Jump to content

Recommended Posts

Aaah top, dacht dat ik ergens las dat iemand wat ruimte moest maken voor het draaiwiel. Binnenkort maar eens bestellen dan.

Bij mijn HB ging hij perfect in, maar begreep dat Ree wel iets moest wegvijlen! Dus het kan zijn dat er wat werk nodig is maar kan ook zijn dat hij er zo in gaat! Buy en try ;)

@mata Let wel op, hij lijkt nogal bonje te hebben met Modify buckings. Weet zo snel niet wat jij gebruikt...

Ik gebruik een groene G&G bucking voor mijn rhop. Zal dan alleen nog even een m-nub achtig iets op de lever moeten maken.

Bij mij moest de prowin idd bijgevijld worden voor hem om op de goede manier in de UR te kunnen. Of dit nou lag aan de receiver of hopup kamer weet ik niet. Weet wel dat de nozzle mega tight tegen hopkamer aan zit(voordeeltje). Kreeg de lockpin van de UR er met moeite in :)

Het wieltje van de hoparm gaat stroef dit zit hem in het wieltje zelf, prima instelbaar, uiteindelijk zeer tevreden!

Flathop is simpel te installeren, gewoon platte nub in de arm. R-hop is ingewikkelder maar die centreert iedere bb in de barrel door ronde vorm die de R- hop heeft. Duurt blijkbaar ff om te installeren en is schijnbaar een precies werkje.

One Shot one kill neigt R-hop AAC, als ik het sniper forum mag geloven is R-hop de enige manier.

heb het topic der nog 's helemaal op nagelezen, en begrijp het toch nog ni echt goe denk  :blink:

Dus:

R-hop : rubbertje in window passen&plakken,

egaliseren,

bucking derover,

en dan holle nubbing ,  raakt de BB op drie punten.

Flat hop: toch ook rubbertje in window passen&plakken ?

egaliseren, 

bucking derover

platte nub geeft groter contactvlak met de BB

lijkt me beide evenmoeilijk of makkelijk ? wa zie ik over 't hoofd ? 

Bij een R-hop moet je de z-kit in het gat van de barrel plaatsen (en glad schuren) voordat de bucking eroverheen gaat. Bij een flat-hop kan je deze stap overslaan en gaat het voornamelijk om de vlakke nub die op de bucking drukt! Een stapje minder dus en daarom ook makkelijker

De nub is bij een flathop en rhop nagenoeg hetzelfde, alleen word er vaak ander materiaal voor gebruikt, maar werkt effectief hetzelfde. Bij de flathop drukt je bucking door de window.

Bij een R-hop moet je de z-kit in het gat van de barrel plaatsen (en glad schuren) voordat de bucking eroverheen gaat. Bij een flat-hop kan je deze stap overslaan en gaat het voornamelijk om de vlakke nub die op de bucking drukt! Een stapje minder dus en daarom ook makkelijker

Je kan zelfs een flathop nub bouwen van roze gum, het houd het niet lang vol maar wel een leuk experimentje :)

heb het topic der nog 's helemaal op nagelezen, en begrijp het toch nog ni echt goe denk :blink:

Dus:

R-hop : rubbertje in window passen&plakken,

egaliseren,

bucking derover,

en dan holle nubbing , raakt de BB op drie punten.

Flat hop: toch ook rubbertje in window passen&plakken ?

egaliseren,

bucking derover

platte nub geeft groter contactvlak met de BB

lijkt me beide evenmoeilijk of makkelijk ? wa zie ik over 't hoofd ?

Voor r hop moet je (correct me of i'm wrong) je hop Window breder maken of een barrel hebben die al brede hop Window heeft om op drie punten de bb te centreren. Dat centreren heb ik ook gezien Door rond vormige nub idd maar breder als standaard hop Window.

Bij z kit hoeft dit blijkbaar niet maar die moet er precies genoeg de bb op alle punten raken.

Uiteindelijk is flat hop makkelijker iig haha

Even de verschillen:

R-Hop - Er wordt een stuk rubber (specifieke type is ergens te krijgen in een USA bouwmarkt) op maat gesneden en in de barrel gelijmd. De bucking dient dan enkel om het geheel te sealen. Daarnaast (als je het goed doet) wordt er een M-Nub of andere flat nub gebruikt om de hop te geven.

