Jump to content
Rebelattack

Specna Arms DSG Lower

Recommended Posts

Ik had recentelijk een lege lower gekregen van Mata (daarvoor nog mijn dank) en wilde daar een extra lower voor bouwen voor indoor, oftewel trigger response, dus heb ik een DSG gebouwd en hierbij het resultaat:

Natuurlijk wel beetje controversieel met de huidige topics betreft RPS XD.

21 minuten geleden zei Solstice:

Klinkt altijd mooi! Welke rps haal je nu?
Niet bang voor het actuele topic over een maximale rps?
En wat kost naar schatting een ombouw zoals deze (aan geld en uren :P)?

Ik moet nog steeds de RPS checken, heb nog wat air seal issues waar ik al wat dingen voor heb aangepast maar morgen of donderdag pas weer tijd voor een chrono momentje. Ik ben niet bang voor de topics, ik zie toch veelal mensen tegen zijn die zelf nog nooit een replica hebben open getrokken en dus geen benul hebben van upgraden (op ACN dan) en daarbij is me DSG puur CQB, plus het feit ik schiet toch veelal semi, full auto is leuk, maar super nuttig is het toch niet behalve als schrik materiaal. 

Kosten vallen eigenlijk wel mee, maar ligt zoals altijd aan wat je er aan uitgeeft, in principe is het enigste wat je nodig hebt een DSG gear van SHS is die rond de 15 euro, een sterkere veer ook nog eens 10-15 euro, metal rack piston dus 10 euro max en dan de motor 30 euro en een fet maar goed ik draai nu een zelf gemaakte van 5 euro en die doet het prima. Ik bedoel als je dan een siegetek hele set of losse gear haalt gaat dat royaal omhoog en je nog een duurdere motor haalt en nog meer vervangt ben je ook veel meer kwijt. Tijd kan een hoop zijn of net zoveel als een gemiddelde gearbox, als je alles installeert en je test het en het loopt goed en de FPS is goed dan ben je klaar, maar als je semi issues of FPS issues etc hebt ja dan kan er wel wat meer tijd in gaan zitten.

Het zal idd nog wel ff duren voor we Belgie volgen. Al is B&A er wel mee bezig geloof ik.
Er zit wel wat in maar vind die sound altijd zo vet.

Maar thanks voor de info, was er ff benieuwd naar zoals te lezen het Specna topic.
Zal het zelf bij een HT motor en miss wat gears houden denk ik ;)

Ik heb er niks op tegen maar hoe mensen het benaderen zint me niet. Ik zie liever een semi lock zoals bij wild mountain dan een rps limiet.

Haha is ook meer dan prima, me outdoor kit voor deze replica runned ook gewoon een shs 16 tpa motor met een 18:1 gear set, zit dan met een 11.1 op die 25 rps maar heb zelf 3rd burst geprogrammeerd gezien ik vooral semi gebruik. 

Ik vind het brt gehalte ook wel cool maar voor mij is het vooral de semi die op een dsg bijna niet te evenaren is.