Jump to content
Solstice

Battlebelt op zijn plek houden

Recommended Posts

Mijn battlebelt heeft de neiging om te zakken na een poosje spelen. Nu zit mijn beenholster hier ook aan vast en kan daardoor ook afzakken, met als gevolg dat de demper op mijn pistol de grond raakt. Dat willen we natuurlijk niet. 

Hoe zorgen jullie ervoor dat het allemaal een beetje op zijn plek blijft? Lees wel eens wat van belt keepers maar ben benieuwd wat jullie daar evt. voor gebruiken.

Cheers!

Had hetzelfde probleem. Heb meerdere belts geprobeerd, van een TT belt, WAS tot een HSGI Grip, maar het probleem bleef terugkeren.

Gebruik nu een TMC belt (zie foto beneden) met een binnenriem en eindelijk is het probleem opgelost. Mocht je graag je huidige belt behouden dan zijn belt keepers of suspenders (of combo?) de enige oplossing, maar vond deze oplossingen zelf in de praktijk niet ideaal.

tmc-175-inch-lightweight-gunfighter-tact

Had hetzelfde probleem. Heb meerdere belts geprobeerd, van een TT belt, WAS tot een HSGI Grip, maar het probleem bleef terugkeren.
Gebruik nu een TMC belt (zie foto beneden) met een binnenriem en eindelijk is het probleem opgelost. Mocht je graag je huidige belt behouden dan zijn belt keepers of suspenders (of combo?) de enige oplossing, maar vond deze oplossingen zelf in de praktijk niet ideaal.

tmc-175-inch-lightweight-gunfighter-tactical-belt.jpg

Dit is mijn belt nu. Het leek mij het simpelste om hem aan de binnenzijde vast te kunnen maken aan mijn normale broekriem. Alleen de binnenzijde van de belt heeft geen gaten of ogen waar ik iets mee kan. Er zitten wel oogjes aan de bovenkant maar dat is voor een H-harness denk ik.

Ik heb een beetje geëxperimenteerd door hem d.m.v. die oogjes aan mijn plate carrier vast te maken maar dat is ook niet ideaal.

Mijn schoonzus is goed met een naaimachine, misschien moet ik haar even lief aankijken voor een paar belt loops op maat :)6bd032af6709eee18bf066b103f9fefa.jpgc6073b9997662129a08e6c0c97d0631b.jpg

Sent from my E6853 using Tapatalk

Al wel eens gekeken naar andere holsters? Een beenholster moet je een beetje zien als een noodzakelijk kwaad voor eenheden die te vol zitten of niet anders kunnen.

Ik heb ooit een soortgelijke belt gehad en bij mij was vooral het beenholster een issue. Nu draag ik of het holster op de belt of een low ride paneel met holster (kan bv ook aan de broekriem onder de PLB, evt met 1 strap over de lies). Probeer ook eens of je holster te dragen valt met 1 strap, waarbij je het holster een stuk hoger draagt dan halverwege je bovenbeen.

instagram.com/mataairsoft - facebook.com/mataairsoft

Al wel eens gekeken naar andere holsters? Een beenholster moet je een beetje zien als een noodzakelijk kwaad voor eenheden die te vol zitten of niet anders kunnen.  

Ik heb ooit een soortgelijke belt gehad en bij mij was vooral het beenholster een issue. Nu draag ik of het holster op de belt of een low ride paneel met holster (kan bv ook aan de broekriem onder de PLB, evt met 1 strap over de lies). Probeer ook eens of je holster te dragen valt met 1 strap, waarbij je het holster een stuk hoger draagt dan halverwege je bovenbeen.

Ik heb het holster al zo hoog mogelijk afgesteld als hij kan. Ik denk inderdaad ook dat mijn holster de riem omlaag 'trekt'. Ik beredeneerde het denk ik vanaf de verkeerde kant.

Mijn holster zakt niet door mijn riem die afzakt, maar mijn riem zakt af doordat het holster zakt.

Ik heb een Condor Tornado holster met 2 beenstraps en die houden hem dus wel naar beneden zodra hij is afgezakt maar dus niet op de hoogte waarop ik hem afstel

Net even geprobeerd om het holster om mijn PLB heen vast te maken met een van de vele klittenband lappen klittenband die erop zitten.

Dat past opzich best maar vind hem nog wat teveel wiebelen. Zie foto 3, 4 en 5.

Uiteindelijk wil ik een opzetje die een maat van mij ook heeft. Zie foto 2.

Ik denk dat dat ook is wat jij bedoelt Mata. Een kleine plaat op zijn been waar een soort snelwissel systeem op zit voor verschillende holsters. Zie foto 6 en 7.

Insider tip: nooit zo'n post maken op je mobiel. Wat een hel dit.

3e46109fffac73195c0c7e2f24362095.jpg

022c8df7022ad78f17afd4fca2e35614.jpg

689c97c8131ca145c3772677ddf41f7e.jpg

8wzXOkp.jpg

LnbHQml.jpg

c5cf52f6ec8ab5c263f1b31ac5b33482.jpg

9905f8cfc3c7623c8803ab06fc354f61.jpg

Ja dat laatste is een safariland achtig holster. Zoiets bedoel ik. Holsters met 2 straps zitten eigenlijk altijd te laag. Ook ivm het trekken van je sidearm, je kantelt dan je torso om er bij te komen.

Ik denk dat het ook een beetje een combinatie is van de PLB belt en het holster. De padding en breedte geeft ook wat mee als je het holster er om heen hangt. Ik gebruik ook een TMC Modulair belt zoals hierboven al genoemd en dit zitten toch iets strakker en vaster op de heupen.

Ja dat laatste is een safariland achtig holster. Zoiets bedoel ik. Holsters met 2 straps zitten eigenlijk altijd te laag. Ook ivm het trekken van je sidearm, je kantelt dan je torso om er bij te komen.

Ik denk dat het ook een beetje een combinatie is van de PLB belt en het holster. De padding en breedte geeft ook wat mee als je het holster er om heen hangt. Ik gebruik ook een TMC Modulair belt zoals hierboven al genoemd en dit zitten toch iets strakker en vaster op de heupen.

Ik ga er eens een beetje mee aan het proberen.
En anders maar wat andere spullen op de verlanglijst zetten ;)

Sent from my E6853 using Tapatalk

Ik draag een riem in mijn broek en daaraan hangt mijn dropleg holster. 
Mijn battle belt is gewoon genoeg aangespannen zodat hij mooi op mijn heupen hangt. Als mijn dumppouch vol zit met 3 GBB pistol mags en 6 mid caps, dan zakt hij nog niet af. 

Zorg wel dat de riempjes van de battlebelt niet vanzelf lossers kunnen, want dan gaat ie uiteraard afzakken. 

En hangt nooit je dropleg ook vast aan de battle belt, want dan gaat alles serieus slingeren bij het lopen. En draag ook je dropleg zo hoog mogelijk. Hoe hoger op het been, hoe minder last je zult hebben bij het lopen :-)

Ik ga hem idd sowieso niet meer aan mijn belt en been vastmaken.
Ik probeer hem nu direct op mijn belt te dragen of, zoals jij zegt,  de bovenste loop aan mijn broekriem te maken. Dit doe ik tot ik mijn kydex holster af heb.

Waar ik die ga plaatsen moet ik nog even uitvinden door ermee te skirmen en kijken wat fijn is.
Zoals die maat van mij heeft lijkt me opzich wel fijn, alleen dus even afwachten welke positie ik het holster uiteindelijk wil geven.