Jump to content
Gryphon

Voorstel topic voor nieuwe leden FIRST POST HERE !!!

Recommended Posts

Ik ben Joeri, 33 jaar, ondernemer in de media en woonachtig in Baarn. Als het goed is ontvang ik eind volgende week mijn NABV lidmaatschappas en kan ik echt als groentje aan airsoft beginnen. Puur door toeval bij het surfen op het net ben ik op airsoft gestuit en gezien het feit dat ik als klein kind al gefascineerd ben door wapens en mil games, lijkt mij dit de perfecte hobby.

Om te beginnen pak ik het gelijk goed aan door als eerste wapen de TM SCAR-H aan te gaan schaffen. Hier kan ik wel wat hulp bij gebruiken voor het vinden van de juiste shop om deze aan te schaffen alsmede, voor zover ik heb kunnen vinden is deze replica niet echt in NL verkrijgbaar, hoe ik dit het beste zou kunnen importeren (met oog op de douane). Het bestellen van de SCAR-H gaat wel lastig worden, gezien het feit dat deze veel out-of-stock is. Enfin bij Airsoftworld in de UK is ie nog op voorraad (wel wat duurder maar minder import gezeur verwacht ik zo (is EU)).

Ik heb al besloten om volgende week, zodra ik de pas heb, om naar airsoftfreaks in Belgie te rijden om daar in ieder geval ook een replica aan te schaffen alsmede een side-arm.

Als side-arm ga ik voor de Glock 18c, bij voorkeur ook van TM, en daarnaast zag ik een mooie review van de SA-A01 om als tweede assault rifle te hanteren. Even zien wat ze daar hebben liggen.

Daarnaast zoek ik nog aansluiting bij een leuk team / airsofters, bij voorkeur in de regio Amersfoort / Hilversum, om mee te gaan airsoften. Ideeën hoor ik graag.

Tot op het veld!

welkom Junior,<br /><br />wat betreft de scar kan ik jou niet echt een advies geven.<br />als je voor een m4 ging had ik je zeker een celcius aangeraden, maar jou stap naar airsoftfreaks is zeker een goeie.<br />echt een geweldige winkel met mooie en goeie replicas.<br /><br />een tip die ik ook heb kijken eens naar een ASG event, ook daar kunnen ze je bij airsoftfreks veel over vertellen.<br />maar dat zijn echte toffe events. eind oktober is er weer een weekend event.<br />daar zal de DA-group ook aanwezig zijn(waar ik een member van ben) en daar kan jij je altijd wel op het event bij aansluiten helaas hebben ze een memberstop geloof ik.<br /><br />ook de site quaertermastergear is een aanrader!<br /><br />hoop je eind oftober te zien bij ASG!!

Hoi Obi1,

Dank voor de terugkoppeling. Ik heb de celsius inderdaad overwogen, ik verwacht ook dat er zeker een M4 bij de collectie komt. Systema vind ik echt te duur, maar Celsius is zeker een optie. Is er een specifieke Celsius M4 pakket die je zou aanraden (niet de MX, want die is ook wel aan de prijs ;-) )? Ik ga het bij ASF zeker even informeren, eind oktober gaat alleen voor mij wel lastig worden, want dan is mijn zoontje 1 jaar geworden.

Ha Junior, welkom hier!

Ik en mijn broertje (Laurens op dit forum) komen beiden uit Amersfoort én hebben allebei een TM SCAR-H Recoil Shock. Daarover hebben ik een tijdje terug dit topic geopend, dus als je vragen hebt, ask away :-) Die van ons hebben we bij Airsoftworld.net besteld, mede ook omdat airsoft in Nederland toen nog maar nét gereguleerd was en we gedoe aan de grens wilden voorkomen. Maar goed, laten we dit gesprek vrolijk voortzetten in het TM SCAR-H topic.

Veel plezier hier!

Junior, ik kan je aanraden om eens te kijken op quartermastergear.com daar hebben ze een instap model voor 499 en een tier3 pakket voor 750,-.<br />het klinkt als een hoop geld maar je heb dan wel gelijk een hele goede replica, ik heb zelf nu een KWA devgru sr7, ben daar ook wel zeer blij mee. maar als ik had geweten wat ik nu weet had ik toch nog heel even door gespaard voor een celcius!!!!<br /><br />en wbt ASG jammer maar zeker begrijpelijk hoor, alvast gefeliciteerd!

Dag allemaal,

Ik ben ook een groentje wat betreft airsoft. Ik heb een ICS 22 RIS wapen en dat is ook mijn eerste wapen. Tot nu toe lijkt hij wel mooi te werken maar ik ben nog niet echt een kenner op dit gebied.

Ik ben hiernaast erg druk met 2 studies en ben werkzaam in de beveiligingssector en ben daarnaast ook nog trainer in een sportschool.

Vriendelijke groet.

Hallo,

Ik ben Jeroen, 28 jaar en woon in Rotterdam. Heb mij de laatste tijd erg verdiept in de Airsoft en ik ben nu in afwachting van mijn NABV pas. Dit duurt alleen een beetje lang wegens server problemen,etc. dus daar zit nog geen vooruitgang in, maar ben alvast wat gear aan het verzamelen, e.d. Verder wilt mijn vriendin het ook gaan proberen en die zal zich later ook nog wel op de site gaan voorstellen.

Wij zijn dus eigenlijk op zoek naar een team of een groep mensen om mee te gaan spelen en het spel onder de knie te gaan krijgen (dus niet al te grote events!). Zijn jullie bij Dutch Spartans nog opzoek of spelen jullie minder dan 1x per maand gezamelijk?

