Jump to content
JuztNick

Speca Arms SA-H03

Recommended Posts

Hallo allen,

Ik ben van plan te gaan starten met Airsoft, en ik heb de volgende replica gezien: https://gunfire.nl/product-dut-1152212514-Replika-karabinka-SA-H03.html
Nu ben ik benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met de specifieke replica, en met specna arms in het algemeen. Graag zou ik hier wat meer over horen. Wil het wel op dit type AA houden omdat ik dat gewoon een mooi ding vind :D. Zou dit een goed start wapen zijn? En wat zijn jullie meningen hierover? 

Hoop graag reactie's tegemoet te zien.

Groet Nick

Als eerste in NL noemen we het geen wapen, maar een replica of AA, dan ten tweede is dit eigenlijk geen HK416, maar een M27, wat natuurlijk wel hetzelfde gas systeem gebruikt, maar qua looks totaal niet hetzelfde en ten derde, als je een HK416 wilt moet je even door kijken in de H0X series waar meerdere correcte HK416's zijn zoals de H02 welke een HK416D is met een 10.5 inch barrel, de H01 als je de Hk416C wil oftewel CQB variant en dan nog de H05 wat de HK416D is met een geissele rail repro.

Ahh.. naar mijn weten wa dit ook een 416. Dank voor de correctie. Ik heb wel al naar de andere modellen gekeken. Maar ik vind de langere loop zoals de sa-h03 heeft toch wat aantrekkelijker. Ben je verder wel goed te spreken over specna arms en zou de sa-h03 een goed begin wapen zijn? 

Google maar op M27 dan zie je het meteen. Jammer genoeg maken ze niet de HK416D met de 14.5 inch barrel, je hebt dan twee opties, de H02 kopen en dan een stuk outer barrel halen die correct is en zorgt dat het op een 14.5 inch lijkt of sparen en voor 380 een HK416D met 14.5 inch barrel van VFC halen in Duitsland, hier dan de selector plate en veer van vervangen (20 euro totaal) en dan heb je een lange barrel en een beest van een replica.

Na even te denken wil ik het toch op deze replica houden. Dan heb ik het qua naam verkeerd maar toch afgaande op uiterlijk blijft dit mijn voorkeur hebben. Heb hierom de post even veranderd. Tof om meteen te zien dat mensen te hulp schieten en me proberen wat dingetjes bij te leren. 

Wat betreft Specna Arms. Er is hier een ervaringen topic met zijn tig pagina's welke nagenoeg positief zijn. Intern en extern is er niets beter in deze prijsklasse (meningen willen verschillen, maar ik ben iemand met genoeg ervaring in tig merken, mijn merk is Specna Arms). En kijk je aub niet stuk op barrellengte buiten de coolness factor. Het doet namelijk niets met precisie en afstand. Het is vooral uiterlijk en wendbaarheid waar je keuzes in dient te maken.

Op 19-11-2017 om 00:11 zei JuztNick:

Na even te denken wil ik het toch op deze replica houden. Dan heb ik het qua naam verkeerd maar toch afgaande op uiterlijk blijft dit mijn voorkeur hebben. Heb hierom de post even veranderd. Tof om meteen te zien dat mensen te hulp schieten en me proberen wat dingetjes bij te leren. 

Ik ben ook van plan deze te kopen. Wat zijn je ervaringen? Ik lees ook wisselende verhalen over mid caps die niet passen. Heb je hierover nog een dikke tip?

Zelf ben ik ook enorm fan van Specna Arms. Je koopt voor niet teveel geld een prima replica waarmee je zelfs stock goed mee kan komen.

Maar voor mij is airsoft aan de ene kant het spelen en aan de andere kant het sleutelen. Uiteraard kan je dat ook aan een VFC of TM doen, maar daar is de winst een stuk kleiner, dus met een Specna heb je voor een gunstige prijs een uitstekende basis te pakken!

Wat betreft mag's die niet passen zal het waarschijnlijk gaan over het feeden, dat kan idd een probleem zijn. Zelf speel ik in mijn Specna's met de Ares Amoeba 140 rounds midcaps en die doen het uitstekend! Bijkomend voordeel is ook nog eens dat ze spotgoedkoop zijn, het nadeel is dat ze, naar mijn idee, echt TE lelijk zijn... maar ja daarbij is het voor mij wel functionaliteit boven looks. 

Wat betreft de modellen, pak idd wat je leuk/cool of wat dan ook vindt. Als het je enigste replica is zou ik alleen wel adviseren om er 1 te kiezen die niet te groot/lang is. Zelf heb ik die "fout" wel gemaakt en ben ik toen voor de SA-A20 gegaan, maar voor binnen is dat wel onhandig. Nu ligt z'n kleine broertje ernaast (SA-A03) en kies is afhankelijk van de situatie en samenstelling van ons team met welke ik speel. Zoals Mata ook zegt, de lengte van de barrel maakt niet het verschil in afstand oid. 

Succes met kiezen!

Groet,

Peter

Hey,

Mijn eigen ervaringen met deze replica zijn top! Betere performance dan ik had verwacht bij een niet geupgrade replica.
Over de mags, ik weet dat de midcaps van specna arms zelf het natuurlijk doen, de G&G mid caps die werken er ook op. Verder heb ik nog geen andere mags gebruikt. 
Ik weet wel dat de Battleaxe midcaps niet werken. 

Verder zou ik zeggen. Ga vooral voor deze replica! 

Hoor hierna graag je eigen ervaring tegemoet komen.

