Jump to content
Gryphon

Voorstel topic voor nieuwe leden FIRST POST HERE !!!

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Mijn naam is Oscar (Airsoft naam wordt The-Dogenator) en ik ben al sinds een paar jaar geïnteresseerd in deze sport (met name het tactische gedeelte). Ik ben vorige zomer 18 geworden en had toen niet meer gedacht aan Airsoft aangezien het toch een grote en dure investering is. Omdat ik er achter kwam dat een vriend uit de klas van mij ook Airsoft speelt, ben ik ook weer erg geïnteresseerd geworden in Airsoft.

EDIT: De vragen zijn verplaatst naar:

Snelle vragen topic - Page 20 - Algemeen - Airsoft Elite

Advies beginner: kledij en accessoires - Beginnende airsofters & nieuwe leden - Airsoft Elite

Beginnersgids: Beste airsoftapparaat kopen - Page 27 - Beginnende airsofters & nieuwe leden - Airsoft Elite

Ik heb hier een aantal dingen die ik met jullie wil delen (als nieuweling weet ik niet of ik hiervoor meteen nieuw forum moet starten). Als jullie tips hiervoor en voor hieronder hebben, laat het me weten :)

Omdat ik niet direct een NABV pas wil aanvragen en een loadout wil kopen (die ik al op papier heb uitgewerkt en hier onder staat beschreven), dacht ik om eerst een proefronde mee te doen bij bijvoorbeeld Balls & Arrows Lelystad (zelf woon ik in Deventer = MilSimsport maar daar hebben ze geen huursetjes). Maar als ik dan naar de tarieven van B&A hun huurset kijk, schrik ik. Dit is namelijk 30,- excl. de dag kosten van 20,-. Om nu 1/10 van mijn loadout budget (+-300 euro) uit te geven voor een huurset vind ik niet heel wijs. Wat zijn jullie meningen daar over? Ik weet namelijk wel bijna zeker dat Airsoft iets voor mij is aangezien ik zo lang al geïnteresseerd ben en door de jaren heen heel veel video's heb gekeken van bijvoorbeeld Novritsch, LevelCap en JetDesertFox!

Qua replica ben ik van plan een Steyr AUG type te nemen (mijn baby in BF3/4) van het merk GFC: GFG50 Assault Rifle Replica - Olive Drab Olive | Airsoft replicas \ Automatic Electric Guns \ Assault rifles | GunFire.pl - repliki ASG! asg, airsoftguns, militaria, broń, repliki broni.

Ik snap dat de meningen erg verdeeld zijn over dit merk aangezien het eigenlijk een soort Jing Gong is, maar de reden dat ik voor deze replica kies is het bullpup-design, de prijs (van 239 naar €155,-) en het uiterlijk (rails for life). D.m.v. een 3D geprinte M4/AUG magazijn adapter Showcase of the 3D printed AUG mag adapter - YouTube kan ik de veel voorkomende M4 mid-cap magazijnen gebruiken wat natuurlijk super handig is (deze heb ik in gedachten: M4 series mid-cap magazine for 150 BB`s [CM] - TaiwanGun.com). Ook ben ik van plan om later de internals te vervangen als de precisie, range etc. niet zo bevalt (ik heb hiervoor al wat van Engelse forums gehaald). Laat me jullie meningen hierover weten :)

Qua speelstijl weet ik ook al ongeveer wat ik wil, namelijk wat meer over de langere afstand en het stillere bij de skirms en milsim events. Met teamleden flanks uitvoeren lijkt mij het interessantst. Voor de loadout hiervan heb ik al wat, voorbeelden hiervan zijn de GoPro 3+ Black, hoge wandelschoenen, NL groene dikke blouse en de rugzak (Dutch woodland DPM) die erg handig is als ik langere tijd alleen ben. Ik heb ook nog knie- en elleboog beschermers die goed van pas kunnen komen. Wat ik sowieso nog wil aanschaffen zijn de  speedloader, bungee-sling, boonie en magazijn houders (ik zat te denken aan magazijnhouder voor mijn linker bovenbeen (ik ben rechtshandig) en een magazijndumper voor mijn rechter bovenbeen (ik neem geen side-arm)). Alle andere uitrusting komt later wel en wil. Ik wil het budget namelijk opbouwen. De replica haal ik bij Gunfire, de accesoires etc. bij Taiwangun (accu, magazijnen, sling, speedloader etc.).

