Jump to content
stanjojo7

Upgraden van Cyma MP5K

Recommended Posts

Hallo beste forumleden,

Tijdje terug een cyma mp5k gekocht als main CQB replica. nu is de triggerresponse echt te langzaam voor mij. Deze wil ik nu upgraden. Maar het enige wat mij aangeraden werd was een 11.1 lipo. Ten eerste, waar wil ik dat ding kwijt, en waar koop ik er een die past... iemand ervaring met het upgraden of iets dergelijks?

Het probleem is dat als ik maten invul, geen batterij krijg met die maten. Dan zijn het ineens grote blok accus of nunchuck modellen. Internals worden ook wel vervangen, maar wil gewoon weten welke onderdelen te gebruiken. Dus hoop dat iemand al eens een mp5k geupgradet heeft

Dan wordt het of extern iets gebruiken of goed zoeken, zouden als het goed is wel lipo's voor moeten zijn maar niet in verdiept. Qua internals is het een V3 gearbox, SHS, Lonex en nog andere zijn goed, maar dan kan ik nog wel honderd merken op noemen. Also wat wil je er mee bereiken, kan er een DSG van maken heb je fantastische trigger response maar het is maar de vraag of je dat wilt.

Leuke dingen MP5k's, maar ruimte voor de batterij is een drama jammer genoeg. Ik heb er zelf uiteindelijk voor gekozen de batterij naar buiten te brengen. Ik heb de variant met stock dus daar zit deze nu in een stock pouch en mogelijk in de nabije toekomst is een soort van batteryboz. Als ik het me goed herinner kreeg ik er een 1200 of 1300mah nunchuck in. Waarschijnlijk is je beste optie om het bij een airsoftshop even uit te proberen. Ik ben zelf niet verder gegaan dan 7.4 tot ik de batterij extern had.

Een andere reden voor mij om de batterij naar buiten te brengen was de bedrading voorin. Dit verknalde altijd mijn hopup instellingen (was een Galaxy MP5k, misschien is JG wat robuster ).

Mijn setup qua internals, AoE aangepast, shimmen, smeren, airseal maximaliseren en geradiused.

- SHS MP5k nozzle

- SHS 13:1 gears (shortstroked)

- SHS 16TPA High Torque motor

- Willekeurige mosfet

- M130 veer als ik me niet vergis

Ik heb uiteindelijk iets meer aangepast, maar dat was met onderdelen uit andere replica's. Was niet perse nodig in mijn geval.

instagram.com/mataairsoft

Bedankt voor de reacties, laatst er al een 11.1 aan gehangen en dat veranderde al een hoop, maar de triggerpull blijft dezelfde lengte. Ik nog net geen hair trigger response hebben maar wel naarbij (aangezien cqb altijd single only is). Een stock is al onderweg als het goed is, zo'n klapkolf. Kijken als die binnen is of die te modifyen is of er iets op maken voor de 11.1 lipo. Qua mosfet dan gewoon een in line nemen, of een triggerboard mosfet/controller?

Trigger pull verminderen durf ik je niet mee te helpen. Aangezien het hetzelfde als met een AK is en dat sowieso al irritanter is met plaatsen.

Qua Mosfet ligt het aan de ruimte die je hebt. Voorkeur zou natuurlijk in de gearbox zijn (wat dacht je van een Titan V3? :), kun je trouwens ook de trigger pull mee instellen). Ga je met 11.1 extern dan kan het natuurlijk ook inline (let wel dat je dan nog de trigger contacten moet bedragen, die plug&play fets doen weinig aan bescherming als ze niet nog een contactdraad hebben.

Hoe dan ook, goed de gearbox nalopen en waarnodig versterken. 11.1v is nagenoeg bij iedere stock replica af te raden.

instagram.com/mataairsoft