Jump to content
Rebelattack

SOPMOD Block 2 M4A1 RISII (14.5 Inch) Build

Recommended Posts

Een tijdje geleden heb ik 2de hands een custom specna arms overgenomen met het idee deze zelf eerst intern te upgraden en dan er mee te gaan spelen. Uiteindelijk na een tijdje er tegen aan te hebben gekeken beviel de look me niet en was het idee hem te tunen en daarna maar weer door te verkopen. Fast forward 2 maanden later en ik had nog geen geïnteresseerden, dus besloot ik om er toch maar zelf wat mee te doen. Dit werd uiteindelijk het maken van de langere rail versie van de Block 2 upper receivers uit het SOPMOD programma.

De eerste stap was het omtoveren vangroene receiver terug naar zijn oorspronkelijke kleur:
02wPZYvl.jpg?1
En met wat beits kwam dit eruit:
LkMalABl.jpg?1
Niet helemaal perfect en er zitten her en der nog wat plekjes, maar het is een verbetering in mijn opzicht. Wel fijn dat natuurlijk de laser etchings (safe, semi en auto) zijn blijven zitten. 

Nu de receiver klaar was, had ik natuurlijk nieuwe externals nodig om de replica om te bouwen naar de specifieke upper uit het SOPMOD programma. Ik heb hiervoor veel gebruik gemaakt van het SOPMOD topic van AAC. Op basis van dit topic heb ik de volgende parts gekozen:
- Nuprol BOCCA Series 2 12 inch rail, deze is qua prijs goed te doen (in de UK), is correct qua bouw en de kleur komt het dichtst overeen met de Madbull licensed DD rails.
- PTS EPG-C Grip, voor de echte wordt er een Magpul MIAD gebruikt welke een mooie tail heeft, die is er ook van PTS (Magpul) (de EPG) maar ik vind deze toch net wat fijner.
- Magpul CTR Stock (repro), wil hiervoor in de plaats nog een VLTOR (Repro) installeren, zodat ik niet op beide SOPMOD builds een CTR heb.
- Big dragon, 10.5 & 14.5 Inch two part outer barrel, pretty much een outer barrel die past, de correcte lengte is en niet te duur, fijne is dat ik er een 10.5 inch van kan maken en daarmee een Mk18 als ik dat zou willen.
- SHS Low Profile Gas block
- 5KU 218mm gas tube
- Barrel shims, voor de correcte mounting van de rail en het strak vast zetten van de outer barrel.
- KAC M4 QD flash hider, jammer genoeg verkeerd gemonteerd qua orrientatie, maar ik heb er loctite voor gebruikt en krijg hem zelfs na verwarmen niet meer los, dus kijk daar in de toekomst weer eens na.
dnM2r5gm.jpgt7iagHUm.jpg

Al deze parts resulteren uiteindelijk in de volgende look:yPQAf6k.jpg?1
https://imgur.com/a/1QRcw

Nu hij extern er helemaal uitziet zoals ik wil ga ik hem intern ook nog onder handen nemen, ik ga er 13:1 gears in plaatsen met een 28 TPA motor. Dit zou moeten resulteren in een super snelle trigger response, maar met een nog sociale rate of fire van rond de 25 RPS op een 11.1V. Voor de rest zal ik de air seal optimaliseren, een mosfet plaatsen voor de 11.1V en het tunen en dan zal hij helemaal klaar zijn.

Goed bezig Rebel ;)

Die Nuprol DD RISII rails zien er igg goed uit, past ook de M203 barrel mounted onder ( de rail mounted lijkt nergens op) en staat daar bovendien heel erg goed mee!                            Ga je nog wa met je receiver doen ?  ik zou hem toch 's overspuiten in zwart, momenteel ziet hij er erg afgeragd uit , en  heb je meer een old school M4 look, maar tegenwoordig zijn die coatings duurzamer, en zie je niet zo vaak meer van die zwaar afgesleten M4's,  en ben je inneens ook van dat afzichtelijke  logo af ;)

Je FH niet meer los te krijgen, hoe warm heb je hem gemaakt , en met wat ?

Mooie M4 versie, waar ik ook nog wel zou durven aan beginnen, benieuwd hoe je hem verder gaat optuigen, hou me in alle geval aanbevolen voor advies ;)

Thanks, ja klopt, maar jammer genoeg is dat dan puur een blok beton extra onder de replica gezien we in NL de granaten niet mogen hebben XD. Ik wilde eigenlijk een soort sand color erover spuiten en dan deze weg poetsen in een soort weathered look. Een groot deel dat je ziet is ook een wit spul wat is achtergebleven van het afbijt van het verf verwijderen en wat ik er bijna niet af krijg, spuiten is ook een optie, maar eigenlijk wil ik hem eerst nu afmaken en er mee spelen. Mogelijk ook dat ik gewoon een clean specna receiver haal bij gunfire en het daar in opbouw en hier weer wat anders opbouw.

Ik heb mijn hittepistool voor krimpkous gebruikt op de 550 graden C setting voor een lange tijd totdat ik een viskeuze vloeistof er tussen uit zag lopen en ik mijn fikken verbranden, maar ik krijg moeilijk grip erop zelfs met tangen en daarbij strip ik de verf van de outer barrel :(.

8 uur geleden zei killaz:

Sociale Rate of Fire? :-P

Is dit die Specna die je een tijdje te koop had staan ook op Airsoft.nl? Succes met het project!

Nou ja gezien de posts op facebook en ACN wordt blijkbaar een hogere RPS niet meer gewaardeerd :|. Ja dit is die specna, ik was klaar met wachten en wilde graag deze replica dus anders moest ik weer nog een receiver los kopen enzo dus dan maar deze.