Jump to content

Recommended Posts

Ja metalen hop up en waar de bb ingaat vanuit de mag. Je voelt de krassen zitten, volgens de shop kan dit geen kwaad en de bb kan er wel gewoon langs. Maar wat als ze Door de mag Door dat gat worden geduwd en er krassen op de bb komen. Of gebeurd dit niet zomaar?

Wat bedoel je met krassen ? en hoe komen die der in,

zijn ze zo diep, dat 't materiaal der naast is opgestuikt en  heb je echt scherpe randen binnenin

Dat kunnen je BB's misschien wel wat gaan beschadigen he  <_<

Ik ga ermee terug, ga ik vanalles moeten halen om het glad te krijgen, zie nu ook twee krassen zitten daar waar de bb de bovenkant in de hop terecht komt. Heb toch echt wen nieuwe besteld :/

Na flink wat onderzoek over verschillende hop-up units, buckings en verschillende nubs, kom ik tot de volgende conclusie, indien het niet klopt hoor ik het wel.

Bij het plaatsen van een R-hop is het gebruik van de volgende producten een goede combinatie:

- Z-Kit (HSA) en die natuurlijk passend maken aan de inner barrel hopup window

- Prometheus Purple Bucking (Soft)

- Firefly Namazu flat nub (deze aanpassen aan de hopup window, maar kan vervolgens direct op de hopup arm) , of een M-nub (hiervoor moet je de uitsteeksels op de arm die de nub normaliter vasthouden wegslijpen en de M-nub passend maken aan de hopup window). Wel de nub vastlijmen aan de hopup arm.

- ProWin Hop-up Unit (indien je deze wilt vervangen, maar sommige replica hebben al een goede).

Als je een Flat-hop wilt plaatsen, kan je de Z-Kit stap overslaan en hoef je alleen de bucking en de nub te vervangen.

Ik vraag mij wel af of dit een goede set-up is voor in bijvoorbeeld de AM-013?

Gisteren even een goedkope upgrade aan mijn backup replica gedaan, een JG G36C (608). Daar heb ik een Modify flathop setje (.25gr) van unit13 in gezet. Kant en klaar en zo geplaatst. Het open schroeven van de replica duurde langer dan het plaatsen.

Hij schiet nu zo zuiver en ver met .25 bbs dat ik stiekum overweeg dat ding nog iets verder te upgraden als er wat centjes over zijn :)

@Vlugge Japie De ProWin hop unit is cilindrisch (stel je in met een wiel parallel aan de loop, i.p.v. haaks daarop) en heeft dus een andere arm constructie dan een reguliere hop. Ik zou even dubbelchecken of dit compatibel is met de namazu, maar lijkt me geen probleem. Jaloersmakende setup, maar zo'n R-hop goed passend krijgen is nog wel een kunstje hoor :)

@Vlugge Japie De ProWin hop unit is cilindrisch (stel je in met een wiel parallel aan de loop, i.p.v. haaks daarop) en heeft dus een andere arm constructie dan een reguliere hop. Ik zou even dubbelchecken of dit compatibel is met de namazu, maar lijkt me geen probleem. Jaloersmakende setup, maar zo'n R-hop goed passend krijgen is nog wel een kunstje hoor :)

Is gedaan en gelukt zonder aanpassingen! In de ares amoeba, erg aan te raden Gryphon en andere honey badger eigenaren!

Flat hop gedaan, de R-hop was mij iets te riskant en grote kans dat het na uren werk net niet goed is afgesteld! Flat hop is 90 de% effectiviteit van wat de R-hop zou zijn maar wel in 10 min geïnstalleerd en niet te vergeten zeer easy te installen!

@aac het is een heel fijn stukje cnc aluminium. Door de O ring achter het grote wiel draait hij lekker stroef en verplaatst het wiel niet zomaar. De druk uit de 'kamer' die bij reguliere hopups zorgt dat het stel wieltje iets wegdraait, wordt met dit systeem opgevangen door het haaks geplaatste wiel. En draait dus alleen als jij dat doet. Van opzij.