Jump to content

Recommended Posts

Goedemiddag,

Ik ben new to airsoft en mijn aanmelding is onderweg. Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik mij niet vast uitgebreid aan het inlezen ben. Ik moet zeggen dat hier een hoop goede info te vinden is.

Mijn vingers jeuken...niet alleen om te skirmen, maar ik mag ook graag knutselen en aangezien AEG's geschikt/bedoeld zijn om up te graden durf ik dat wel aan (al realiseer ik mij dat het handig is om een back-up te hebben (- :)

Mijn eerste AEG zal een Ares honeybadger zijn. Beoogde upgrade: voorgenoemde paarse prometheus backing/prowin/flathop. Volgens mij is dit relatief makkelijk te doen. Lipo is fijn maar nog niet noodzakelijk. Sterkere veer ook nog niet tenzij de fps te laag onder de 330 uitvalt. Ik ga eerst voor andere hopup gaan zodat de motor niet zwaarder wordt belast dan nodig (ik las over de 11 volt problemen van gryphon).

Ik heb hiervoor nog twee vragen:

1) Waar kan ik deze spullen nu makkelijk en voordelig bestellen?

2) Zijn er toevallig geen georganiseerde upgrade bijeenkomsten waar een lange baan beschikbaar is zodat de verse upgrades meteen getest kunnen worden en we van elkaar kunnen leren?

Ik heb ook nog wat andere vragen over accessoires maar die zal ik in het honeybadger topic plaatsen..

Ik ben erg benieuwd naar de daadwerkelijke resultaten van jullie modificaties.

@Gryphon je had een setje R-hop rubbers besteld...is dat nog gelukt met installeren?

Stel je ook even voor in het daarvoor bedoelde topic....

Verder zul je batterijen moeten bestellen aangezien die er niet bij zitten, doe het dan in een keer goed Door lipo te bestellen.

makkelijk kan overal online, voordelig blijft lastig want al dat spul is gewoon prijzig. Je moet er niet teveel bij nadenken want ook jij gaat voor 20 euro een stukje rubber bestellen niet groter als 5x5mm :) maar het is het waard.

een testbaan in nl is er volgens mij niet, maar doe de upgrades die al 100X voor jou zijn gedaan en het kan eigenlijk niet fout gaan :) uitzonderingen daargelaten..

Ligt er aan welke eisen je stelt. De een zweert bij dit, de ander bij dat. Toen was het de G&G green bucking, dan de paarse prommy, etc etc. De verschillen zijn heel erg minimaal.

Tja..die prowin hopup chamber lukt wel. Paarse bucking zie ik zo snel nergens idd. Ik zal die modify set gaan proberen waarschijnlijk. Als ik er dan nog een madbull barrel 6.01 of 6.03 bij regel heb ik zometeen een hele set. Dan kan de stock er in 1 geheel uit en als back-up dienen voor als er wat mis gaat. Da's het voordeel van alleen de spullen na de gears upgraden.

Dat complete r-hop setje van Gryphon kan ik zo snel niet vinden maar dat is een latere zorg.

Ik ga me nu even focussen op het lipo verhaal... welke lader ik moet hebben en hoe dat met solderen zit. Kun je aan de bestaande connector niet zien wat plus/min is? Een standaard batterij kun je toch ook maar op 1 manier inpluggen dus dan zou de polariteit toch bekend moeten zijn? (ik ben geen held met kleine electronica/solderen)

Ik ga me ook even voorstellen (-;

Er is van alles te vinden, maar de link die hier werd genoemd leidde naar een uitverkochte verkoper. Ik heb verder nog niet gezocht...(kost veel tijd om me op alle fronten in te lezen..)

ja ok

maar bijvoorbeeld die Z-kit , of als je googlet op r- hop kit vind je ni echt veel ?

of ligt 't aan mij ??

Op YouTube vind je heel wat how to's, zo kwam ik ook bij mijn setup uit en meer met mij die het filmpje van amped keken: flathop 101 :) Vaak linken de video's van de shops ook naar hun producten uiteraard.

Ik zal straks op het werk even een heel lijstje maken met wat je nodig bent voor een r-hop en hoe. Misschien dat het dan duidelijker is.

@Centour, geen 6.01 barrel doen.

Dit filmpje legt de R-hop Z-kit methode uit! Best overzichtelijk en ziet er niet extreem ingewikkeld uit.

https://m.youtube.com/watch?v=99cZ-BY19FE

Je kan doorskippen naar 4.00 min, waar die echt gaat beginnen. Er is ook nog een part 2 filmpje, en dat is eigenlijk het flat hoppen wat je erna moet doen.

Hopelijk maakt dit het wat duidelijker

De R-Hop is een ontwikkeling van HunterSeeker Armory (HSA). Men begon met de R-Hop en tegenwoordig is dit grotendeels vervangen door een ander soort rubber, de IR-Hop (de gewone R-Hop vind je ook heel weinig en zelfs bij HSA als je het niet specificeert sturen ze jou de IR-Hop). Deze zou tegen lagere temperaturen moeten kunnen.