6 minuten geleden zei JuztNick:

Hey,

Mijn eigen ervaringen met deze replica zijn top! Betere performance dan ik had verwacht bij een niet geupgrade replica.
Over de mags, ik weet dat de midcaps van specna arms zelf het natuurlijk doen, de G&G mid caps die werken er ook op. Verder heb ik nog geen andere mags gebruikt. 
Ik weet wel dat de Battleaxe midcaps niet werken. 

Verder zou ik zeggen. Ga vooral voor deze replica! 

Hoor hierna graag je eigen ervaring tegemoet komen.

Zelf heb ik helaas negatieve ervaring met de G&G's is m'n Specna... hebben het een tijdje prima gedaan, maar redelijk vlot toch problemen met feeden :( en op een ander forum las ik ook dat de mid caps van Specna zelf het niet al te lang vol houden.

Maar het blijft toch een gok hoor... want wat bij de 1 prima werkt kan voor een ander juist totaal weer niet werken en andersom... 

Je kan de D-day of ATM mid caps proberen, dit zijn kopieën van de P-mags en niet duur, voor de rest zijn de ARES inderdaad zoals al door peter werd genoemd een goede optie. G&G's werkten bij mij volgens mij wel maar ik vind het zelf geen mooie mags, in veel magwells gingen ze me heel lang stroef en misschien wel het belangrijkste, ze zijn ontzettend duur.

Ik heb er zelf nog geen H0x, maar de mag compatibiliteit zal denk ik vergelijkbaar zijn met de VFC 416 modellen. Dus dan kom je op de al genoemde oemde magazijnen.
- ATM (AirsoftEntrepot) / D-DAY (taiwangun) PMAGS
- Amoeba midcaps (polymer CA €9/10 bij de NL shops)
- CYMA metalen Stanags ook als ik me niet vergis

G&G raad ik af, helemaal als je later upgrade naar een hogere rof.

Je kunt er ook gewoon een hicap bij halen aangezien je in het begin toch te veel schiet :P. En Dan even wat proberen van vrienden of mensen in het veld.

instagram.com/mataairsoft - facebook.com/mataairsoft

Ik heb zelf nu de G&G's maar merk wel dat er zo nu en dan misfeeds voorkomen. Bij een aantal, die ik van iemand uit de buurt had overgenomen, zijn de G&G letters afgeschuurd omdat ze anders niet lekker in zijn ICS magwell pasten. 
Ik heb ook een aantal nieuwe en merkte dat ik de nieuwe, waar de letters nog op zitten, niet in mijn E&C receiver passen maar wel in die van Specna.
Verder vind ik dat pennetje zodat je geen bb's verliest met herladen heel fijn. Dat zou ik wel missen bij een ander type.

Al een beetje met Matti over gehad maar als ik weer nieuwe ga kopen neem ik ook de Amoeba. Gruwelijk lelijk maar hoor alleen maar goede verhalen erover. Die Dmags van Taiwangun zien er ook wel geinig uit, heb je daar ervaring mee @mata?

Verder heb ik best een heel beetje mags liggen dus we gaan straks ook even alles passen in de H03 van Matti.

Yup, die D-DAY DMAGS werken bij mij prima. Ik heb ze een tijdje terug een skirm uitgeleend toen ik niet kon en vorige maand zelf een hele skirm mee gespeeld. Geen feeding issues gehad en ze gaan mooi helemaal leeg. Plus zien er ook niet onaardig uit: https://i.imgur.com/SP04Rfd.jpg

De G&G mags worden naar verloop van tijd sneller minder dan een aantal andere merken. Ik heb ze wel langer werkend gehad door het BB kanaal t schuren en braampjes/vuil er regelmatig uit te halen. Daarnaast ook wat onder de mag plate gedrukt on de bovenkant van de magneet robuuster te krijgen en hoog te drukken. Maar uiteindelijk faalden ze nog. En dus vooral bij een hogere rof.

Thanks voor jullie reacties! Inderdaad eerst de collectie van @Solstice proberen.

De PMAGS kopieën zien er vet uit! Ik zie dat ATM / D-DAY ook de mogelijkheid hebben om van mid cap naar real cap te switchen. Is dit niet een risico op problemen?

Ik heb ze eerlijk gezegd nog niet geswitcht naar realcap. Wat in Airsoft ook niet echt veel nut heeft .

Ik zal er binnenkort eens een open maken en kijken hoe dat überhaupt in zijn werk gaat.

En als je bij GF besteld, neem dan voor de zekerheid ook hier een van mee (zijn niet altijd even goed beschikbaar):

https://gunfire.pl/product-eng-1152205814-MP5K-Nozzle.html

Dit is de juiste nozzle voor specnas.

11 minuten geleden zei mata:

En als je bij GF besteld, neem dan voor de zekerheid ook hier een van mee (zijn niet altijd even goed beschikbaar):

https://gunfire.pl/product-eng-1152205814-MP5K-Nozzle.html

Dit is de juiste nozzle voor specnas.

Ghehe heb hem vanmiddag precies dezelfde tip gegeven :D

Ik denk dat ik toch maar een paar van die D-Day mags ga bestellen.

Heb daar al naar gekeken hoe dat switchen naar realcaps werkt, als je te hard drukt terwijl ze in realcap mode staan kan je daar nog wel eens door drukken, maar je zal dan eerder het stukje slopen dat tussen mid en real cap switch dan de follower. Oftewel als het faalt heb je daarna nog een pure mid cap, maar zouden wel gewoon moeten werken. Voordeel aan de D-mags van d-day en atm is dat ze heel makkelijk uit elkaar te halen zijn en ook heel makkelijk zijn in het vervangen van de mag springs als je die zou willen upgraden voor hoge RPS builds.