Jump to content
WHaTeVeR

KWA H&K USP .45 (full auto question)

Recommended Posts

Hallo,

 

Enige tijd geleden kocht ik mij de KWA H&K USP .45,

toen ik de eerste keer het pistool testte schoot het (for whatever the reason) full auto voor de eerste 2 a 3 magazijnen. Nogal imposant en best wel interessant.. ^^

Het grappige is dat ik bij aankoop 2 van die USP's heb gekocht en het gaat hier dus wel degelijk om een fabrieksfout ofzo want dit gebeurde enkel bij 1 van de 2 pistolen.

Iemand toevallig al iets gelijkaardig voorgehad?

Wat opzoekwerk op internet proberen doen hieromtrent en er zijn filmpjes in circulatie van dezelfde USP die full Auto schiet.

 

Van een handelaar ben ik ook te weten gekomen dat de full auto versie normaal voor landen zoals de VS bedoelt is, omdat de normen daar soepeler zijn. Ik vertelde hem ook dat ik het pistool in Polen had gekocht (was daar op vakantie), hierop antwoordde hij me dat het mogelijk om modellen voor dergelijke markten gaat die daarna aangepast worden en daarna verscheept naar landen met minder soepele reglementering. Waarbij dus die aanpassing in mijn model, mogelijks in het begin nog niet goed op zijn plaats geklikt zat of zoiets?
Ook best wel eigenaardig is het FPS verschil van beide pistolen, de ene schiet 350fps de andere 320fps. (dus 30fps verschil standaard uit de doos?)

Ondertussen al een 3 tal keer mee gaan skirmen, nog geen problemen mee en vind ze best wel goed.. Maar 3 skirms is natuurlijk geen referentie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het zelf nog nooit gedaan maar wel een keer gemerkt dat mijn Army R27 even op full auto ging toen ik er een beetje mee aan het prutsen was. Daarna verder geen 'last' meer van gehad.

Zover ik hier kan lezen is het zeker mogelijk om je pistol te modden naar full-auto. En zo ook met de KSC/KWA USP.
Zo'n aanpassing lijkt me een kwestie van een pinnetje ergens weg frezen en klaar is Kees. Maar het zou wel eens meer ingewikkeld kunnen zijn.
Ik kan de foto's van die beste man niet openen omdat mijn werk niet wil dat ik die site bezoek <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal vanavond eens een paar fotos van de binnenkant van die usp uploaden.
Ik denk dat ik weet welk pinnetje je bedoelt, het probleem met frezen is dat je enkel met een auto pistool overblijft en vermits de meeste terreinen waar ik speel oftewel single shot, oftewel auto buiten en single binnen regels hanteren.. :) Dan zou de enige optie zijn om constant met 2 pistolen rond te lopen. Dan kom ik nu al een pistool te kort want 1 van de 2 was (is) voor mn vriendin.. :/ Nu vermits dat pistool even auto schoot en daarna single zou het mogelijks wel aanpasbaar zijn zonder only full auto. Maar technisch kan ik enkel gokken.. :)

Ook nu de laatste 2 skirms nogal wat problemen gehad met die USPs, hopelijk door de temperatuur.. Soms niet feeden en vooral quasi constant de slede die niet volledig terug klikt na schieten, eerste kwart mag ok en daarna problemen.

Ze zijn nog maar 4 skirms oud dus ben er voor het moment wat dubious over. Ze voelen goed en kwalitatief, niet gelijk de meeste pistolen die zeer 'plastic' aanvoelen. Maar dat zegt natuurlijk niet alles. Ik dacht dat KWA best goed was in GBB greengas..? Hiervoor enkel CO2 gehad en dus temperatuurproblemen zijn ook relatief nieuw voor mij.. (meh) Ik hoop dus dat het temperatuur is en niet mis functie :/ :/

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minuten geleden zei WHaTeVeR:

Zal vanavond eens een paar fotos van de binnenkant van die usp uploaden.
Ik denk dat ik weet welk pinnetje je bedoelt.