De IR-Hop Z-Kit is een setje van 3 rubbers waarvan 1 mogelijk het beste, zonder veel aanpassingen, in de barrelwindow zou moeten passen. Daarnaast gebruik je een M-Nub in de hopup om daadwerkelijk hop te geven. Dit materiaal is vergelijkbaar met een gum (ook zijn er mensen die nubs gebruiken zoals de Firefly namazu, dit geeft hetzelfde effect). Het doel is om, net als bij een flathop, over een langer contactvlak backspin aan de BB mee te geven. Door dat je een langer contactvlak hebt kunnen zwaardere BB's beter gelift worden. Met een standaard nub (zo'n rond dingetje) heb je maar een klein contact vlak en kun je vaak niet genoeg backsping meegeven om de BB daadwerkelijk tot 60m en verder te dragen, laat staan met zwaardere BB's. Zwaardere BB's hebben als voordeel dat deze meer weerstand bieden tegen bv wind/lucht en langer recht gaan, dus meer afstand.

IR-Hop Z-kit (er zijn ook Extended IR Hops, ER-Hop, voor langere barrel windows)
z-kit-wm_medium.jpeg

M-Nub
m-nub-1-wm_1_grande_8abf55fb-1b05-4f8f-8

R-Hop installation Aid, vergemakkelijkt het passend maken van een R-Hop.
ia-01_medium.jpeg

Je kunt deze dingen krijgen bij verschillende webshops, maar soms is het even zoeken. Hier een paar:
- HunterSeeker Armory
- Airlab (UK)
- QTAC (NL) (rekent echt de hoofdprijs er voor)

Dit is hoe de R-Hop er uit zou moeten zien na een goede installatie. Dus alsof de barrel geen window meer heeft. Hier zit een gewone ('oude') R-Hop in ipv een IR-Hop.

Een verdere beschrijving van de installatie kun je hier vinden: R-Hop Installation Manual

Edit: Wellicht betere filmpjes, tnx Vlugge Japie

Z-Kit installatie

M-Nub installatie

Zelf R-hop ingebouwd. 2 uurtjes bezig geweest.. het is eigenlijk gewoon zorgen dat je een scherp mes hebt.. en even goed kijken, heel ingewikkeld is het niet.. had wel het gereedschap kitje mee besteld..
Ben nu wel benieuwd na me range. Maar moet even geduld hebben tot de 28ste 

Ik heb ir-hop en m-nub

jij gaat regelmatig naar bunker-hill locatie die bij ons voor volgend jaar zeker op het lijstje staat om te proberen.,.? wie weet kunnen we een vergelijk houden ?
28ste gaan we naar chamers.. en december nieuwe binnenlocatie Helenaveen proberen als de agenda het toe laat! 

In Daarle kom ik niet vaak meer. Beetje zat van het veld en de organisatie. Op dit moment heb ik nog een 455mm barrel met een rhop en ga volgende week mijn 300mm pdi barrel plaatsen met een flathop. Misschien dat ik al wat verschil kan zien, maar die rhop heb ik ooit laten doen en is volgens mij niet de best uitgevoerde.

Wat mij nog niet duidelijk is met de R-hop is van wat voor materiaal het gemaakt is? Het ziet er uit als een hard stukje acrylaat, maar dan zou een nub geen zin meer hebben right? Of is dat het idee juist, dat hij rondom de BB contact moet maken en niet alleen vanaf de bovenkant?

Klopt inderdaad.. heb ondertussen stuk swagelok slang gezien dat kwa hardheid en bolling redelijk overheen komt..

Zit er aan te denken dit eens te gaan proberen in mijn 2e replica..

De R hop maakt volgen mij maximaal contact rondom de bb, de buckinga met conclaaf vormige nubs proberen dit te benaderen. Vraag me wel af hoeveel het nou echt scheelt. Let us know!

Ik kan aanhaken op het R hop verhaal.

Ik heb zelf 2 weken terug een IR-hop geplaatst in mijn DMR met een PDI 455mm 6.05mm barrel. Hiervoor altijd geschoten met een flat hop.  In het begin had die een gekke afzwaaier naar links na zon 50m. Iets vanbinnen bijgeschuurd en schiet nu kaarsrecht. Het is dat er nu een polarstar in zit en ik geen gelijkwaardige vergelijking heb ten opzichte van toen die nog een AEG was. Ik krijg deze week mijn polarstar upgrade set binnen samen met een nieuwe IR hop patch set voor mijn Orga 6.23 barrel.

Enige wat ik kan vertellen is dat ik nu 0 afzwaaiers heb(alleen door de wind uiteraard), dat ik amper de hop hoef te geven(ik gebruik een nazamu firefly flat hop met Prowin hopup unit). 

Verdere testen ga ik doen om te kijken wat er beter presteerd bijdezelfde FPS een Orga of een PDI barrel.

Mijn nieuwe 300mm 6.05 PDI barrel zit er in met paarse prommy flat bucking en prommy flat nub. Het is de laatste dagen met de wind nog niet heel accuraat testen, maar ik heb het idee dat ik een klein beetje aan afstand inlever. Hij lijkt, voor zover mogelijk, nog even accuraat.

Vandaag beiden replica getest. Helaas de mijne had een zwiep en was niet zo lekker af te stellen.. de andere schiet echt als een zonnetje! Geschat op75m.. Waar dit verschil door komt even niet te verklaren. Ga zelf dus even opnieuw een poging doen!