Jump to content
Freeksen

Waar kan ik mn replica het best laten upgraden?

Recommended Posts

Hi Guys,

Waar kan ik mn replica het best laten upgraden? Ik weet dat het makkelijk zelf moet kunnen, maar ik kom er nooit aan toen.......
Ben verder ook nog opzoek naar advies over welke upgrades wel en niet te doen

Ik heb een Specna Arms SA-A20

Ik zou het persoonlijk niet door een shop laten doen maar een handige Harrie hier op het forum. Shops zijn duur en de onderdelen welke ze gebruiken niet altijd je van het.

Wat wil je upgraden? Laten we daar eens mee beginnen.

instagram.com/mataairsoft - facebook.com/mataairsoft

Ok dat is het overwegen waard.

Ik heb zelf nog niet heel veel verstand van de internals van een airsoft apparaat, maar het idee is bij mij ontstaan om te gaan upgraden omdat mn bb's een afwijking naar links kregen. 
(waarschijnlijk omdat ik zelf slecht onderhouden heb)
Ik merkte ook dat mn fps steeds lager werd.

Ik zou de accuratie wat willen verbeteren, de fps zo dicht mogelijk bij het legale als kan (en konstant) en de range moet ook beter

Dat is niet veel meer dan de barrel groep aanpassen (Bucking, nub en barrel waarschijnlijk en mogelijk de hopup) en een tune-up van de cylinder groep.

Dit is niet echt spannend qua werk.bwaar kom je vandaan?

instagram.com/mataairsoft - facebook.com/mataairsoft

Je kunt het zo gek maken als je wilt. Zelf raad ik het eigenlijk altijd in stappen aan. Upgrade eerste de barrelgroep en je range gaat er op voor uit. Daar hoort jammer genoeg ook de cylinder e.d. bij, want zonder een goede airseal en een constante fps schiet het nog steeds belabberd. Heb je een idee wat je er aan uit zou willen geven?

Een indicatie van de onderdelen:

• Bucking/nub ~€20 (bijvoorbeeld Maple Leaf Macaron met concave nub, TNT TR Hop, Tru-Hop, etc)
  • Hopup ~€25 (een Lonex hopup werkt in elke Specna Arms zonder problemen)
  • Nozzle ~€5 (SHS MP5K nozzle - ja dit klopt, heeft met de lengte te maken, 21.0mm)
  • Cylinderhead ~€9 (Betere airseal, bv SHS)
  • Barrel kan je zo duur maken als je wilt, maar is niet evenredig aan performance. Duurder is vaak wel beter. Maar een barrel van gemiddeld €50 is al een hele verbetering.

Afhankelijk van de huidige staat van de onderdelen kan er een piston (€9) en pistonhead (€9) aan te raden zijn.

Bovenstaand heeft allemaal te maken met accuracy en range.

De andere kant van upgraden is trigger response en dat is een stukje pittiger en heeft echt wel wat kennis nodig. Een mosfet is naar mijn mening daar het begin van. Die heb je in verschillende smaken, drop-in en als soldeerklus in de bedrading. De eerste heeft bij mij de voorkeur aangezien dat weer wat andere kwetsbare onderdelen vervangt, die zijn echter ~€80+ terwijl de tweede bij circa €10 begint. Een mosfet zorgt er voor dat niet alle spanning van de batterij over de trigger contacten gaat en daarbij krijg je bij de duurdere modellen allerlei leuke functies om bijvoorbeeld een gearbox cycle elke keer hetzelfde te laten zijn. Plus als de rest van de gearbox aangepakt is kun je overwegen 11.1v Lipo's te gebruiken.

Als laatste heb je dan de gearsets (€25)en motor (€35). Dit zorgt er gewoon dat alles een stuk sneller draait en je schot eerder weg is.

Plus je bent wat kosten kwijt voor het werk natuurlijk, een shop vraagt al snel €50 per uur en om bovenstaand goed te doen ben je wel wat uurtjes verder. Mensen als ik doen het er bij in de avonduurtjes wat een stukje goedkoper is en zelf doe ik het voor een vast bedrag (je kunt de uren toch niet controleren). Over het algemeen is de kennis dan beter, het eindresultaat ook, maar de wachttijd wat langer :p.

Zoals je kunt lezen, keus zat. Ik zal je meteen zeggen dat een Specna Arms echt niet het moeilijkste is om aan te werken en er zijn er hier genoeg op het forum die met een klein beetje hulp en wat tips het prima zelf hebben kunnen doen. Eventueel wil ik het ook wel voor je doen, maar dat moeten we even kijken wat je precies wilt en wellicht een keer afspreken om je wat verschillen te laten zien. Vooral bij het tweede gedeelte geeft dit waarschijnlijk meer een idee van wat wat doet. (Ik zit bv in Assen)

Oh een potentiele naam genoot, voor de rest heb ik niks aan mata toe te voegen en zul je niet teleur gesteld zijn als je het bij hem laat upgraden. Voor de rest zijn de simpele upgrades zoals air seal en hop up en bucking relatief makkelijke upgrades en vergen ze niet veel meer dan dingen vervangen. Zowieso het stukje van een afwijking naar links met je huidige bucking komt waarschijnlijk doordat de bucking niet helemaal recht meer zit en daardoor de hop niet in het center wordt aangebracht en hij dus de spin lichtelijk naar links heeft, van daar de afwijking.