Ik weet niet of het een pinnetje of heveltje is die je moet aanpassen. Maar als ik er over nadenk gok ik dat het zoiets zou moeten zijn.
Iets houdt de boel tegen om gelijk weer door te gaan nadat de slide weer terug op zijn plek is. Zal per replica wellicht iets verschillen, maar als je het onderdeel weet te traceren die daar voor zorgt dan zou je die moeten kunnen aanpassen zou je zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat betreft je KWA USP, die vind de huidige temperaturen niet leuk. Als ik me goed herinner liet ik hem standaard onder de 10 graden al thuis. Dus momenteel kun je een hoop issues krijgen. Zelfs met bv Nuprol 3.0.

 

Met wat warmer weer nooit problemen gehad. Op een gebroken trigger na (bekend probleem bij de KWA USPs).

 

instagram.com/mataairsoft - facebook.com/mataairsoft

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/19/2018 at 2:33 PM, mata said:

Wat betreft je KWA USP, die vind de huidige temperaturen niet leuk. Als ik me goed herinner liet ik hem standaard onder de 10 graden al thuis. Dus momenteel kun je een hoop issues krijgen. Zelfs met bv Nuprol 3.0.

Heb ze zonet even nagekeken en de cilinder schoof bij beide zeer stroef over de piston.. (zo stroef dat hij de slede blokkeerde in het terug gaan, en dat bij beide pistolen) :/
Normaal zou die toch bij elk schot een lichte dosis olie krijgen vermits dat gas net daar rechtstreeks door gaat? Of dus net ook door de koude..? :/

Wat olie over gedaan en lijkt nu (binnen bij kamertemperatuur) terug deftig te functioneren..

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/19/2018 at 10:39 AM, Solstice said:

Ik weet niet of het een pinnetje of heveltje is die je moet aanpassen. Maar als ik er over nadenk gok ik dat het zoiets zou moeten zijn.
Iets houdt de boel tegen om gelijk weer door te gaan nadat de slide weer terug op zijn plek is. Zal per replica wellicht iets verschillen, maar als je het onderdeel weet te traceren die daar voor zorgt dan zou je die moeten kunnen aanpassen zou je zeggen.

Er is die glock 18 die standaard full auto schiet. (kan nu even de producent niet herinneren, maar veel mensen hebben die) ^^

Bij die Glock dien je de slede achteruit te trekken en dan kan je daar een metalen cirkel/pin verschuiven van positie. (links single en meer naar het midden full auto)
En als ik het goed begrijp, naar beneden geduwd (door bv in die Glock hem naar het midden te schuiven of in andere modellen weg te frezen) zorgt ervoor dat het klik systeem dat tegen je pistool mag klikt om gas te lossen voor een schot, iedere keer terug gaat naar begin positie na het lossen van een schot.

Ik heb hier 3 fotos upgeload en datzelfde pinnetje aangeduid. In vergelijking met die Glock zit het bij mij ondersteboven.. :)

Van de zijkant, dat pinnetje dat bij die glock in de binnenkant van de slede zit.

https://ibb.co/hoAOt7

Van bovenaf, zie je het pinnetje dat verbonden is aan de trekker die tegen het magazijn aantikt om gas te lossen. Als het pinnetje naar beneden klikt klikt de trekker automatisch terug, anders blijft die in aangetikte positie staan.
https://ibb.co/hR54JH

De onderkant van de slede, en het deel aangeduid waar het pinnetje in beweegt.
https://ibb.co/kHHgfn

 

Dus mijn (vermoeden) is dat als die pin naar beneden blijft (of een kortere cyclus zou hebben) het pistool full auto zou schieten..?

Iemand die me 100% zeker kan bevestigen dat ik het juist heb, of indien fout me kan corrigeren? :)

 

EDIT: Nu ik dat pistool wat beter begrijp :) begrijp ik dat het dan helemaal niet meer zou schieten..