Ha Jeroen! Welkom hier! En wat tof dat je vriendin ook gaat deelnemen. Ik denk dat ik voor het gros van de leden spreek als ik zeg dat onze partners het allemaal maar een stomme/dure hobby vinden ;) Koester die meid, haha!

Anyway, de Dutch Spartans spelen (momenteel) ongeveer eens per maand. Een van onze leden komt uit Schiedam (bij jou om de hoek) en de rest uit omgeving Utrecht/Amersfoort. Aanhaken bij een event kan altijd! Ik geloof dat we volgende week niks doen vanwege conflicterende agenda's, maar ik PM je wel even als we weer een datum hebben geprikt. Hopelijk heb je tegen die tijd voldoende gear in huis om en dagje mee te draaien :)

Ja qua gear gaat het prima, we hebben allebei hier en daar wat dingetjes gekocht (schoenen, kleding, vesten) dus eigenlijk alles behalve de wapens zelf. Daar moeten we dan nog even mee wachten op de pasjes en uiteraard hebben we eigenlijk nog geen idee wat wij willen kopen als eerste wapens. Ik zit zelf te denken aan een mp5 (met wat uitbouwsels) en mijn vriendin (Joan) die wilt graag een M4.

Laat zeker weten als jullie ergens heen gaan want bent toch benieuwd hoe het er in het echt aan toe gaat!

Gaaf. Voor een eerste wapen zou ik wel gaan voor iets dat vooral outdoor z'n mannetje staat. CQB velden zijn alsnog schaars in Nederland en met een MP5 kom je outdoor misschien nèt wat bereik tekort en dat zou zonde zijn. Beginnen met een AR zoals je vriendin is dus niet zo'n gek idee; die MP5 komt later wel ;)

Hi Dutch Spartans,

Uiteraard kom ik me ook even voorstellen.

Ik ben Joan (vriendin van Jeroen), ben 20 jaar en ben me nu ook aan het verdiepen in airsoft (bedankt Jeroen...).

Helaas hebben wij nog geen evenementen meegemaakt maar hoop uiteraard snel een keer een ergens te gaan kijken.

Gelukkig is het mij (uiteraard) wel gelukt om het NABV  aan de telefoon te krijgen om onze accounts verder te activeren (een vrouw willen ze blijkbaar wel aan de telefoon) en hoop dat alles nu een stuk sneller kan gaan verlopen zodat we spoedig onze NABV passen binnen hebben.

Ik ben me nog aan het verdiepen in wat voorn wapens nou bij mij passen aangezien ik niet echt super groot ben, dus om nou met een super groot wapen rond te gaan lopen is denk ik niet heel passend :P

Groetjes Joan

Hi Joan, ook welkom! Ons eerste vrouwelijke member, geloof ik. Heel goed!

Ik heb je intro even verhuisd naar dit topic, misschien iets gepaster. Tof dat jij wél wat vaart achter die NABV passen hebt kunnen zetten, misschien toch die vrouwelijke touch inderdaad ;) Wat wapen betreft, twee pistolen is ook niet gek :D

angelina_jolie_in_tomb_raider_mobile_wal

Hallo,

Ik ben Elmer, oftewel Qui-Gon (favoriete karakter uit Star Wars :D), uit Leiden.  Momenteel ben ik een echte chairsofter en een hard-core gearwhore, ik heb nog maar een paar keer gespeeld, en heb momenteel nog geen apparaat. Ik heb wel veel te veel gear (als dat kan natuurlijk).

Hi guys, even voorstel, Ronincon  :ph34r: uit de omgeving Breda. 31 jaar en werk voor de Belgische Federale Politie (zowel de Nederlandse als Belgische nationaliteit) als vuurwapendocent. Daarnaast fervent airsofter in vooral België natuurlijk. In het bezit van een Systema PTW 416 en een TM Glock 17.

Systema bevalt mij erg goed, het is overigens een FCC Systema 416 CQB. Uitermate tevreden over maar mag ook wel voor dat geld. Laatst met een Celcius geschoten en dat is vergelijkbaar, alleen een stuk gunstiger in prijs. Toen ik mijn Systema kocht destijds was Celcius nog bagger, but I'm impressed. Als ik de mijne ga vervangen dan wordt het een Celcius; alles is ook uitwisselbaar, kwaliteit is gewoon top.

Je merkt zeker het verschil! Ik schiet standaard .28/.30 Green Devil, rond de 300fps, maar ik raak op 60m mijn doel nog. Wel met wat meer spreiding uiteraard. Laatst een test gedaan op de schietbaan hier (50m indoor) en daar zaten alle treffers op een A4, spreiding ongeveer 18cm. Geen last van wind etc. maar in het veld kom ik vaak verder dan een gemiddelde sniper. 

In de milsim wereld wordt bijna alleen maar met Systema, Celcius, FCC, TM, VFC of andere high grade merken gespeeld. Lopen gasten bij die gewoon voor minimaal €5000,- aan speelgoed hebben, hun gear nog niet meegerekend. Als ik in Engeland speel merk je meteen het verschil met een skirmish in België; daar haalt een sniper vaak 80-90 meter zelfs, met .30 of meer!

Ronincon,

als eerste welkom op het relaxte airsoft form van nederland, waar bij je niet word veroordeelt op je woord keuzen, voor je replica.. haha

erg tof om jou verhaal te lezen over jouw systema, en helemaal tof om te lezen dat jij de celcius ook zo goed vind.

ik zelf ben een celsius aan het overwegen, ik wil beginnen met een DTW en deze in de loop van tijd helemaal upgrade.

ik vraag me alleen jou keuze van BB af, is dat wel toegestaan dan om met die BB te spelen?

je hoor toch vaak dat de regel .20 is met een max fps van 360.