Jump to content
Fredje89

upgraden specna arms SA-B13 Keymod 10''

Recommended Posts

Beste leden,

Ik ben momenteel in het bezit van onderstaande replica.
http://airsoftelite.nl/forum/34-primaries/?do=add#

Graag zou ik deze volledig willen upgraden maar daar ik er totaal geen verstand van heb, had ik graag eens jullie meningen gehoord.
Wat zouden jullie zoal veranderen aan deze gun? En wat past er allemaal ( zowel internal als external )?
Ten eerste zou ik enkele internal parts willen veranderen zodat hij nog beter en accurater schiet.
Maar ook external parts: wat is er zoal mogelijk? Vooral een red dot zou ik graag hebben, maar geen idee wat er past en wat er het beste is . Thanks!

specna arms.jpg

Hallo Fred, je stelt geen makkelijke vraag. Iedere techneut heeft zo zijn eigen ervaringen en lijstjes en je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Maar voor het beste moet je een hoop zelf doen, want dat kost tijd en handigheid.

Even simpel en makkelijk zelf te doen om accurater en verder te schieten:

- Lonex Hopup

- Maple Leaf Macaron 60 graden

- Maple Leaf Concave nub

- een nieuwe AEG barrel van nagenoeg dezelfde lengte, bv van Action Army, Maple Leaf, Prometheus, PDI, maar net wat je er voor uit wil geven.

De rest in de gearbox is altijd wel te verbeteren, maar dat moet je maar net nodig vinden.

Dingen als red dots zijn voor een ieder anders. Het gros haalt ze voor weinig van AliExpress. Maar er achter komen wel model jou het beste bevalt is een kwestie van uitproberen. Voor mij zijn dat bijvoorbeeld T1 types qua red dots.

instagram.com/mataairsoft - facebook.com/mataairsoft

Kijk ook 'even' (:P) in het Specna Arms topic. Daar is ook een hoop te vinden aan ervaringen en upgrade lijstjes.

Verder is het idd vooral eigen smaak. Wil je een lamp, laser, PEQ box, bipod etc. etc. etc. erop? Dat is net wat je zelf mooi en nodig vindt.
Mocht je nog rails zoeken voor op de zijkant of onderkant van je handguard, laat me het dan ff weten. Ik heb nog rails over van mijn B12 die ik niet meer gebruik :D

9 minuten geleden zei Solstice:

Verkeerde topic jonguh...

Mijne is nu onderweg. Hoop dat daar wel wat bij zit. Zou leuk zijn.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

Hij gaat op me Specna :P. Even andere vraag om dit het meeste hete topic is, zijn er mensen die iemand kennen met een CNC of goeie draaibank, wil eigenlijk wel eens kijken naar het beter maken van hop up windows op stock barrels maar ook ZCI voor R-hop installaties, ben bereid ervoor te betalen.

36 minuten geleden zei Solstice:

Op mijn werk kan ik wel wat draaiwerk voor je regelen. Freeswerk ook wel maar weet niet of die banken veel vrij zijn voor beunwerk. Zijn nogal dure jongens die over het algemeen 24/7 aan staan.

Hmmm, is natuurlijk ook niet makkelijk om even te vragen of je een voorbeeld kan laten maken. Wat voor kosten zou ik dan naar kijken, 10 euro per barrel is nog okayish maar heel veel meer wordt een beetje te gek.

@Solstice, het gaat om de barrelwindows van ZCI, ze zijn niet allemaal mooi recht wat vooral het rhoppen wat minder netjes maakt. Eigenlijk is het niet veel meer dan de randen recht afslijpen en de window heel misschien iets groter. Zal niet het meest boeiende klusjes zijn voor iemand die het kan

instagram.com/gw_mata - facebook.com/mataairsoft

2 uur geleden zei mata:

@Solstice, het gaat om de barrelwindows van ZCI, ze zijn niet allemaal mooi recht wat vooral het rhoppen wat minder netjes maakt. Eigenlijk is het niet veel meer dan de randen recht afslijpen en de window heel misschien iets groter. Zal niet het meest boeiende klusjes zijn voor iemand die het kan emoji14.png

instagram.com/gw_mata - facebook.com/mataairsoft

Die gozer kan wel aardig draaien ja, maar om die kamer te ruimen zou ik denk ik eerder frezen.