Jump to content

Recommended Posts

Vandaag met veel wind toch redelijk recht kunnen schieten! Nu even tijdelijk een wat lagere fps door wat gepruts met verschillende merken veren... maar zoals die van mijn mattie schoot was wel echt strak en ook maximale denk ik...

Heb de vraag gesteld aan sgh. Kreeg het volgende antwoord terug:

De hopup units zijn allebei goed. Maar de Action Army is van beter materiaal, vooral lichter, en heeft een super afwerking.

De Action Army unit moet je ook in 2 delen monteren ( in elkaar schuiven) terwijl je bij de AirsoftPro uit 1 stuk is gemaakt en je de barrel met bucking in de unit moet schuiven.

Voor het verstellen heeft de Action Army unit een voordeel dat de arm onder veerspanning staat en de AirsoftPro alleen tegendruk krijgt van de bucking.

Het concept is voor allebei in grote lijnen hetzelfde

Duidelijk verhaal. Denk dat ik toch maar een paar euro meer uit geef en voor de AA ga.

Als ik het zo lees lijkt me de AA dan toch een betere keus.

Ik zie vaker bij airsoftpro dat ze een super product uit lijken te brengen en er dan toch 1 klein dingetje is waar er minder over nagedacht is. Neem hun nieuwste m4 hopup, idee is super, maar dan maken ze er een gaatje in zodat alleen een standaard ronde nub past... En nu hier de tegendruk.. Raar.

We zagen all dat de Lonex hop hup  unit, eigenlijk een enhanced versie van de klassieke TM style is juist ?!

Hierbij zit de arm speling vrij in de behuizing.

gb-01-34.jpg

Maar iemand ondervinding met deze SHS hop up set's , zou dit vergelijkbaar zijn ?

12721.jpg

Het heeft met de toleranties van de hele unit te maken incl de losse onderdelen. Ik denk bijvoorbeeld dat jou standaard Specna hopup niet beter word met een setje als dit. Die is prima, maar het totaalplaatje van de lonex is beter.

Ok ... Heb de hele post gelezen (ben eea aan het upgraden) en twijfel nu tussen de Prowin + Purple Prommy + Namazu ... Of ipv de Prowin de Lonex HopUp.

Enig advies?

Dit is het laatste wat ik moet aanpassen en dan ben ik helemaal klaar :)

Ok ... Heb de hele post gelezen (ben eea aan het upgraden) en twijfel nu tussen de Prowin + Purple Prommy + Namazu ... Of ipv de Prowin de Lonex HopUp.

Enig advies?

Dit is het laatste wat ik moet aanpassen en dan ben ik helemaal klaar :)

Beide werken en zijn van goede kwaliteit, maar ik heb zelf gehad dat mijn G&G mid caps niet goed feeden met de prowin en wel gewoon goed met de Lonex hop up.

Zelfde hier, prowin en G&G midcaps gingen niet samen in mijn setup. Maar genoeg andere midcaps op de markt :).

En zelf ben ik fan van de Maple Leaf bucking en nub. Hier heb je helemaal geen werk aan.

Ik heb de G&G mid caps hier liggen van een vriend en ze werken perfect met m'n Prowin, maar je moet jouw bucking lips wel aanpassen.

Bij veel buckings zie ik de bucking lips uitsteken in de Prowin. Bij de Lonex hopup kamer gebeurd dit zo goed als nooit omdat die net wat langer is vermoed ik.

Om de bucking lips te verkorten, ze ik de bucking op de barrel zoals je normal zou doen en dan schuren over een 400gritt schuurpapier. En om de x aantal keer schuren de barrel een kwart draaien zodat je geen schuine bucking lips krijgt na een tijdje :P

Met deze manier heb ik nog nooit problemen gehad met de Prowin hopup, maar echt plug and play is het niet. Wil je niet teveel klooien, neem dan de Lonex hopup. Alleen vind ik de Lonex hopup heel gevoelig om af te stellen. De Prowin vind ik daarom iets fijner en het is ook makkelijker om andere nubs te proberen.

Heb zelf 2 maal de maple leaf 50 graden bucking en nub binnen, wat een swag kleur dat lime groen van de bucking XD. Vrijdag ga ik een ics uk1r halen en denk dat ik er daar heel snel deze inbouw. Hop up unit zelf moet/blijft stock.

Maple Leaf past prima in de Lonex Hop-Up. Heb wel de 60 genomen om uit te proberen. Ben trouwens erg tevreden hoe de Maple Leaf bucking over de ML barrel gaat en de airseal. Past mooi bij elkaar ..

Hahaa als dat toch niet zou zijn XD, the rage :). Ik heb zelf een ZCI hop up gekocht wat een clone is van de wel bekende prowin. De prijs is 15 pond (~16-17 euro) en de verzendkosten zijn 10 pond (~11 euro en duur vanwege tracking en pakket) maar dit was op een order van 60 pond, dus puur de prijs van 15 pond is de helft van een prowin unit. Ik heb hier ook nog een prowin unit liggen dus als ik eindelijk eens kom aan mijn eigen gemaakte mosfet testen dan zal ik daarna ook deze 2 hop up units eens testen in een vergelijkend waren onderzoek.

Vandaag de ZCI hop up chamber en wat andere onderdelen binnen gekregen van ak2m4, zaterdag besteld en vandaag al binnen vanuit UK. Alleen al voor de kleur moet ik hem combineren met de huidige cillinder, cillinder head en nozzle XD. Anyway zo op een snelle overview is het een prowin in het rood maar als het lukt zal ik dit weekend testen hoe het werkt in mijn G&G M16.

wc3vdJnm.jpg