucht er in? Zelfde met hopup barrel gemonteerd maar dan vinger op de barrel)

Heb je de hopup al afgesteld? (met goed afgestelde hopup zul je een hogere fps/joule gaan zien)

498 fps met .2 = 2.3J
445.4 fps met .25 = 2.3J
406.6 fps met .30 = 2.3J
371.2 fps met .36 = 2.3J
352.1 fps met .40 = 2.3J

20 hours ago, mata said:

Heb je al dingen gecheckt met betrekking tot airseal? (Cocken, vinger op de cylinderhead, schieten, blijft de lucht er in? Zelfde met hopup barrel gemonteerd maar dan vinger op de barrel)

Heb je de hopup al afgesteld? (met goed afgestelde hopup zul je een hogere fps/joule gaan zien)

498 fps met .2 = 2.3J
445.4 fps met .25 = 2.3J
406.6 fps met .30 = 2.3J
371.2 fps met .36 = 2.3J
352.1 fps met .40 = 2.3J

Heel erg bedankt voor de reacties.

Vinger op cilinderhead inderdaad gedaan, lucht gaat er pas uit als ik mijn vinger eraf haal.

Met de barrel erop heb ik dit nog niet getest. Zal ik dus nog even doen vanavond.

Hopup heb ik zo afgesteld dat de bb nagenoeg in een rechte lijn gaat.

Misschien nog een stomme vraag maar heb 2 verschillende antwoorden gehad, welk gewicht bb gaat het verst in dit geval ( 0.36 of 0.4 ).

Vanavond upload ik wel wat test results.

In principe is het zo dat hoe zwaarder de BB hoe langer deze zijn energie vast houd en dus verder gaat. Echter moet de hopup dit dus kunnen hoppen en moet er voldoende cylinder inhoud zijn om de BB de gehele loop door te kunnen drukken.

Welke lengte barrel gebruik je? ~500? Als ik het me namelijk goed herinner van mijn oude L96 had ik een iets kortere barrel om hem wat efficiënter te krijgen met een zware BB.

On 2/26/2019 at 11:21 AM, mata said:

In principe is het zo dat hoe zwaarder de BB hoe langer deze zijn energie vast houd en dus verder gaat. Echter moet de hopup dit dus kunnen hoppen en moet er voldoende cylinder inhoud zijn om de BB de gehele loop door te kunnen drukken.

Welke lengte barrel gebruik je? ~500? Als ik het me namelijk goed herinner van mijn oude L96 had ik een iets kortere barrel om hem wat efficiënter te krijgen met een zware BB.

Ik gebruik de maple leaf 6.02 van 470mm. Op een of andere manier krijg ik het maar niet goed helaas...

Ik gebruik enkel de standaard cylinder nog, kan dit het hele probleem zijn? 

De cylinder is niets mis mee, zolang de piston maar sealt is die prima. Heb je de seal al getest met hopup/barrel?

Is de fps ook inconsistent? Want dat zou ook kunnen wijzen op een niet optimale seal tussen de piston en cylinder. Als je dat vermoed kun je ook kijken wat de o-ring van de originele piston doet om de AA piston. Ik durf namelijk niet te zeggen of de AA cylinder iets afwijkt van de stock cylinder. Dat gebeurt nog wel eens namelijk.

1 ander dingetje waar je rekening mee moet houden is dat ML buckings over het algemeen ietwat ingeschoten moet worden. Dus deze wordt accurater, maar je zult hoe dan ook een verbeterde range moeten zien.

Zowel de maple leaf als de standaard inner geprobeerd. Resultaten hieronder

Standaard:

0.2 478 fps 2.1 joule

0.4 361 fps 2.45 joule

Maple leaf:

0.2 450 fps ( joule even vergeten )

0.4 351 fps 2.29 joule

Het lijkt er dus op dat de standaard inner een stuk beter gaat, waarom geen flauw idee. Beide air seal gekeken en geen lek...

15 uur geleden zei oneshot:

Zowel de maple leaf als de standaard inner geprobeerd. Resultaten hieronder

Standaard:

0.2 478 fps 2.1 joule

0.4 361 fps 2.45 joule

Maple leaf:

0.2 450 fps ( joule even vergeten )

0.4 351 fps 2.29 joule

Het lijkt er dus op dat de standaard inner een stuk beter gaat, waarom geen flauw idee. Beide air seal gekeken en geen lek...

Dat je een hogere fps krijg bij een langere barrel is normaal. Maar waar ik na vroeg is consistentie. Is de fps bij elk schot bijna hetzelfde?

Afstand en precisie is airseal en barrelgroep. Zeker weten dat je de bucking en nub goed geplaatst zijn?

Hoe stel je de hop af? Niet door de scope toch? De seal met barrelgroep aan de cylinder had je getest nu? Lucht verlaat de barrel pas als je hem los laat?

Fps scheelt per schot nagenoeg niks, scheelt soms 1 a 2 fps. ( in 5 geteste schoten ). Dat lijkt dus goed te gaan.

Hop wel via scope gedaan ben ik bang... is dat een groot verschil?

Lucht verlaat inderdaad de barrel pas als ik hem los laat, dat zit dus goed.

Is het dus wel verstandig om mijn kortere barrel te gebruiken voor de 0.4s? Als je maximale afstand / accuratie wilt behalen?

Ja, gewoon je ML barrel gebruiken. Die is hoogstwaarschijnlijk kwalitatief beter en geeft dus iets betere schoten. Haal daarbij een andere veer richting de 2.3J. Daarna de barrelgroep fine tunen, uitproberen en kijken wat het best werkt. Vergeet niet dat veel snipers momenteel nog harder schieten he, dus ook iets meer afstand.