This was usefull..!

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Maart3n said:

Leuk om deze thread ook hier te vinden. Klopte mijn theorie dat de trigger disconnector verwijderen hem full auto zou maken?

Groetjes, van Reddit.

Ik dacht al Maarten is eerder een naam van hier :)

Je theorie zit er spot op!

Wel 2 problemen maar 1 ervan is niet noodzakelijk door de aanpassing..

Eerste is dat de slide catcher de slede niet vangt als het magazijn leeg is, dat hebben ze niet als je ze eerst opgewarmd worden dus das een easy fix.. Dus nog gevoeliger bij koude vermoed ik.. :) :/
Tweede probleem is de spreiding, maar dat kan ook veroorzaakt zijn door het feit dat ik ze een paar dagen geleden extreem heb geolied..
Heb er 3 magazijnen mee geschoten en het leek wat te beteren, dus ik hoop dat het te veel vet is, zal ze deze week nog wel eens wat beter kuisen en dan nog eens testen.

En dan laatst heb ik nog een kleine bedenking om het op deze manier te gebruiken, omdat dat stukje dat ik er van tussen heb gehaald, ik vermoed dat ik in de plaats een soort van spacer dien te plaatsen. Alles blijft op zijn plaats zitten nu, maar ik denk dat het mogelijks meer frictie en dus snellere slijtage kan veroorzaken als je er geen vervanging voor plaatst.

Die hamer gaat nu ook full auto en slaat vlak daarnaast..

Best wel imposant, moest nu blijken dat ie consistent schiet qua groeping :) Zoek ik me een cqb event waar full auto mag.. :)

Many thx man!

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Solstice said:

Kijk aan. Ben wel benieuwd of elke pistol zo'n heveltje heeft. Ga eens kijken bij de mijne.
 

Hieronder Maarten zijn uitleg die ik uit gemak copy paste ;)

'Pull the slide off the frame, cock the hammer, pull trigger, hold it down. Now find the trigger reset, it should be on the right off the hammer, if you push it down it will click and disconnect the trigger from the hammer. Check this by pulling the hammer back with the trigger still held back, it should stay cocked.

If the slide never hits the reset it will not lock the hammer back and essentially fire full auto. There might however be a problem if the slide doesn't move forward fast enough since the hammer will just ride on the back of it and it might light strike.

There's a few ways to disable the reset. grinding away the part of the slide that trips it, might be the easiest but least reversible method.'


Dus hierboven een goede uitleg hoe je dat stuk kunt identificeren ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je slide lock probleem een gevolg is van zowel de net iets lagere snelheid van je hamer en van veel snellere magazine cooldown. Ik heb met ie van mij op single fire ook al een paar keer gehad dat de slide niet lockte omdat er niet genoeg gas uit het magazijn kwam om hem ver genoeg naar achteren te duwen. Sterker nog, hij heeft zelfs een keer een 2 shot burst geschoten omdat de eerste niet eens genoeg gas gaf om de trigger disconnector te trippen.

Nog een vraagje, hoe heb je de disconnector er uiteindelijk uit gekregen? Moest daarvoor de hele hammer assembly eruit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enkel dat pinnetje eruit slaan:

https://imgur.com/a/Wh7bu


Daarna kan je de disconector er gewoon voorzichtig van tussen prutsen. (die zit verankerd door de pin, maar rust enkel op je trekker systeem, zit dus niet aan elkaar verbonden)
De pin en alle stukjes die nu los liggen terug op hun plaats, de safety moest ik wat naar beneden duwen om die pin terug op zn plaats te krijgen. Dat veert wat omhoog wanneer je de pin er eerst uithaalt. Voor de rest lijkt het een simpele procedure maar het pakt wel makkelijk wat tijd in beslag, op een skirm even snel van semi naar auto switchen zal geen optie zijn :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×