Waar ik nog vragen over heb:

-De bril: Ik hoef geen compleet dichte en onbenullige goggles, is deze voldoende?: Airsoft safety glasses - TaiwanGun.com

-Lipo accu en charger: Hoelang gaat een accu mee? (ik denk dat ik vooral semi-auto ga schieten). Twee accu's is volgens mij wel erg handig omdat je dan sowieso een extra accu bij de hand hebt. Ik ben van plan deze te halen: Battery Li-Po 1500mAh 7,4V 20/40C [8FIELDS] - TaiwanGun.com (deze past volgens gunfire qua mAh in de stock) met deze charger: Charger LiPo / LiFe / NiMH - 20W / 2A [iPower] - TaiwanGun.com

-mondbescherming: Ik ben van plan om een groene sjaal te verstevigen met staaldraad waardoor de sjaal wat meer omhoog blijft en goed bb's tegenhoudt. Een mesh beschermer lijkt me niet erg fijn zitten...

-onderhoud: Onderhoud is erg belangrijk, vooral bij de goedkopere replica's en mid-cap magazijnen neem ik aan. Wat raden jullie aan?

-Hoelang duurt het aanvragen van een VOG en NABV?

-wat zijn nog meer musts?

Excuses voor dit lange stuk, waarschijnlijk dat ik nog meer vragen ga stellen ;)

Als dit stuk hier niet hoort, waar raden jullie me aan om het wel te plaatsen?

Alvast heel erg bedankt.

Mvg,

The-Dogenator

In alle geval +1 om je 1e post netjes hier te doen  :)

Je ben er duidelijk ook al ff mee bezig op de achtergrond, en hebt duidelijk veel vragen.

We hebben hier 2 topics met beginnersvragen mbt replica's, en gear & accessoires

http://airsoftelite.nl/forum/33-beginnende-airsofters-nieuwe-leden/

Voorts hebben we ook het snelle vragen topic

http://airsoftelite.nl/topic/976-snelle-vragen-topic/?hl=%2Bsnelle+%2Bvragen+%2Btopic

En als je dan wat meer georienteerd bent kun je automatisch in specifieke topics gaan meelezen & posten

Voorts zijn we hier nu ook weer ni zo streng , als je echt wa verkeerd post, of overbodig aanmaakt verplaats ik het wel  ;)

AAC, heel erg bedankt voor de snelle reactie!

Ik ga de vragen opsplitsen in de volgende topics:

- proefronde B&A Snelle vragen topic - Page 20 - Algemeen - Airsoft Elite

- de Replica(GFG50) en accesoires Beginnersgids: Beste airsoftapparaat kopen - Page 26 - Beginnende airsofters & nieuwe leden - Airsoft Elite  

- kledij etc. Advies beginner: kledij en accessoires - Beginnende airsofters & nieuwe leden - Airsoft Elite

Ik denk dat ik de vragen betreft de NABV en VOG wel tussen de topics kan vinden ;)

Hey allemaal,

Mijn naam is Roy aka Sjoelback. 26 jaar en kom uit omgeving Arnhem.

Sinds begin dit jaar helemaal verliefd op airsoft en heb sinds vandaag ook mijn eerste replica binnen.

De eerste skirm met eigen gear staat ook al gepland op 19 februari in Arnhem, misschien dat ik een van jullie nog tegen kom!

Hallo mede airsoft liefhebbers,

Volg dit forum al een tijdje en vind het wel zo fatsoenlijk om mij even voor te stellen.

