Jump to content
Gryphon

Voorstel topic voor nieuwe leden FIRST POST HERE !!!

Recommended Posts

Hi Saint, welkom aan boord :) Leuk om er iemand bij te hebben met zo'n arsenaal (en airsoftervaring). Grappige mix van banen trouwens, zal wel een hoop fraaie foto's opleveren tijdens skirms. Fotograferen is natuurlijk ook een schietsport ;) Uit welke hoek van Nederland kom je?

Hallo mijn naam is Ivo, 25 jaar en ben woonachtend in het noorden van het land. Ben aantal jaar sportschutter en vernuft paintballer geweest maar maak nu toch de overstap naar airsoft. Daarom ben ik op dit moment bezig met het samenstellen van gear en het schietgerei wat er bij hoort.

Hallo,

Ik ben Michael en kom uit Enschede.

Ik ben 22 jaar en mijn hobby's zijn Voetbal, Gaming, en uiteraard Airsoft, heb me er al ruim een jaar in verdiept en ben heel blij dat deze mooie sport nu legaal is in Nederland.

Ik moet mijn eerste skirm nog meemaken.

Binnenkort ga ik mijn eerste wapen aanschaffen, en natuurlijk ook de rest van de uitrusting.

Greetz.  ;)

Moi allemaal, ik ben Anton, 26 jaar, uit Groningen. Ik begin in september met een kunstopleiding, ben gek op muziek maken en schrijven en het bouwen van gitaren en gare (on)stabiele kunstwerken.

Echter, de reden dat ik hier terecht ben gekomen: Ik heb altijd affiniteit gehad met van aller soorten schietsport en dergelijke. Hoewel ik qua vuur en lucht (met name het laatste) aardig wat ervaringen heb op kunnen doen in de afgelopen jaren (veiligheid boven alles!) wilde ik toch iets meer in teamverband gaan doen.

Techniek in het algemeen houd me mateloos bezig en ook in airsoft valt hier weer heerlijk véél te ontdekken, een hobby waar je je écht in kan verliezen!

Daarnaast lijkt het me geweldig om te airsoften en ik heb jaloers al vaak over de grens gekeken naar het spul dat verkrijgbaar is. Nu eindelijk ook hier!

Hopelijk tot ziens in het écht en zeker op 't forum,

Anton, de bezemmeester.

Hallo allemaal! Ik ben Klaas 49 kom uit Amersfoort ( dus heren hier uit de omgeving wanneer gaan we ff bieren en lullen over airsoften? ;-P )

Door mijn vader die helaas veel te jong overleden is ben ik  grootgebracht met wapens van pistolen tot karabijnen en volautomatische wapens.

Hij was jager en als oud marinier zat hij bij de Gladio ( Google maar even als je het niet kent) waardoor in de twee idioot grote wapenkluizen alles in huis was voor een kleine oorlog.

Ik heb in 30 jaar geen wapen aangeraakt en doordat ik net als velen hier onder ons vrijwel dagelijks Battlefield speel dacht ik toen ik las dat airsoft legaal zou worden in Nederland: YES mijn nieuwe hobby! Eindelijk spanning adrenaline, en een beetje aan je conditie werken.

Ik heb bij onze Poolse vrienden van Taiwangun een M 4 Cqb van Dboys gekocht en een 1911green gas highcap kloon gekocht waarvan bij beide magazijnen helaas de jaws zeg maar afgebroken zijn.

Ik heb direct een vraag die ik ook al aan onze webmaster heb gesteld heeft er iemand een fps tester in zijn bezit hier in de regio? Ik heb namelijk in 1,5 uur tijd mijn m120 veer voor een m100 zelf vervangen, 3x in en uit elkaar gehaald, 1ste keer de zuiger verdraaid, de 2 de keer werkte de safetyswitch niet, en de 3de keer zag ik dat ik 1 schroefje van het motorhuis was vergeten...

Ik hoop heel snel met jullie in real live kennis te maken, het lijkt me een superleuke hobby!

Tot snel! 

Klaas

Ha Michael, Anton en Klaas, welkom hier! Het is weer wat rustig op het forum maar hopelijk komt daar met jullie komst weer verandering in :) We hebben hier al een aantal zeer geschikte leden, maar met weinig leden moet ik de boel een beetje blijven aanjagen en dat is er door drukte een tijdje niet van gekomen. We pakken de draad gewoon weer op!

Erg leuk aan airsoft dat het mensen van 22 tot 49 (je bent vast niet de oudste Anton ;) ) bij elkaar brengt!

Gegroet!

Mijn naam is Frans. Alweer 32 jaar uit Friesland. Vooral een verzamelaar en niet zozeer een speler hoewel ik er wel voor open sta. Als verzamelaar heb ik vooral interesse in GBB's door het realisme. Vooral de esthetiek en de geschiedenis van een wapen trekken mij enorm aan.

Een van mijn grote interesses is fotografie. Mochten er ooit dus foto's nodig zijn dan stel ik mij graag beschikbaar. Wellicht tot ziens!