Flat-Hop - Enkel een flat nub wordt gebruikt om gelijkmatige hop te geven.

Het voordeel van de r-hop is dat deze niet zou slijten en de bucking slechts nog maar 1 functie heeft ipv 2. 

Ik zelf gebruik echter omdat het veel makkelijker installeert een flat-hop. In mijn set-ups zitten (of komen) het volgende: Orga 6.23 barrel, Prometheus Soft Bucking (vanwege de orga barrel kun je hem makkelijk draaien) en een Prometheus (of Firefly) flat-nub.

Ik zoek ook nog wat info over barrel lengte en de benodigde cylinder. Ik schiet met een cylinder type 0 en een 455mm tightbore. Zou ik dan zonder problemen een 300mm widebore kunnen plaatsen? Of ligt het iets complexer?

Het is niet noodzakelijk de cylinder aan te passen als je een widebore wilt gebruiken. Wel ga je een FPS verlies krijgen wat je voor een klein deel kan verhelpen met het veranderen van je cylinder.

Het is echter veel makkelijker om gewoon een andere veer te steken om zo de FPS te verhogen. Even een vergelijking.

Mijn AK105 had met de stock barrel van 350mm (6.08 wss) een SP90 nodig om onder de limiet te blijven. Hij schoot daarmee +- 350.

Nu heeft hij een Orga 6.23 barrel van 363mm en een SP100 en klokt hij rond de 330 fps (als je omrekent naar .20).

Je verliest (naar mijn ervaring) bij een 1:1 barrel lengte switch rond de 50 fps.

Goedemiddag,

Ik ben new to airsoft en mijn aanmelding is onderweg. Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik mij niet vast uitgebreid aan het inlezen ben. Ik moet zeggen dat hier een hoop goede info te vinden is. 

Mijn vingers jeuken...niet alleen om te skirmen, maar ik mag ook graag knutselen en aangezien AEG's geschikt/bedoeld zijn om up te graden durf ik dat wel aan (al realiseer ik mij dat het handig is om een back-up te hebben (- :)

Mijn eerste AEG zal een Ares honeybadger zijn. Beoogde upgrade: voorgenoemde paarse prometheus backing/prowin/flathop. Volgens mij is dit relatief makkelijk te doen. Lipo is fijn maar nog niet noodzakelijk. Sterkere veer ook nog niet tenzij de fps te laag onder de 330 uitvalt. Ik ga eerst voor andere hopup gaan zodat de motor niet zwaarder wordt belast dan nodig (ik las over de 11 volt problemen van gryphon). 

Ik heb hiervoor nog twee vragen:

1) Waar kan ik deze spullen nu makkelijk en voordelig bestellen? 

2) Zijn er toevallig geen georganiseerde upgrade bijeenkomsten waar een lange baan beschikbaar is zodat de verse upgrades meteen getest kunnen worden en we van elkaar kunnen leren?

Ik heb ook nog wat andere vragen over accessoires maar die zal ik in het honeybadger topic plaatsen.. 

Ik ben erg benieuwd naar de daadwerkelijke resultaten van jullie modificaties. 

@Gryphon je had een setje R-hop rubbers besteld...is dat nog gelukt met installeren?

Wellicht kun je heel simpel beginnen met een flathop setje van Modify (de paarse prommy bucking is momenteel wat moeilijk te krijgen). Daar is de bucking al glad bij en je hebt direct een degelijke nub. Deze heb je bv bij unit13 voor een 10tje (de .25gr+ versie).

Met een 7.4V (2 cell) LiPo kun je prima beginnen. Deze zijn voordelig te halen bij HobbyKing. Wel even in het HB topic kijken welke maat het beste past.

Van wat ik begreep gooien de meesten er direct een m100 spring in. Daarbij kan ik je aanraden geen Madbull spring te gebruiken. Deze zijn gekleurd en ik heb zelf wat troep er van in mijn gearbox en hopup gehad.