Mijn naam is Daniël. Ik ben 40 jaar jong en kon uit Zeeland,

Mijn airsoft ontmaagding heeft inmiddels al weer 5 jaar geleden plaats gevonden. Heb toen mijn eerste skirm in Schoten (België) meegemaakt. Speel nu regelmatig in Ulicoten samen met mijn broer en vrienden.

Sinds mijn eerste ervaring echt verkocht ( en veel gekocht :D ). Ik heb zeg maar de standaard  airsoft-weg bewandelt. Begonnen zonder kennis. Inmiddels door schade en schande een stuk wijzer (en armer}. 

Hey allemaal, nieuw hier dus even voorstellen zal kort en bondig zijn ik ben nog al op men prive gesteld ;-)
​Kom uit België (Provincie Antwerpen) 40 jaar jong sinds een jaar actief in airsoft

​Replica's:
Tokyo marui L96 AWS fully upgraded,
A&K SR-25 DMR met Visionking Short dot, met een Mancraft PDiK V2 Long erin 510mm x6.02 ML inner barrel, Macarone 70° ML bucking plus de concave nub en prowin hop up. ​ICS M4 en een AK74
​WE G19

Blijkt in Airsoftland nog steeds een moeilijk iets, zo'n shortdot met de juiste looks. :(

In de realiteit heb je in eerste plaats de iconische Nightforce NSX 1-4 x24, en dan de Leupolds, en S&B's.

Maar vind daar maar 's een juiste replica van, je hebt wel de Japanse Novel Arms Tac 1 (een Nightforce replica) maar die vind je bijna niet.

Recent hebben Element/AIM-O wel een replica uitgebracht maar die is ook nie 100% koosjer

http://www.aim-o.com/e/action/ShowInfo.php?classid=63&id=212

cf4875629412a6c1b6920b591a0de7eb.jpg

Welkom el loco en alpha wolf.

@Alpha wolf, hoe bevalt de PDIK van mancraft. Zit er zelf over te twijfelen of ik die ga kopen of de nieuwe reaper van wolverine. Is moeilijk om gebruikers intel te vinden over de PDIK.

Van waar in Belgie ?

Net naar Oud Turnhout verhuisd

Welkom, sta zelf net op het punt om een visionking shortdot over te nemen. Tevreden van?

Heel tevreden, is tot hiertoe de beste "scope" voor DMR die ik gekocht heb.

Welkom el loco en alpha wolf.

@Alpha wolf, hoe bevalt de PDIK van mancraft. Zit er zelf over te twijfelen of ik die ga kopen of de nieuwe reaper van wolverine. Is moeilijk om gebruikers intel te vinden over de PDIK.

Bevalt me zeer goed.

​Wat je voor jezelf moet nagaan is het volgende...

Waar speel je, waarvoor ga je het gebruiken, is single shot only geen probleem, en zal je boven of onder de 360 fps willen kunnen gaan.

​Mijn DMR kan alleen gebruikt worden op velden waar het toegstaan is om boven de 360 te gaan dus als DMR zijnde 450fps en dit zonder delay.

Mancraft is volledig pneumatisch en kan dus geen mosfet hebben en kan alleen maar semi.

​Wat kan nog een minpuntje zijn bij PDiK of toch bij mijn PDiK is dat ik niet lager kan gaan dan 80 PSI dan schiet het ding gewoon niet meer het laagste dat ik er uit krijg van FPS is 365-370.

Er zullen hier ongetwijfeld wel oplossingen voor bestaan maar heb er nog niet achter gezocht omdat ik het gewoon niet erg vind.

​De DMR is eigenlijk gemaakt voor Milsims zoals Berget, Borderwar, waar ik dit jaar naar toe ga en weekendskirms georganiseerd door crimi events.

Let op ik heb wel de V2 Long versie van PDiK dus ik kan niet oordelen over de normale PDiK v2 of de v3 daar weet ik  niks over.

​Wolverine ken waarschijnlijk ook maar zo goed als jij het kent van YouTube filmpjes en reviews dus ga daar ook niet over oordelen heb ik nog nooit gehad.