Jump to content
Airsoft Elite
mata

G17 Holster + Flashlight advies

Recommended Posts

Zoals de titel het al zegt, ik zoek advies met betrekking tot een G17 Flashlight en bijpassend holster. Eigenlijk kom ik momenteel niet veel verder dan een Surefire X300 of X400 clone en een kydex holsters zoals bijvoorbeeld bij kydexholster.nl. Maar er zijn vast  alternatieven die ik nog niet gevonden heb, maar jullie misschien wel ;). Momenteel draag ik een IMI variant van Nuprol met een lowride holster en qua hoogte bevalt dat best goed (vergelijkbaar met een safariland UBL).

lowriding-pro.jpg

Inforce APL (of kloon) niks? Minder sterk dan een Surefire X300, maar een heel stuk gestroomlijnder.

Daarnaast heb je ook Streamlight, zoals de TLR-1, 2, 3 & 4. Ongetwijfeld klonen van te vinden?

Holsters kan je veel kanten op. G-Code holsters zijn praktisch en hebben verschillende modellen/attachments opties. Cytac maakt airsoft holsters, TM's passen er perfect in, maar geen ruimte voor een lichtje, zover ik weet. Fobus had een clip waarbij je een soort van zijwaartse draw moest doen, maar daar kon wel een lichtje dan bij (of laser).

Ik ga even koffie pakken en wakker worden, ik ken meer holsters met uitbreidingen, maar die zitten nog in het slaapgedeelte.

In mijn ervaring zijn de meeste Chinese clones sterk genoeg qua licht. Ik zat naar de X300/X400 te kijken om dat die relatief veel voorkomen voor weinig en als er al kant-en-klare holsters zijn die nog wel eens ondersteund worden. Daarnaast is het uiteraard een TM/Army, dus dikker dan RS. Bij voorkeur wel een holster welke een groot gedeelte van de slede bedekt (al is de optie voor een RMR mooi meegenomen). Verder is het een sidearm die ik sporadisch gebruik, over het algemeen laat ik men niet zo dichtbij komen ;), dus uiteindelijk kosten spelen erg mee (pff de complete G17 met upgrades is momenteel nog niet eens €100 bij elkaar...).

Zijn de holsters zoals G-Code makkelijk te vormen naar een bredere airsoft glock?

Aye, de Chinezen hebben absoluut tegenwoordig een sterke 'game' en sta soms echt verbaasd te kijken naar Chinese kloon producten tegenover hun echte counterparts. X300/400 is wat holsters betreft slimmer, je zal er sneller een holster voor vinden vanwege voorkeur vanuit de markt.

Om een TM G17 te holsteren kan je beter voor een (indien RS) een Glock 21 holster pakken. De TM zou perfect moeten passen, haal je namelijk een G17 RS holster dan heb je kans dat deze niet past. G21 holster geldt voor TM G17 als je een G-Code pakt. Sommige G-Code Modellen hebben ook een afstelschroef waarmee je de breedte een klein beetje kan instellen.

Jammer dat Weapon 762 nog geen G-Code kopie holsters hebben met flashlight optie. Zou qua prijs perfect zijn en meteen op maat voor de airsoft replica's.

Qua looks zit je met de X300 heel goed uiteraard, en die CM versies werken idd prima , + het verhoogd danig je SOF factor ;)                                                                          Zelf heb ik de SERPA van bij Airsoftpeak, de ARMY G17 past daar als gegoten in maar helaas niet met X300 derop

Bij Taiwangun hebben ze Safariland replica's , staan der er een aantal in promo, en ook Dwarf had er hier tot voor kort één te koop. (Een UBL hebben ze evt bij Ebair voor weinig)

En je kan natuurlijk ook nog voor een Kydex projectje gaan, maar dan dien je helaas weer te gaan knutselen en investeren in wat spullen (zou ik trouwens ook nog wel s willen doen)