Hi Frans, welkom aan boord! Ik deel je interesse wat GBB's betreft ;) Toen ik een jaar of 8 was (in 1989, net als jij) had mijn vader een rijkelijk geïllustreerd boek over de geschiedenis van wapens... en een luie stoel. Ik kon uren in die stoel hangen en door dat boek bladeren, in de hoop dat ik ooit met zijn luchtdrukwapens mocht schieten. Hij had twee pistolen en een buks overgehouden aan zijn werk bij een dump-/sportzaak in Utrecht :)

Dank je! Mijn interesse is denk ik zoals bij zovelen begonnen als kind toen ik keek naar al die typische jaren 80 films, Dit heeft zich later ontwikkeld tot serieuze vormen. Ben begonnen met luchtdruk en al enige jaren houd ik de airsoft industrie in de gaten. Ik hoop dat ik hier wat bij zal kunnen dragen!

Hallo allemaal!

Mijn naam is Rens, een 15 jarige chairsofter. Ik heb een springer handgun (waardeloos stuk plastic met een staaf lood in de grip, gelukkig niet duur) en een Full Metal MP5 in mijn bezit met het pasje dat binnenkort voor mijn vader komt. Ik werk mezelf uit de naad om genoeg geld te verdienen om een secondary en gear te kopen om binnenkort mijn eerste skirm te gaan spelen. Ik woon in omgeving 's-Hertogenbosch in Brabant en heb mijn wapeninteresse sinds mijn 10e toen ik begon met het kijken van schietfilms met mijn vader, die in het leger heeft gezeten. De interesse werd alleen maar groter toen ik Black Ops II kreeg en graag zelf zo'n wapen in mijn handen wilde. Ik schiet in mijn achtertuin, waar niemand last van me heeft, op zelf-ontworpen schietkasten met een papiertje met bijv. een schietschijf erop maar, dat ben ik nu een beetje zat, ik wil naar skirms toe. Ik zoek nog een team en wacht daarom nog met het kopen van gear; Als team zou ik het cool vinden om een soort gezamelijke look te hebben, ziet er naar mijn mening professioneel uit.

15 jaar?

en heb jij wel een NABV?

want je bent anders in overtreding van de wet wapens en munitie.

Natuurlijk welkom op deze site, en hoop dat jij een team kan vinden.

Maar realiseer je zelf dat de meeste skirms vanaf 18 jaar zijn, en dat jij zonder NABV vergunning jou replica niet mag vervoeren dan wel in je bezit te hebben.

Obi1, zoals ik zei krijgt mijn vader heel binnenkort een pasje (wordt momenteel verwerkt) en staan de wapens op zijn naam. Hij is bereid het wapen eventueel te vervoeren. Ik weet dat je voor sommige skirms 18 moet zijn maar met een ondertekent papiertje van je ouders mag je vaak ook al op je 15e.

Hallo allemaal,

Ik ben Jeffrey ik ben 22 jaar oud en ben net vader geworden van mijn eerste zoon genaamd Mike 25/04/2013.

Ik ben al een aantal jaar geïnteresseerd in de mooie sport Airsoft en volg de ontwikkelingen nauwkeurig.

Ik woon in een dorp op 15 minuten vanaf Zoetermeer en 20 minuten vanaf Rotterdam. Zit nog niet in een team misschien komt dat ooit nog eens een keer.

Het nadeel van een team is dat je verplicht een aantal keer in een maand moet Airsoften en aangezien ik ook avond en weekenddiensten werk wil ik ook wel eens bij mijn vrouw zijn ;).

Als je meer van me wilt weten moet je het maar vragen.

tot nu toe vind ik dit al een interessant /handig forum.

Groetjes Jeffrey.

Oja Subdola Vulpes betekend sluwe vos (deze is verzonnen door een paar oude game vrienden)

Welkom Subdola Vulpes (gaat even duren voordat ik die uit m'n hoofd kan spellen ken, haha). Voor zover ik weet verplicht een team je niet per sé tot meerdere keren per maand te airsoften hoor, dat hangt heel erg van het team af. Rotterdam is trouwens bij obi1kenobi in de buurt, als ik me niet vergis :)

Leuke naam trouwens, Mike. Geïnspireerd door het NATO-alfabet? :)

.Hallo Allemaal,

Net als de rest zal ik mezelf eens ff voorstellen:

Ik ben Stephan sinds kort geïntroduceerd in de airsoft wereld. Pas 1x een dag gespeeld en gelijk verkocht.

Welkom SVW! Nog een (dichtbij) Amersfoorter; mooi! :)

Heb je spullen geleend of kon je die ter plaatse huren? Ben wel benieuwd, want ken zelf ook een aantal mensen die ik graag eens zou introduceren.

Mogguh!

Via een vriend uitgenodigd voor een prive event bij Unit13, en zijn met 11man uit omgeving Amersfoort gegaan.

Was voor bijna iedereen de eerste keer dus allemaal gehuurd.

Standaard uitrusting: broek, jas, hoed en bril en als replica een M4.

Extra optie: tactical vest, side arm, extra magazijn, flashbang en rookbom.

Ik zal later vandaag wel een review posten als deze er nog niet opstaat.

Hallo,

Mijn 3de post dan maar gebruiken om mezelf te introduceren. Ben Antoine, 39 jaar alweer, woon in Nootdorp. Sinds begin dit jaar NABV lid, maar nog geen Skirm gespeeld ;-)  ... afgelopen weken wat intensiever aan het "inslaan" ... kan me voorstellen hoe vrouwen zich voelen als ze kleren kopen ... haha ... wat is er veel leuk spul zeg :-)    Over 2 weken eindelijk voor het eerst zelf airsoften ;-)

grt,

Antoine