Jump to content
Centaur

Nieuwe headset: nacre quietpro of code red?

Recommended Posts

Ben op zoek naar een andere headset voor bij de baofeng uv82. Ztac is rommel en opsmen earmor te bulky waarbij de externe audio te snel dicht slaat. Liefst nacre quietpro maar die heeft volgens mij geen Kenwood style connector?

wellicht een code red bone conduction headset met boom mic ook een optie. Wat zijn jullie ervaringen? 

Ik meende op een ander forum een opmerking van @Flash te zien dat hij een quietpro met baofeng radio heeft?

hoor graag jullie tips. Naast de Ares amoeba gebruik ik een sniper, dus een low profiel headset zou prettig zijn..

Hey Centaur,

De Nacre Quietpro is een optie, maar dan moet je een verloopkabel naar Kenwood scoren. Daarnaast kan de impedantie (zover ik me kan herinneren) tussen het echte spul en een China portofoon voor problemen zorgen, denk aan (te) zacht ontvangst enzovoorts. Dan kan je beter een zTactical Nacre knock-off halen voor je UV82. Die zal overigens met Kenwood te scoren zijn.

Bone conducting werkt redelijk, maar na uitbunding getest te hebben met teamgenoten merk ik dat het toch niet zo duidelijk overkomt als via een 'normale' microfoon. Je kan er wel mee fluisteren. Getest met de Code Red set.

Als je een low-profile headsetje zoekt die geluid oppikt en harde klappen dempt die ook nog eens goedkoop is dan kan je kijken naar de Howard Leight Impact Sports. Must-have: de gel-pads, want anders worden ze op den duur oncomfortabel. Aan te sluiten d.m.v. een 3,5mm audio-jack op een PTT.

Alternatief voor de Howard Leights is de MSA Supreme Pro-X. Afgelopen zomer het verschil mogen ondervinden van de zTactical Sordin en de echte MSA en wow. Overduidelijk top kwaliteit, nauwelijks ruis (waar de zTactical gewoonweg kut is), gewoon goed. Wederom de tip om gel-pads te scoren voor comfort. Dit is de wat duurdere route.

Na een aantal zaken geprobeerd te hebben en getest kom ik zo'n beetje 'full circle' terug op een schouder PTT met 3,5mm audio-jack naar een 'FBI' oortje, al koppel ik het oortje dit keer aan een SureFire CommEar plug voor het comfort. Gewoon 360 graden gehoor, geen warme/knellende kap op mijn kop en wel communicatie.

Alle bovengenoemde opties zullen zover ik weet geen problemen opleveren met je sniper of je Ares.

De goedkope uitvoering van de dual ptt van baofeng. Ik heb de zwaardere single ptt in bestelling omdat de microfoon in de huidige variant sowieso niet zo heel best is. Hoop dat de duurdere single ptt beter is. Daarna misschien extra ptt erbij in bouwen omdat de dual ptt van de baofeng uv82 wel heel erg handig is.

overigens treedt de storing ook op als ik de porto helemaal loskoppel en in de buurt van Mn headset ga sta zenden. Ik wil de antenne in de toekomst verleggen naar achterop Mn vest maar hij zal altijd in de buurt van de headset zijn. Hoop dat Amazon de leight terug neemt😊

en dan denk ik toch maar de dure msa sordin proberen🤨